Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla on vanha nalleni vielä tallella, mutta... Se nukkuu mun sängyssä... Oon saanut eli varastanut sen 2-vuotiaana siskoltani. Oli ollut minun isosiskon synttärit ja lahjoista kateellisena olin ottanut tuon nallen omakseni. :eek:

Liitteet

• 1421772124880.jpg
    1421772124880.jpg
    75.2 KB · Katsottu: 40
Mä sain ton nallen mun isoisoäidiltä kun synnyin. Hän nukkui pois viime kuussa 101-vuotiaana. Ei ehditty ottaa mun toivomaa kuvaa jossa olisi ollut kaikki 5 sukupolvea. Tosin mä jotenki vaistosin että elämän kiertokulku pitää puolensa ja joku poistuu kun on uusi elämä syntymässä.

Mutta meillä on paljon muuta vanhaa ja rakasta Tirpalle. On esikoiselta jäänyt ensimmäisen kesän pipo, yks nalle, yks minun neuloma peitto (luulin että kaikki on hävinnyt, mutta löysin tuon eilen) ja se ihana Pupu Tupuna-collariasu Riipitiiltä! Näitä kun sekottaa uuteen, kierrätettyyn ja ite tehtyyn niin mikäpäs siinä. Tirppa saa olla polleena uniikeissa tamineissaan :)

Kävin äsken iltalenkillä cittarissa. Ostin pieniä vaippoja, kylpymittarin, kamman&harjan, tuttinauhan ja pikkupyyhkeitä. Harsoja lähdin hakemaan, mutta ne oli loppu. Mutta ihan pian meillä on valmista!

Meillä on miehen vanha nalle ja äiti lupasi laittaa kuntoon mun vanhan soittorasian. Se on sellainen tyttönuken muotoinen, jonka pää heiluu musiikin tahtiin. Melodiakin on joku kaunis ja rauhallinen. Ainoa vaan, että tällä hetkellä sen pää pyörii koko kierroksen ympäri, kun on vähän joutunut kovaan käsittelyyn joskus. Mutta eiköhän sen kuntoon saa.

Jonkin verran on myös meidän molempien vanhoja vaatteita ja mun vanhoja vauvalakanoita, joita äiti on säilönyt kaikki vuodet :)

Meillä on esikoisen unikavereina mun ja miehen lapsuuden rakkaimmat pehmot; miehen nalle ja mun apina. Lisäksi tytön huoneesta löytyy aikanaan vanhasta kaapista miehen siskoille remontoitu nukkekoti sekä mun vanhat pikkuiset rottinkiset nukenvaunut, niin pienet, että niitä voi jo sellainen vuoden vanha lykkiä. Tytön huoneen kirjakaappikin on muuten miehen siskojen vanha ja kaapin sisältä löytyy useampiakin mun ja miehen vanhoja kirja-aarteita.

Mulla on tallessa myös mun äidin ensimmäinen pehmo; sellainen pieni kirjava pupu, jonka hän on saanut syntymälahjaksi isoäidiltään. Pupu ei kylläkään pienten leikkeihin enää päädy, vaan on kunniapaikalla meidän makuuhuoneen ikkunalaudalla parin muun perintölelun ja vanhojen valokuvien kanssa. Turbo varmaan perii puolestaan monta ihanuutta siskoltaan. :happy:

Mulla on mun mollakissa mut se on niin hiutunut, että se pitäs oikeesti heittää roskiin. En vaan raaski, ehkä teen sille polvi- ja kyynärpäikat. On sit yks nalle, jonka oon saanut 6-vuotiaana. En ees tiiä miks se on kulkenut mukana, mä en oo koskaan oikein välittänyt nalleista enkä nukeista. Sen vauva saa kyllä, jos kelpaa.

Pitäiskö ammeessa olla pohjassa liukuesteet? Aattelin, että sellaisen ostan ja nyt, kun oon parista marketista katsonu, nii ei niissä ollu sellaisia. Lisäksi haluan tulpallisen. Vauvan kylpytuki löytyy jo.

Onko kellään kokemusta Angelcaren hajuttomasta vaipparoskiksesta? En osaa nyt päättää ostanko tavallisen heilurikannellisen roskiksen ja laitan haisevat vaipat ensin pieneen pussiin ja sit roskiin ettei haise vai satsaisinko tuohon Angelcaren roskikseen. Se olis nyt tarjouksessa 10€ mutta ne täyttöpussit oli sit kalliimpia (3 kiekkoa 24,95€).

Meillä oli ihan erillinen vaipparoskis, johon tuli just niitä kiekkoja. Meille se oli turha, kun kivampi on laittaa keittiön roskikseen pusseissa ja viedä roskat joka päivä(joka tapauksessa viedään muutenkin, niin siinä se menee samalla), kun että täyttää hiljalleen sen vaipparoskiksen ja sit se on tyhjentäessä ihan todella kuvottava siskonmakkaratyylinen härskiintyneiden skeidavaippojen ketju...:yuck: mut voihan se joillekin toimia, ei vaan ollu mun juttu.

Janna CDON.COMilla oli tarjouksessa just sellaiset roskikset 15,90 ja ne ihme kelat jotka 'pakkaa' vaipat, löytyy myös lekmeriltä

Itse ajattelin tilaa sieltä ja LEKMER myy 240kpl new born vaippoja hintaan 44 ja rapiat ja sellaisia paketteja,joissa 9 laatikkoa puhdistusliinoja + nuo vaipat oli jotain 67€.

Vinkkinä muuten, että ei kannata ostaa ennen vauvan syntymää mitään ihan megapaketillista samoja vaippoja. Mun kaveri sai vauvan joulukuussa ja sen mies oli ostanu 6 paketillista jotain tarjousvaippoja. Muuten hyvä, mutta ne on huonon mallisia niiden hoikalle pojalle ja falskaa. Tuli vaan tosta Metalshaden jutusta mieleen...

Takaisin