Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ompelin vanhoista ylimääräisistä lakanoista vauvan sänkyyn aluslakanoita. Ja hyvin toimivat esikoisella vaikka ei ne saumat ihan suoraan menny ja ovat kaikki vähän eri kokoisia :-)

Löysin kirpparilta ihanania pinkkejä harsoja juuri. Oli semmonen 8kpl setti missä oli kuviollista ja yksi väristä. Sitten oli semmosia missä lukee "Shh, täällä nukutaan...zzz...zzz..."
Ja taas minä vähän söin sanojani→ostin vaatteita Tirpalle.... Mutta minä aion tehdä hyvän työn ja lahjotan ne jollekin joka tarvii, siis sitten kun ne jää meille pieniksi.

Mä oon ostanut nyt 2 pakettia noita Name it:n harsoja. Aiemmin ostamani on niitä pöllökuvioisia ja oisko ollu viime viikolla, kun ostin sellasen paketin, missä oli 2 valkoista ja loput sinisiä tiikerikuvalla. Ei mitään aikaisempaa kokemusta harsoista, joten ei mitään käryä onko noi kelvollisia vai ei. Hinta on kuitenkin suht kohdillaan.

knyttet, mäkin ajattelin ommella mun vanhoista lakanoista vauvalle lakanat + vanhasta pussilakanaparista suunnittelin tekeväni tohon äippäpaketin lootaan kankaat päälle ja jos jää yli, niin pussilakana vaaville. Mutta on jäänyt vähän suunnitteluasteelle, kun mä oon peukalo keskellä kämmentä näissä käsityöasioissa. Mä oon ainoo tietämäni ihminen, joka on onnistunut ompelemaan omaan sormeensa ompelukoneella! :nailbiting: Älä edes kysy miten se on mahdollista!!! :woot:

Onko kellää kokemusta pikku hurmurista tilattujen imetysliivien suhtee? Ku liivien koot on s-xl ? Että mitähän rinnanympärystä mikäki koko vastaa? Muoks. Löysinki heti ku otti silmän kätee!!:)

Saako noi tilata kaikki!?!?! IHUNIA <33 kuinka monta niitä on lupa olla?;)

Tähän liittyen kuinka monta harsoa PITÄIS olla, että pärjää? Jos ei nyt aatella, että vaippoihin tarvitsis.

Teetu, riippuu varmaan siitä paljon vauva pulauttelee ja kuin topakka pyykkäri sulla on. Ja saahan niitä aina lisää jos tarvii. Minä oon varannut noin 20.

No siis lähinnä alustaksi hoitoalustalle ja ehkä niille välimatkoille kylppäri-hoitoalusta. (Mutta jos tää vekara on poitsu niin myös "suihkulähdestoppareiksi".) Musta vaan kivempi että on erikseen ne harsot.

Miulla näyttäis olevan 17 harsoa. Aattelin käyttää Ikean pikkupyyhkeitä pojalle suojaksi vahinkojen varalle hoitotasolla. Suunnittelin käyttäväni myös kestovaippoja jonkin verran, mutta en vaan ole vielä suunnitellut miten sen toteutan, eli tarviinko harsoja siihenkin. Mutta harsojahan saa toki myöhemminkin, kun huomaa, ettei jaksa pestä :)

Tulipa mieleeni tänään aamulenkillä tuolla liukkailla, että nastat kenkiin oli erittöin hyvä ostos. Ei luista vaikka koira aina välillä sekoaa lumesta ja nykäsee hihnassa. Ja veikkaan että tulee tarpeeseen jos aikoo repussa tai liinassa kantaa, ei tarvii pelätä et kaatuis vauvan kans. :)

Mulle äiti meni ostaa nastat kenkii saan vkpl itel ne kun meen äiteelle pariks yöks miehenkää :) ei ne ihan mun juttu oo,mut vauvan takia alan käyttää kyl!:)

Mulla kans noi nastat nyt etsinnässä (tänäänkin melkein kaaduin 2 kertaa). En vaan tiiä mitkä olis hyvät. Sellaset vain kantapäälle vai pelkästään päkijälle vai sit koko jalkapohjalle? Ja sit ne pitäis viel olla helppo laittaa ja ottaa pois kun menee kauppaan tms.

Mä oon ainoo tietämäni ihminen, joka on onnistunut ompelemaan omaan sormeensa ompelukoneella! :nailbiting: Älä edes kysy miten se on mahdollista!!! :woot:
Mä oon samis! Harmittaa vieläkin yli kaiken, kun en säkähdyksissäni tajunnut jättää sitä lankaa sormeen ja kokeilla, voiko sitä vedellä ees-taas siinä sormen ja kynnen läpi :D

Jyväskylän Seppälän Prismassa oli kuvioharsoja, mut en yhtään kattonut millasia ne oli. On kai noita muissakin?

Lindexillä näky kans olevan jotain riepuja, mut ne oli yksvärisiä, valkoinen & harmaa / paketti mut en kattonut hintaa. Olivat tukevamman tuntuista kangasta kuin noi mun perintöharsot. Siellä oli myös joku kangaspussi, jonka sisällä oli jotain mitä epäilen lakanaksi tai jopa lakanoiksi/pussilakanoiksi, koon puolesta. En kattonut siitäkään hintaa. Ja oli peittoa ja neulepeittoa.

Mun pitää laittaa kans noi nastat mietintään kantosysteemejä varten! Ne on vaan niin mummot, että pelkään tän iän iskevän tajuntaan jos puen tommoset päälleni :wideyed:

On ne nastat ihan hyvät olemassa vaunujakin lykkiessä. Ei meinaan oo kiva tunne, jos on tosi liukasta ja vaunut vaan vie, etkä saa jarrutettua... Itsekin aikanaan hommasin nastat nimenomaan liinailua varten (nyt vaan en löydä niitä mistään :shifty:), mutta melkein ne oli tarpeellisemmat rattaiden kanssa. Kantaessa sentään voi paremmin valita reitin ja kulkea vaikka penkalla, mutta kärryjen kanssa se ei ookaan yhtä helppoa.

Mulla on ne pojan pissapyyhkeet vielä ostamatta.. Paikallisesta halpakaupasta kyllä varmaan saa sellasia pikkupyyhkeitä niin tarvii vkonloppuna käydä ostamassa. Mun mies ei kyllä salettiin muista käyttää niitä vaippaa vaihtaessa tai ei edes ymmärrä mihin niitä käytetään ja saa sit suihkut päällensä... Kjäh kjäh... :grin

Takaisin