Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuo ensimmäinen meniskin kokonsa puolesta ihan hyvin mutta kuva ei oikein miellytä... Minäkö nirso? :grin Tarvis nähdä livenä. Oon kolme lastentarvikeliikettä jo kiertänyt eikä ole osunut eteen sopivan kokoista, alkaa loppua intokin koko hommasta.

Aion käydä hankkimassa pehmeää kerniliinaa (ei siis semmoista tosi paksua vahakangasta vaan vähän ohuempaa) ja ommella se joko litteään tyynyyn tai määräkokoisena vanun suojaksi.

Siinä ei sitten vaan ole reunoja. Muutenkaan en tiedä, haluanko käyttää kertakäyttöistä hoitoalustan suojaa jonka voi heittää pois jos likaantuu, jotkut kaverit ovat käyttäneet.

Elloksella oli noita hoitoalustoja kivoilla(rauhallisilla) kuvioilla, mutta nekin oli kaikki yli 60cm pitkiä ja musta myös aika kalliita. Tosi paljon on kaikkia nallepuheja ja muuta, enkä mäkään sellaista haluaisi. Onneksi saatiin veljen perheeltä niiden vanhat ja ne oli ihan kivat ja saa kelvata meillä :)

Muistatteko tai tiedättekö sitä lastenlaulu cd:tä, missä on suomalaisia tunnettuja esittäjiä esim. PMMP? Onkohan se sellainen cd mitä voisi käyttää vauvaa nukuttaessa vai onko se liian vauhdikas nukutusmusiikiksi? Tai olisko teillä jotain muita hyviä cd-vinkkejä iltamusaksi?

Meillä on se PMMP:n Keinuhevonen (muistaakseni tuon niminen) lastenlaulu-cd, mutta ei olla nukkumusana käytetty...

Kiitos Happy, kuuntelin vähän tuota PMMP:tä, ei se tosiaan taida sopia unille rauhoittumiseen sen verran reipasta oli meno! :cool05 :laughing002 Ipanapa oli se cd mitä mietin, mutta ei sekään ole rauhallista musiikkia :think005 Mä en taida osata mitään lastenlaulua ulkoa, pitää siis nukuttaa muru aina laulamalla joululauluja :bigsmurf:p:Heartred

Aion käydä hankkimassa pehmeää kerniliinaa (ei siis semmoista tosi paksua vahakangasta vaan vähän ohuempaa) ja ommella se joko litteään tyynyyn tai määräkokoisena vanun suojaksi.

Siinä ei sitten vaan ole reunoja. Muutenkaan en tiedä, haluanko käyttää kertakäyttöistä hoitoalustan suojaa jonka voi heittää pois jos likaantuu, jotkut kaverit ovat käyttäneet.
Jos tekis ite vanutäytteen, reunat tulis varmaan aika kivuttomasti kun kääntäis vanun reunoilta kaksin-/kolminkerroin? Tai tekis suorastaan kujan, johon rullais sitä vanua babynestin tyyliin.

Mä löysin Tokmannilta hoitoalustan, n. 15e eikä kamala kuosi. En vielä ostanut sitä ja pituutta en hoksannut mitata.

Omilla ompelutaidoillani luotan siihen, että vauvan paino pitää valumat keskellä :grin
Siinä mielessä semmonen puolityhjä untuvatyyny olis paras, se kun muotoutuu. Tai sitten sekä vanu että tyyny, jolloin keskikohta ei ole liian kova vaikka kuinka untuva painuisi kasaan.

*painuu kasaan* :p

Mun pitää vielä hommailla kans joku alusta, itsekin haluan mieluummin jonkun suht neutraalin, ei mitään nalle puheja yms. mutta jonkun tavan kirahvin tms voisin kyllä huolia, eli siis brändäämättömät eläimet ois ok jos muuten miellyttää.

Ja sit niitten miehien pitäis vieraille siellä usein, että tulis kunnon draamaa. Kukas se oli kun sai vähän aikaa sitten hirveet kilarit jostain kaapinovista tai vast.?

No joo,mut siin vaihees ei ois enää mitää välii mitä unohtaa ku joku sen muistaa joka tapauksessa ja ei tarvi selitellä mutku mä oon raskaana ku kaikki ois samas tilas :D Toisaalta se vois käydä iha opetusvideosta ,Oletko ihan varma,että haluatte puolisonne kanssa lapsia? Suosittelen katsomaan mitä raskaus tuo tullessaan ;D

Kattelin aiempia viestejä et monet on jo hankkinu vaunut. Meil on nyt vast alkanut mietintä, tai siis mulla (miehen mukaan tähän ast ei oo viel ollu ajankohtasta oikeen mikään). Mut niinhän mä jo aiemminkin veikkasin et tammikuus me juostaan tuskasina kaupoissa. Tuntus et muuten hankinnat on aika hyvällä mallilla mut noi vaunut saa stressaamaan.

Takaisin