Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ajattelin varata vanhoja pyyhkeitäni pojan pissasuihkuja varten. :)

Ja miestä oon yrittänyt saada ostamaan paremmat kengät, joissa ois vähän pitookin pohjassa. Tommosissa tavallisissa lenkkareissa, joita se käyttää, ei oo mitään pitoo, niin enhän mä uskalla antaa vauvaa sille pideltäväks tuolla ulkona ollenkaan! :nailbiting:

Mulla on ollu jo monta vuotta nastat kengissä koiran takia. Ja ihan sellaset perus halppis nastat jotka on kantapäässä ja päkiällä. Mut kevät on kohta ja liukkaat alkaa, niin suosittelen kyllä kaikille.

Mä oon samis! Harmittaa vieläkin yli kaiken, kun en säkähdyksissäni tajunnut jättää sitä lankaa sormeen ja kokeilla, voiko sitä vedellä ees-taas siinä sormen ja kynnen läpi :D
Ei muuten liity mihinkään mitenkään, mut toinenkin samanlainen harmitus on: mulla oli pienenä putket korvissa jatkuvien korvatulehdusten takia, enkä tajunnut kokeilla voiko hengittää putkien kautta jos laittaa suun ja nenän tukkoon :D

Voi apua mihin mä joudun ton miehen kans... :oops: mietin äsken ääneen et onkohan meillä kui monta harsoo, se sano et eikö niitä ostettu kaupasta pari pakettia. En ite muistanu ja menin sit penkoo hoitopöydän laatikoita. Se oli luullu et harsot on kosteuspyyhkeitä :laughing021:laughing021

Täällä mies ihmetteli puolestaan, et miks pitää ostaa toinenkin hoitoalusta hoitopöydälle. Mä sit ihmettelin, et ollaanko muka ostettu ja oon unohtanut kokonaan. Mies sit näytti, että tässähän se alusta on, mut sehän oli hoitoalustan päällinen eli semmonen ohut froteinen pyyhkeen tapainen kangasriepu :D. Väänsin sit rautalangasta, että mikä on hoitoalusta, mut tais tajuta vasta sit ku mentiin kauppaan ja ostettiin se, et ehkä tosiaan pelkkä pöytä + riepu on turhan kova alusta hoitopuuhiin... :)

Mut eipä sillä, yhtä kujalla olin kyllä silloinkin kun mies selitti mulle erilaisista turvaistuimista, isofixeista, telakoista ja mistä lie... Eli on se hyvä, että ees toisella on joku käsitys aina kustakin tarvikkeesta, niin voi toista sit infota. Ja mistäpä sitä kaikkea voi tietää, kun ei oo ennen ollu ajankohtaista!

Tuli muuten mieleen nyt, että täälläkään ei tainnu mies tietää mikä harso on, mut tajusi sit kun selitin :) Mut ihan viimeisen viikon aikana on ollut mukava kuunnella, kun mies kertoo kuinka se on saanu vinkkejä vauvanhoitoon miespuoliselta työkaverilta ja kertoo niitä juttuja sit mullekin
:)

Joko mä oon kertonut, kun sain mun ekan "synnytysvalmennukseni" miespuoliselta pomoltani kun menin kyseleen älomakäytäntöjä. Oli alkuun vähän hämmentävä puolituntinen: "Onkos kukaan kertonut synnytyksestä? Jaa eikö, no..." :D

Ei nyt ihan liity hankintoihi, mut eilen neuvolassa mies näytti vähän avuttomalle vauvanukke sylissä, ja melkein heti kolautti sen pään kaappiin :D sitten tulikin kiire saaha se pois käsistä :D Vitsit että miulla oli hauskaa, mut ei viittiny hirveesti nauraa ku toine näytti siltä et apua tapan sen vauvan vahingossa.. Aijai, onneks on seuraavassa perhevalmennuksessa vauvan käsittelyharjotuksia.. Parempi ois siinä sit opetella :p

^ mäkin haluaisin jotain vauvankäsittelyharjotuksia mutta ei täällä meillä mitään semmosia.. :o voiskohan neuvolasta kysyä jos sais henkilökohtaista tukiopetusta :D ja musta taas tuntuu että mies tietää vauvanhoidosta enemmän kuin minä....ainakin hänellä kokemusta enemmän kun minulla :D

Meillä onneks on just noilla vauvanukeilla, vissiin vaipanvaihto ja sit kanto-otteet jne. Miulla ei oo kyllä ollu mitään vaikeuksia piellä vauvoja, oiskohan jonkunlainen muistijälki pikkuveljen vauva-ajasta.. Mutta kun näin miten epävarmasti mies piti sitä nukkea ja pelkää varmaan vielä enemmin pitää oikeeta vauvaa, niin oon kyllä tosi ilonen tuosta valmennuksesta! Huomas kyllä eilen et mies tais vähän pelästyä et kohta meil on tämmönen ja ei osaa piellä. Ei kyllä sanonut mitään mut näki ilmeestä.. Ai kun sais jonkun pikkuvauvan kylään vielä, jos vaikka vähän pelot helpottas!

Mä oon ostanut nyt 2 pakettia noita Name it:n harsoja. Aiemmin ostamani on niitä pöllökuvioisia ja oisko ollu viime viikolla, kun ostin sellasen paketin, missä oli 2 valkoista ja loput sinisiä tiikerikuvalla. Ei mitään aikaisempaa kokemusta harsoista, joten ei mitään käryä onko noi kelvollisia vai ei. Hinta on kuitenkin suht kohdillaan.

knyttet, mäkin ajattelin ommella mun vanhoista lakanoista vauvalle lakanat + vanhasta pussilakanaparista suunnittelin tekeväni tohon äippäpaketin lootaan kankaat päälle ja jos jää yli, niin pussilakana vaaville. Mutta on jäänyt vähän suunnitteluasteelle, kun mä oon peukalo keskellä kämmentä näissä käsityöasioissa. Mä oon ainoo tietämäni ihminen, joka on onnistunut ompelemaan omaan sormeensa ompelukoneella! :nailbiting: Älä edes kysy miten se on mahdollista!!! :woot:

Mun äitikin on ommellut sormeensa joskus koulussa. Meni oikein lanka läpi pari kertaa, kun oli niin paljon vauhtia. Ja nyt se osaa ommella mm. iltapukuja ja päällystää huonekaluja. Sullakin on siis toivoa ;)

Kuinka paljon vauvalle tarvii noita lakanoita ja kosteussuojalakanoita ym? Anoppi just halus jotain ommeltavaa, niin pyysin sitä tekemään pari aluslakanaa. Mietin, että riittääkö esim. kolmet vai sotkeeko vauva niitä paljon.

Mulla on 4 settiä lakanoita ja kaks muovitettua froteeta (+ mummilassa 1 lakanasetti ja 1 frotee). En tiiä paljonko niitä tarviis mutta nuo sain kaverilta ja äp. :)

Waaat!? Ostin tollasen lämpöpussin mut se on niin iso että eihän sitä saa tohon turvakaukaloon millään, vai miten se oikeen pitäis mytätä siihen :o

Takaisin