Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ei oo ostettu lelun lelua. Kaveri oli ostanu semmosen pinnasänkyyn laitettavan härveleen mitä se vauva voi pällistellä, mut en oo vielä laittanu paikalleen kun ei kait se heti semmosen päälle älyä. Tissi riittänee ensileluksi :)

Mulla on rakennuspalikoita ku halvalla sai mut ne voi kuulemma pestä astianpesu koneessa ja pehmot pesen pesukoneessa 60 asteessa :)

Me saatiin pussillinen käytettyjä leluja, joista kovat pesen käsin ja keitän, pehmoja ei saa pestä ollenkaan. En muuten välttämättä ees pesis, mutta parikin räkätautista lasta on noita uittanu suussaan ni en viitti pienelle vauvalle ekana antaa.

Mä nakkasin ensipehmo lelut kylmän viileesti vaan koneeseen 30 ohjelmalle. Ja sen jälkeen kuivausrumpuun. Ja kai mä ne kovat lelut vaan pyyhkäsen jollain, et saa pöpöt pois mm. soittorasiat ja helistimet.

Täällä oli viime viikolla semmoset pakkaset, että käytin kaikki vauvan peitot ja makuupussitkin pihalla.

Muistaakseni 65'C pesukoneessa on sellainen, jossa bakteerit kuolee. Niin pyykki- kuin astianpesukone.
Desinfioida voi miedolla kloorivesi sekoituksella (veden pitää olla kylmää, ettei kloori kaasuunnu) ja huuhtelu päälle tai sit Corega-tableteilla.

Tai sit sauna/pakkanen

Pitääpä itekki muistaa pestä noi pehmot... tollasta tajunnukkaa :eek: pesen pyykkikoneessa, pitääkö laittaa pesuainetta...? :bored:

Voihan vähän laittaa mut väljässä vedessä huuhtelu sitten. Eli vajaa kone tai sellanen ohjelma.

Kannattaa myös muistaa että suurin osa "pöpöistä" ei elä pinnoilla tinteja pidempään ja korkeintaan viikkoja kun taas monista pesuaineita voi jäädä jäämiä leluihin. Pehmotkin pesisin vähällä pesuaineella ja lisähiuhtelulla. Koville leluille tosi mieto pesuaineliuos tai esim pesu sodalla.

Onks kellään kokemusta, mitä käy niille monien pehmolelujen sisällä oleville pienille muovikuulille pesukoneessa? Siis niille, joita on vähän niinkun painona esim. lelun takapuolessa. Kestääköhän ne pesukoneen käsinpesuohjelman?

Joskus kysyin jotain kivaa linkkiä mist löytäs paljo vauvantarvikkeita. Sais kaik suoraa tilattua. Ni mikähän se oli? En mää sitä ny enää muista, enkä täältä löydä:(

Onks kellään kokemusta, mitä käy niille monien pehmolelujen sisällä oleville pienille muovikuulille pesukoneessa? Siis niille, joita on vähän niinkun painona esim. lelun takapuolessa. Kestääköhän ne pesukoneen käsinpesuohjelman?
Mä otin joku aika sit koneesta pois ja tollasia kuvaamisiasi leluja oli joukossa. Normaali pesulla pesin eikä menny mikskää :)

Muokattu viimeksi:
Oletteko investoineet sitteriä? Jos, niin millaisen? Tai joilla on jo kokemusta sittereistä, millainen on hyvä? :)

Takaisin