Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en oo noihin kertaköyttövaippoihin perehtynyt, mutta jotenkin kuvittelisin, että se vauvan malli voi vaikuttaa siihen mitkä vaipat on hyviä. Siis että liberot on varmasti hyviä, mutta ei parhaita kaikille vauvoille. Mutta emt, ehkä joku kokeneempi osaa sanoa paremmin...

Jotkut vaipat aiheuttaa myös ihottumaa, senkään takia ei kannata hamstrata. Pampersit on ainakin sellaisia etteivät kaikkien iholle sovi.

Mä oon edellisillä käyttänyt Liberoa ja luotan siihen nytkin. :) Ja halusin tilata Liberon pisteillä sellasen norsu-asun vauvalle ja puuttu pisteitä niin ostin varastoon noita 2-5 kg ja seuraavaa kokoa. Ja sit saatiinkin kaverilta pari pakettia lisää noita pienimpiä kun heille oli käynyt samoin kuin Happylle, eli olivat ostaneet valmiiks niitä ja sit tulikin niin isovatsainen vauva että noi oli liian pieniä! Eli nyt meillä on sit varmaan pariks kuukaudeks vaippoja valmiina... :D

Sain liberon pikkuvaippoja puoli pakettia, joten pääsen niitä kyllä testaamaan. Meillä ei voi edes harkita kestovaippailua, koska ukko on herkkis.

Se ei halusi edes leikkaa napanuoraa.. On kuulemma limainen ja kuvottava suoli :D

Eli pakko saada mahd. tiivis, hajuton roskis-ratkaisukin.

Ihme velliperse ukosta tullut, kai se on niin iällään :p

Me käytettiin esikoisella Liberoa ja Pampersia aina sen mukaan, mitä milloinkin sai tarjouksesta. Nyt on hommattu pari aloituspakkausta Pampersin 3-6 kg. Esikoinen oli syntyessään lähes 4 kg, joten luultavasti on tämäkin.

Mulla on lähes kaikki vauvat ollut eri mallisia ja käytössä on ollut jos jonkinlaista vaippamerkkiä. Osa vaipoista myös aiheuttanut ihottumaa. Tällä viikolla kävin ostamassa pamperseja meidän tulevalle pallerolle kokoa 3-6kg, koska en usko että pienemmät herralle menisi, varsinkin kun lääkäri sanoi pojan olevan keskivartalolihava. Onpahan ainakin jotain varuilla kotona.

Joo meillä taas liberot aiheutti ihottumaa esikoiselle et kokeilemalla se selvii mikä on sit omqlle vauvalle paras vaippa malli :-)

Mun esikoisella on tosi herkkä iho perinyt multa ja muut vaipat ei oikein sopinut mutta muumit on ollut parhaita :) ja niitä samoja oon tälle tulevallekkin ostanut valmiiksi :)

Joo meilläkin muumit oli alkuun ainoita jotka kävi. nyt 2 v ei oo iho enää yhtä herkkä, mut pääsääntöisesti noil muumeil mennään.

Meillä ei oo kellekkään muumi vaipat sopinu, kun viikon verran ja sit tullu ihottumaa. Sama se on ollu et kasvun mukaan joutunu vaihteleen liberon ja pampersin välillä kun aina toinen ollu hassun mallinen vauvalle. Joten nytkin ostettu molempia et saa kokeilla sitten kumpi on parempi.

Mä ostin alkuun yhen paketin muumeja, kun käsitin niitten olevan kompostoituvia. Kotona katoin, niin ei siinä lue kuin pakkaukselle toi kompostoituva; tiiättekö kukaan, onko ne vaipatkin bioo?

Mun käsittääkseni ei... Natyt taitaa olla lähimpänä bioa, mut eikai siitäkään oo iloa jossei oo omaa kompostia, biojätteeseenhän niitä ei kuitenkaan saa laittaa.

Mä taas oon käsittäny et muumit nimenomaan ois kompostoituvia, mut tosiaan biojätteeseen ei hygienian takia saa laittaa..

Mä voin hyvinkin olla väärässä, joten älkää satavarmaks mun sanaa uskoko! :D Löytyisköhän Delipapin sivuilta vastaus..? Muumeissa ehdoton plussa on kuitenkin kotimaisuus! :)

Nyt ei kyllä kyky riitä..antaa etsiä kuvan ja sitten heittää sivun alkuun... Ihme vehje tää luuri

Muoks...liian iso kuva..

Muokattu viimeksi:
mistä sitä tietää että mikä vaippamerkki istuu parhaiten jos ei oo koskaan joutunut/päässyt tämmöiseen tilanteeseen:wideyed:

Takaisin