Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on sitteri, kaveri vinkkas että facen kirpparilla on hyvä malli (tosin kalliskin mutta meni nyt mieheltä salaa).
Toi on sellanen että voi heti vastasyntyneellekin käyttää, osittain aattelin ettei koirat juokse sitten niin herkästi yli (toivotaan ainakin :D )

Meillä on kaikilla muksuilla ollu sitteri. Toi on aivan ehdoton minkä saa makuuasentoon ja sit asteittain istuvampaan. Toimii meillä alussa myös syöttötuolina :)

^Juu tuon "alkuvaiheen syöttötuoli" mahdollisuuden takia mäkin sen hankin. Kun vasta joskus puolen vuoden iässä saa luultavasti istuttaa lasta ja jos soseet alottaa 4kk iässä niin.. (No yksilökohtaista mut kuitenkin)

Osaatteko kertoa, millainen on sellainen sitteri, jota voi käyttää vastasyntyneelle? Ostin työkaverilta jonkun joka on nyt kellarissa odottamassa oikeaa aikaa.

Tietty ehkä se työkaverikin osais kertoa onko se sellanen, niin mun ei tarttis vaivautua kellariin kattoon merkkiä ja googlettaan :D

Vastasyntynyttä ei saa istuttaa, selkä ei oo vielä valmis. Kaukalokin on alkuun kuljetusväline, ei sitterin korvike, kun se kulma on liian jyrkkä ihan uudelle selälle.

Ai mää luulin et niitten on just hyvä kölliä sitterissä.. Ku eiku ne aika makuuasennos oo yleensä... No aina oppii uutta:) mut jos vauvoja meinaa sitteris syöttää ni tarvikkaa vasta ku 5 kk iäs istuttaa siihe:)

En mäkään tiedä missä se raja menee, sittereissä ja vauvan iässä: missä voi ja millon voi :)

Mut eikö vastasyntyneelle mee sitteri ku sitteri? Nehän saa yleensä laitettua eri asentoon ja sit noissa uusissa on se supistaja et voi vastasyntynyttä pitää ja sit ku kasvaa ni se vaa otetaa pois.
Sitterissä mä meinaan pitää makuuasennossa ja supistaja paikoillaa. Sit ku ei mahu enää supistajan kans ni otan sen vaa pois :)
Ja tuskin se supistajakaa siinä nii tarpeellinen on, onhan siinä se "haarakiila" et ei beibi lähe lentoo :)

Mulla vähän samat ajatukset kuin Napilla. Itseasiassa olin unohtanut hankintalistalta koko sitterin... Lattialla alustan päällä on vauva viihtynyt. Siinä myös pääsee pyörimään akselinsa ympäri sekä kääntymään ympäri. Liika sitterissä oleilu voi passivoida beibee, minun mielestä. Mutta just syöttämisessä se on hyvä apu kun ei saa vielä istuttaa. Meille on muistaakseni tulossa siskon perheeltä sitteri ja otan toki vastaan sen. Uutta ja kallista en lähtis ostamaan.

Meillä kyllä tullut sitteriä käytettyä aika paljon. Saatiin sellanen babybjörnin sitteri lainaks taas ja oon kyl tykänny tosi paljon... En kyl ite ois raaskinu niin kallista ite ostaa. Meillä lattiataso aika kylmä niin esikoinenkin välillä nukkui pikkupäikkärit taljalla sitterissä. Mut eihän tuo mikään välttämätön kapistus ole.

Meidän pitäis ostaa uus sadesuoja rattaisiin. Tuo rattaiden oma on jotenki hankala... Varmasti lähtee lentoonki jos tuulee vähä kovempaa :D

Takaisin