Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jokos kaikilla on kaikki hankittuna? Olis kiva nähdä kuvia teiän vauvahuoneista tai nurkkauksista

No kyllä oli erikoinen kirjoitus... Hänhän puhui vain ja ainoastaan vauvan ensimmäisistä päivistä, joina tuo ihokontakti on tärkeimmillään. Vaikken nyt itse ole suunnitellutkaan toukkapussin käyttöä olen ajatellut sen pidempiaikaiseksi "peitoksi/vaatteeksi" eikä nyt ehkä heti synnärillä käytettäväksi. Ja kapalointi (jota toukkapussi imitoi) on todettu hyväksi vauvalle, hän tuntee itsensä turvallisemmaksi kun tuntee äärirajansa eikä pääse huitomaan käsillä ja jaloilla vapaasti. Ei mun mielestä toukkapussia pitäis tyrmätä sen takia ettei se ehkä ole paras vaihtoehto ensimmäisinä elinpäivinä. Ja toisaalta eihän äiti vauvaa pysty pitämään synnärilläkään 24/7 ihokontaktissa niin eikös toukkapussi silloin olis hyvä korvike?

Oli kyllä vähän töks töks-juttu mun mielestä. Toki kun ekaa ootan niin en tiiä miten tuosta ihokontaktista missäkin puhutaan, mutta tuosta ei esim. käynyt ilmi missä kohtaa ne toukkapussit äideille annetaan, pois lähtiessä vai heti kun vauva on ulos saatu? Jos vasta pois lähtiessä ja ihokontakti on tärkeintä ensimmäisinä päivinä niin mistä tässä on kohu noussu.. Ei kaikki voi kotona koko ajan pitää vauvaa iholla muutenkaan (esim. itse en tule ottamaan vauvaa perhepetiin koska tiedän että se ei meille ole sopiva, mm. koska mies pyörii paljon enkä itse uskaltaisi nukkua vaan vahtisin vaan ettei käänny vauvan päälle).

Minäkin mietin, että olikohan tuon kirjoittaja ihan asiantasalla? Siis tuskin kukaan tarkoittaa tuolla pussilla korvata ihokontaktia! Itse ajattelin tuon neuloa ihan ajankuluksi. Onhan se myös lämmin vauvalle. Ja vaikka tämä on uusi talo niin ilmastointi tekee välillä vedontunteen. Vaikka tuota pussia aiotaan meillä käyttää niin kyllä sitä sylitelläänkin. Todennäköisesti aika paljonkin kun näitä sylejä sattuu olemaan...

Meillä on tällä hetkellä pinnis, telakkajuttu ja vähä vaatteita. Muuta juuri voi hankkia ku enskuussa ei tuu rahaa:sad001

Hei nyt alkaa jotenki ahdistaa nää hankinnat. Hankkituna vaunut, turvaistuin, sänky ja äitiyspakkaus. Kuvittelin asioiden olevan kohtuu kondiksessa, mutta eilen lueskelin jostain vielä näitä hanki ennen lapsen syntymää -listoja ja kääk. Tietty on näköjään olemassa jos jonkunlaista pumppua, rasvaa, alustaa ja voidetta, mutta kyllä meiltä nyt puuttuu ihan oikeitakin juttuja. Ongelmana vain se, että arvatkaa jaksanko kierrellä esim ikeaa, josta ei ihan helposti pääse ulos. Nää olis vaan pitänyt hoitaa ajoissa, jolloin vielä jaksoi kävellä tuntikausia ja ajatus juoksi (onkohan se juossut koko raskausaikana?).

Täällä onneks kaikki valmiina, itse päätähti vaa puuttuu :p nii ja niistäjä, oon yrittäny ettii sitä mallia missä ite imetään toisesta päästä ja toinen päivä tulee vauvan nokkaan, mut en oo löytäny :anyone

Mehupillillä vaan imemään räät pois... Nam nam! :D

Kyllä meiltäkin puuttuu vielä jotain, esim. turvakaukalo, pyykikone (tähän asti pärjätty taloyhtiön pyykituvalla), hoitopöydän alusta ja sit pitäis käydä ne vaatteet hakee kaverilta... Ja ja ja kun ei oo sitä konetta, niin ei olla pestykään mitään. Sit pitäis ommella äitiyspakkauslaatikkoon sellainen reunuspehmike (äitini idea) ja ja ja... Onhan näitä, mut kuten kirjoittelinkin eilen, niin en usko et tyyppi on ihan heti ulos tulossa, et ehtiihän nämä :) ja toki jotain pikkusälää puuttuu, mut ehkä suurin osa on.

Multa ei onneks puutu kuin kaukalopussi, tutteja pulloihin, korviketta, liivinsuojia ja vaippoja meille molemmille. Lopun saa kaverit ja sukulaiset tuoda, jos huomaan puutteita ennen kuin päästään vauvan kans hakeen.

Otetaan vastaan vinkkejä mistä löytyy max. 60cm syvä hoitoalusta. Meidän pöytä on vaan 60cm johon se alusta tulee enkä halua laittaa mitään suurempaa alustaa poikittain pöydälle, kun ne on yleensä niin muotoiltuja...

Ja bonuksena olen aika nirso, eli meillehän ei tule mitään nallejen kuvia tai niitä kamalia Pikku Piian hirvityksiä (ampiaisia tai mitä näitä nyt oli, pupuja)... Tähdet, abstraktit kuviot yms kelpuutan ja värejäkin saa olla mutta kammoksun meidän sisustukseen mitään "vauvakuvioita".

Elya, mulla on vähän sama ongelma. Ostin hoitoalusta mitään mittailematta kun kuvittelin niiden olevan jotain standardikokoa mutta se onkin suurempi kuin hoitopöydän taso! No, se tulee hiukan yli etu ja taka reunan mutta en jaksa lähtee vaihtamaan ja etsimään muuta.

Pienin minkä mä olen löytänyt on 63cm syvä, se nyt ei tulisi kun 3cm ulos tasosta mutta jos olisi mahdollista niin ottaisin mieluummin kokonaan sopivan kokoisen!

63cm oli pienin minkä löysin, mutta irrotettavalla päällisellä eli vois ehkä itse pienentää sitä sen 3cm?

Takaisin