Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on kans Liberon, Pampersin ja Babyboxin lahjusvaipat (yht. 18 kpl) + arviolta 50-70 ensivaippaa, jotka saatiin kaverilta, kun niillä oli jääny käyttämättä :)

se hetki kun huomaa liioitelleensa... tottakai tutut ja sukulaiset on sitten lahjoittaneet vaatteita, eipä lopu kesken.. potkuhousuja 25kpl, bodeja eri kokoisina 42kpl, sukkia 18paria, housuja 19, paitoja n 20... 3 toppahaalaria, 2 fleecehaalaria+ äitiys loota.

Lisäksi minulla on nyt pinnis,vauvan pesä, 2 ammetta, 3 sitteriä.. ilmoitin facessa, että älkää hyvät ihmiset ostako/antako mitään ainakaan 6 kk ennenkuin hiukka näkee miten vauva kasvaa.

Annoin jopa miehen heittää sivuun ruman väriset vaatteet, ja niitä kertyi säkillinen... mies ja värit o_O

Vaippoja vielä ja vauvalle öljyä, niin sitten olis kaikki..kai..toivottavasti...

:eek:Mitäs öljyä? Mihi tarkotukseeo_O Meillä ei oo onneks paljo vaatteita. Että sit kj vauva on päässyt siihe 70 senttii ni pääsee shoppailee. ;) eipä olis kyllä tilaaka.. Hei vinkattaa ny mist mää saan tilattuu isoja siis oikeesti isoja imetysliivejä.. Ympärys täystys olla ainaki 95. Ja nyt jo eeen tissit että mitä ne on sit ku maidot nousee? :/:oops:

Mulla on itellä F-kuppi...kiitos raskauden ja kävin ihan liiviliikkeestä kysymässä kunnon liivejä, mutta imetysliiveistä ei hajuakaan. tarvii katsoa ebaysta, sais hiukka halvemmalla :)

Baby oilia kylpyvettä varten :)

Noi perus lindex hm ja ellos ni kaikki loppuu aikalailla dd kuppii... Tai sit rinnanympärys ei riitä....

en mä ole vuosikausiin käyttänyt muuta kuin triumphia ja sitten oikein liiviliikkeiden liivejä, kun se vaikuttaa jo niska-hartia-selkä lihaksiin kun on iso tissine ja liivit ei tue.

Oikeassa kaupassa maksaa 90-150€ kunnon liivit, mutta ovat kyllä hintansa väärtit, töissäkin olis kauhee touhuta ja temuta jos olis tissit huonosti koko ajan :)

Vauvaöljyähän ei tarvii laittaa, jollei vauvan iho oo erityisen kuiva, sanottiin perhevalmennuksessa. Pelkkä vesi riittää. :)

Meilläkin alkaa rompetta olemaan enemmän kuin yhden vauvan tarpeeksi, vaikkei olla ostettu mitään uutta. Kaverit ovat halunneet päästä eroon vaunuista, yhdistelmärattaista, turvakaukaloista (2kpl), jätesäkillisestä alle vuoden ikäisen vaatteita, pinnasängystä, kehdosta, syöttötuolista, sitteristä, kauheasta kasasta leluja. Toki oltiin jo edellisen muksun kaikki kamat hukattu niinikään kavereille vannaa, hoitoalustaa ja pottaa lukuunotttamatta, mutta silti tuo tavaran määrä on valtava. Yksi päivä lajittelin 50 ja 60 senttiset nätit ja käytännölliset vaatteet erilleen ja niitäkin on noin nelosille sopiva määrä.

Kahdeksan päivän päästä käynnistys-aika, mutta ei oo kotona vauvalle vaippoja, ei mulle liivinsuojuksia tai maidonkerääjiä, jotka ovat olleet molemmat ihan must edellisten vaavien kanssa, niin eikä jätti-siteitä vuotoja varten. Kai se täytyy ensi viikolla mutama hetki kuluttaa läheisessä tavaratalossa shoppailen.

Noita vaatteita on kyl aika läjä tullu kerättyä kirppareilta, alennusmyynneistä ja sit mitä on saatu lahjaks ja kavereilta lainaan "palauta jos jaksat"-periaatteella. Mun äiti on ostanu kaikkia ihania ja käytännöllisiä uutena <3 Mutta. Tää kuuluis varmaan tonne potuttaa-kategoriaan; anoppi ja sen "hienot" vaatteet. Se on yli 30 vuotta säilönyt noita miehen vanhoja lapsuuden vaatteita. 80-luvun alun IHAN HIRVEITÄ, kuluneita ja epäkäytännöllisiä retkuja joista ei pesussakaan lähde liat. Kaikista ei kehdannut kieltäytyä kun toinen esitteli niitä suurimpana aarteenaan. Yhdet söpöt nahkakengät ja virkattu villa-asu siellä oli, sopii hyvin koristeeks hyllyyn mutta tuskin nekään tulee käyttöön. Ärr, ehkä oon vähän nirso mutta tossa kun viikkasin niitä niin ihan rupes itkettään että pakkoko mun on sitten omalle vauvalle näitä laittaa :mad:

^ Mä en laittais kun korkeintaan anoppilaan satunnaisesti :D
Mutta.. mä siis aion kylmästi pistää kaiken sellasen kiertoon mistä en pidä (anopin maun tuntien kaikki melkein), että lienen jäävi sanomaan mitään :angel7

Siihen asti että se lapsi osaa ite valita vaatteitaan (alkuun toki valinnan vapautta toteutan kahdesta valitsemisella) (ja niitä kertoja lukuunottamatta kun isi pukee lapsensa), niin se oon minä joka ne vaatteet valitsee, nätit ja käytännölliset.

Minä (tai no me, mies oli mukana makutuomarina :D) kävin viikoloppuna hankkimassa "vauvalle" monta kerää aivan ihanan pehmeitä vauvalankoja! Eli siis lähinnä tekemistä mulle kun alkaa vapaa-ajan vietto suuntautua entistä tiukemmin sohvalle, mutta olisi noista tarkoitus tilkkupeitto vauvalle tulla. Tykkäisin että vauvalla olisi oma pieni peitto, joka on helppo ottaa mukaan aina kun lähdetään jonnekin, mutta täytyy myöntää että enemmän tykkään siitä että saan neuloa jotain, tämän talven sukkakiintiö taisi nimittäin tulla jo täyteen :D! Vaikka vauvalle en ole tehnyt vielä yksiäkään sukkia... No, eiköhän noista peittolangoista jää sen verran jämiä että saa vauvallekin sukat!

Vähän asian vierestä.. löysin sivuston, joka ottaa vastaan vauvan vaatteita ja lahjoittaa ne itse tekemissään *äitiyspakkauksissa* viroon ja itä-eurooppaan orpokoteihin ja perheille, joilla ei ole mitään ja sinne kelpaa myös muut vaatteet,vuodevaattet yms..

Kun tuo vauva aika on ohi, laitan vaatteet sinne.

Jos jotakuta kiinnostaa niin : http://www.humanitaarinenidantyo.fi/

Takaisin