Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mökillä oon kans kokenut itkuhälyttimet käteviksi. Kotioloissa yksinään oon niin hermo että kurkin koko ajan vaunuihin hälyttimestä huolimatta. Siihen on syynsä: On muutamat kerrat väsyneenä unohtunut laittaa esikois vauvan hälytin päälle.. :(

Mulla kans toi että nukutan partsilla varmaan paljon ja sitten voi pitää mei makkarin ovee huoletta kii illalla kun mies höpisee ihmisten kanssa. Samoin jos äidilleni mennään niin vaavi saap nukkua yläkerrassa mun vanhassa huoneessa niin itkari on ihan paikallaan. Etenkin kun se jo valmiiksi on olemassa. :)

Miss T, voi muuten olla mahdollista meilläkin, että kurkin joka tapauksessa vaunuihin vähän väliä että onko kaikki ok... Mä jo mietin sitä että uskallanko ite ottaa ollenkaan päikkäreitä samaan aikaan jos vauva nukkuu ulkona :rolleyes:

Meillä on on menty päikkärit aika imetys tahtiin, jollon mä oon kans nukkunu. Vaunuissa nukkunu sitten kun ollaan vaunuteltu tai kun mä oon ollu hereillä.

En kai minäkään sitten uskalla! :D Varmaan vain silloin jos tosiaan nukutaan yhdessä sisällä :) oon kyllä sellainen urpelo tässä lastenhoitoasiassa että voi apua :eek:

Mä kyllä nukuin auvoisasti itkuhälyn vieressä. Äidinvaistot on kumminkin sellaiset, että herättävät pienimmästäkin inahduksesta. (Omat yöunet paranivat huomattavasti kun 8kk iässä neiti siirtyi omaan huoneeseensa nukkumaan jolloin ei ihan joka inahdukseen havahtunut)

Huh, raskauden ensimmäinen (? muistaakseni :D) ja toivottavasti viimeinen Ikea-reissu takana ja onneksi ei jätetty myöhemmäksi, sen verran otti voimille. Mutta nyt löytyy lipasto vauvan vaatteille, amme ja vähän toki muuta pikkusälää!

Ennestään meiltä löytyi jo hoitotaso, joka kiitos tulevan isin ja ukin on jo kylppärin seinässä kiinni (Brio Wall) sekä kavereilta halvalla ostetut useamman vuoden vanhat Teutoniat, jotka ovat kuitenkin ihan käyttökunnossa ja siistin näköiset. Turvakaukalo saadaan lainaan, autoillaan sen verran vähän että oman ostaminen olisi tuntunut hassulta. Paljon muuta ei sitten ollakaan itse hankittu. Äitiyspakkaus vaikutti näin ensikertalaisesta melkoisen kattavalta ja lisäksi ollaan saatu kavereilta lainaan ja lahjaksi vaatteita jonkun verran.

Aiotaan nukuttaa vauva äp-laatikossa sängyn vieressä (meidän sänky ei ole edes normaalin parisängyn levyinen, joten perhepeti ei ole ensisijainen toive ainakaan vanhemmilla :D) ja jos se rupeaakin tuntumaan kurjalta niin vuokrataan vaavisänky. Kestovaippoja pitäisi vielä hankkia tai ommella ja kaikennäköistä pientä puuttuu, mutta pyritään siihen että hommataan lisää tarvikkeita vasta sitten kun huomataan että jotain tarvitaan, koska tilaa on varsin rajallisesti.

Voi olla että olen ihan hakoteillä mutta alkaa tuntumaan siltä että mehän ollaan valmiita vauvan tuloon!

Minä hommaan kans aika minimaalisesti tuota tavaraa, no vaatetta on tullut hamstrattua liikaa. Mutta ei ole säilytystiloja ja kaikelle ei ole tarvetta! Ja sitterit ym. hommaan vasta kun ne on ajankohtaisia.

Tänään käytiin hakee jätesäkillinen vaatteita vaaville. Kaveri lahjoitti, joten säästettiin jälleen kerran pitkä penni :). Sukkiksii ja pöksyjä pitää ehkä muutamat ostaa, mutta bodyja oli kyllä aivan sikana 50-, 60- ja 70-senttisinä :) ja pikkunen villahaalari uupuu, kun hänen lapset kaikki kesällä syntyneet.

Pääsen siis vielä shoppaileekin, hihi! :)

Kävin tänään shoppaileen: 2 tuntia Prismassa :D On se vaan sen verran harvinaista herkkua toi automarkettiin pääseminen :)
No, nyt pitäs olla kääpiölle kaikkee, nestemäistä pyykkiainetta, vaippoja, hoitoalusta jne.
On se oikeesti vähän luksusta, kun voi ottaa oikein kärryt eikä tartte miettiä, että kaikki minkä kerää pitä hilata tuolla liukkaassa ja pakkasessa kotiinkin.

Teini käy viikonloppuna Ikeassa, tuo sen hoitopöydän sieltä + muuta pientä. Tuo 12-v lähtee kumminsa luo Kuopioon ja aikoo kans shoppailee, sen tehtävä on etsiä Tirpalle pienen pieni kypärämyssy. Mä istun nojatuolissa ja neulon tätä toukkapussia. Väkisinkin tulee tehtyä tiukkaa kun Tirppa monottaa kylkeen. Potkikoon tässä pussissa sitten, kjäh kjäh ;)

Ohjeiden lukuvirheiden takia siitä uhkaa tulla pikkasen pidempi kuin pitäisi, olen nyt noin puolivälissä joten voin tuolla kärjessä vielä soveltaa ohjetta...

Happy olitko se sinä ku kasasit isosisaruksille paketit? Mitä laitoit sinne? Ja onko muut hommaamassa jotai lahjaa isoille sisaruksille? Mä aloin ny viime metereillä miettii et kiva ois kuitenkin jotai.. Mut mitä?? Tytöt on 8v, 6v. Ja 5v. Tahtoisin jotai joka muistuttaa siitä että ovat tärkeitä siskon roolissa.. Ei siis ehken mitää perus lelu kamaa..?!

Jannahan se kasasi ihan ne pakkaukset sisaruksille. Mulla on ollut vaan tapana ostaa pienet lahjat. Lelu, dvd tai mikä muu nyt sillä hetkellä ketäkin kiinnostaa. Ne pikku lahjat on ollu mulla mukana kassissa jonka oon ottanut synnärille mukaan. Oon sitten antanut ne tytöille kun ovat tulleet kattomaan vauvaa ja minua. Heillon ollu sitten kiva mieli palailla kotiin meitä oottamaan :)

Mä ostin esikoiselle sellaisen hiukan ison, tosi pehmoisen ja ihanan pupu pehmolelun :) tyttö on helmikuun 16 päivä 1v8kk :) saa sen tosiaan sittenkun tulee käymään osastolla :)

Mä oon aatellu kans isosiskolle jonkun lahjan hommata, mut en oo viel keksiny mitä. Tyttö just täytti 2 vuotta. Täytyy yrittää keksiä jotain kivaa :-)

Siks mä oonki tykänny neuloo sitä mitä osaan, ku ei tartte ohjeita. :D Mulla toi toinen peitto odotuttaa, ku puuttuis vielä melkee 30 cm ennen vaakaraitaa. :D

Takaisin