Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No nyt on meidän vauvalle hankittu kaikki tarpeellinen näin alkuun! :) ostin jopa rintapumpun vaikka ajattelin että ei kai nyt vielä..mut hieman pisti jännittää toi eilinen limatulppa ylläri, ja yöllinen tunnin kestänyt menkkamainen kipuilu, ja taas aamuinen limatulppaylläri.. Mutta ehkä ne tuli ihan sopivaan saumaan, saivat tän mamman kaupoille! :)

Me saatiin vanhemmiltani ammeen ja löysin tällä viikolla kirpikseltä 3 eurolla vauvan "pesutuen" ammeeseen, eli semmonen "plastiikkateline" mihin laitetaan vauva, niin on helpompi (luulen?) pestä vauva :grin

Ja on meillä valmiina pinnasänkykin :D

Eli onko punkka sänky vai amme?? :woot:

Eli raakapatukka on esim "punnitse ja säästä" liikkeestä ostettu patukka joka on tehty esim pähkinöistä ja taateleista = nopeata energiaa. Ei oo pakollista, mutta aattelin että ois varmaan ihan kiva olla jotain hyvää josta saa nopsasti energiaa jos tarvii :rolleyes:

Joo mä oon kans aikonu ton kylpytuen ostaa. Ehkä päädytään sittenkin tohon stokken taitettavaan ammeeseen kun nyt alkaa kylppäri jo tuntua ahtaalta niin veis vähemmän tilaa ja voi ottaa sit matkallekin mukaan :)

Punkasta meillä pienenä ainakin puhuttiin Pohjanmaalla. Mutta myöhemmin oon kuullu kyl et punkkaamisella tarkoitetaan nukkumista :D Oletin ainakin et Pilvi tarkotti täs ammetta mutta en sit tiedä... meillä ei ole vielä sitä sänkyäkään vauvalle :o

Meillä on toi stokken flexibath taitettava amme ja vaikuttaa tosi näppärälle kyllä kun saa pieneen tilaan :) ja siihen kylpytuki myös !

Punkasta meillä pienenä ainakin puhuttiin Pohjanmaalla. Mutta myöhemmin oon kuullu kyl et punkkaamisella tarkoitetaan nukkumista :D Oletin ainakin et Pilvi tarkotti täs ammetta mutta en sit tiedä... meillä ei ole vielä sitä sänkyäkään vauvalle :o
Murteet on ihania <3

Toi punkka on hassu sana, kun tarkoittaa ihan eri asiaa eri puolilla suomea :) Mun mielestä se on veneen, miksei myös junan tai laivan, sänky. Raakapatukat oiskin hyvä idea pakata sairaalakassiin, sekä mulle että miehelle!

Muoks. Niin ja on meillä punkka. Ostettiin ikeasta kun sitä kovin kehuttiin. On kyllä varmaan hyvä kun siinä on liukuesteet.

Mullekin punkka kyllä tarkoittaa sänkyä. Hassuja nää murrejutut...

No, kummin vaan, meillä on olemassa kaksi kumpaakin, eli miehen vanha pikkuinen vauva-amme ja mun vanha isompi, jossa mahtuu muutaman vuoden ikäinenkin hyvin kylpemään. Ensisängyksi tulee miehen suvun perintökehto, joka on vielä anoppilassa ja sitten sen jälkeen esikoisen vanha pinnasänky, joka on tällä hetkellä varastoituna mun isän luona.

Tuli nyt tuosta amme-keskustelusta mieleen että meille neuvolan perhevalmennuksessa sanottiin että jos on yks asia minkä he suosittelee ostamaan uutena niin se on amme. Ei tullu mitään isompia perusteluja muuta kuin että vanhaa/käytettyä ei sais niin hyvin puhdistettua puhtaaksi edellisen jäljiltä.

Takaisin