Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oliko täällä kukaan kutonut sitä toukkapussia? Ajattelin alottaa semmosen projektin, ohje on simppeli. Mietin vaan mikä lanka ois sopiva? Löysin esim. ohjeen seitsemästä veljeksestä, mutta eikö se oo vähän liian pistelevä/villanen :confused:

Seitsemän veljestä lanka on kyllä aika villanen/pistelevä mustakin. Mäkin haluisin tuon ohjeen jos vaikka tammikuussa ehtis neuloa.

Minä myös aloin tekemään 7 veljeksestä ja taitaa olla sama ohje kuin Ripitiillä.. Mietin myös oisko pitänyt tehdä vauvalangasta tms, mutta arvelin, et vaatteet sinne alle menee kuiteskin. Aijemmin tein myös villapuvun juurikin 7 veljeksestä, oli muistaakseni suuri käsityö lehdestä bongattu ja siinä oli lankana juurikin tuo 7 veljestä..

Saakohan tuosta mitään tolkkua :D

Mä olisin halunnu tehdä moisen, ja neuloa paljon muutaki mutta kädet lakkas toimimasta jo puolessavälissä raskautta turvotuksen takia. Mä olisin tehny Hile-langasta sen pussukan :wink

Mää sain kiellon mieheltä mennä kirppareille ku mää aina löydän vauvanvaatteita/tarvikkeita sieltä.. :D Ainakin siihen asti että tiedetään mitä kaikkea vaatteita me saadaan mun vanhemmilta (kaks isoa laatikkoa vauvavaatteita). Mut ku se on niin kivaa tehdä löytöjä!! :rolleyes:

Mä rakastan askartelua mutta on sekin jäänyt vähiin turvotuksen takia. Jos se nyt pysyis poissa vähän aikaa niin vois saada jotain tehtyäkin.
Veljen vaimo kävi lasten kanssa kylässä eilen ja näki meidän rottinkikehdon. Mun äiti on nukkunut siinä ekat kuukaudet ja hänen jälkeensä hänen sisarukset, minä, mun veli, kaikki meidän serkut ja mun lapset. Mun veli ja serkut eivät ole halunneet käyttää sitä lapsilleen. Nyt mun veljen vaimo näki kehdon ekaa kertaa ja oli niiiiiin kateellinen! Hän ei ollut vielä kuvioissa kun mun teinit oli pieniä eikä siis tiennyt millaisesta kehdosta oli kyse, mun veli vaan ilmoitti että he ei sitä halua kun heidän esikoinen synty. Tais veli saada kuulla kunniansa eilen illalla kun tuli kotiin... Mun veli ei edes huolinut mun lasten vauvavaatteita kun ne oli vanhoja... Vasta jälkeenpäin olen saanut selville et veljen vaimo olis kyllä ottanut vaatteita vastaan ja vähän ihmetteli etten antanut mitään kun tiesi että mulla on paljon vielä säästössä. En tietenkään halua aiheuttaa riitaa veljeni ja hänen vaimonsa välille mut välillä tekis kyllä mieli kertoa vaimolle mitä kaikkea olen veljelle tarjonnut ja hän hylännyt.

Minä jos oisin tuo veljen vaimo niin ottasin kamat sinun veljeltäsi kysymättä :) Tietysti siinä tapauksessa sinun olisi pitänyt tarjota kamoja ensin hänelle.

ImageUploadedByVau Foorumi1418824211.135668.jpg
Ostin tänään vauvalle sen ensimmäiset rakennus palikat :) Oli pakko ku Hong Kongis oli vaan 5,75€ oikee hinta 22,95€

Happy, no se mua harmittaakin näin jälkikäteen kun luulin vaimon olevan samaa mieltä mun veljen kanssa enkä edes kysynyt häneltä sitten kun aattelin ettei hänen tarvii sit keksiä mitään tekosyitä... Vaatteita tarjosin veljelle sillon kun vaimo oli vielä vuodeosastolla esikoisen kanssa. Kehdosta veli tais antaa väärän kuvan vaimolleen niin ettei hänkään halunnut sitä. :( Mun lasten pinnasängynkin olin säästänyt ihan vain veljen tulevia lapsia ajatellen mut sit sekin oli "liian hutera" veljen mielestä!

No onpa harmi!
Ei nämäkään kaikki kamat oo välttämättä ihan just semmosia mitä olisin kaupasta valinnut, mutta perheessä kiertäneitä serkulta serkulle niin sitäkin rakkaampia. Esim. viikonloppuna meille kotiutuneissa kamoissa oli yksi vauvan lakanasetti joka on lähtöisin meiltä! Esikoiselle sen aikoinaan ostin yli 16 vuotta sitten ja nyt se tuli takasin :)

Hahaa, eilen tehtiin hyvin pikainen Ikea-reissu. Ja uskokaa tai älkää, mukaan ei tarttunut kuin amme, niitä pieniä pyyhkeitä ja ohut hoitoalusta vauvalle. Sitten lisäksi yksi vessaharja ja pakastepusseja. Yritin kalastella mieheltä kehuja jedimäisestä itsekuristani, mutta en kuulemma vielä pääse sen tasolle (koska kävin vähän hypistelemässä sellaista koria, joka sopis niin söpösti lelukoriksi).

Mietin tässä rintapumpun hankkimista.. käytettynä olisi paljon halvempaa, mutta uskaltaako sen ostaa hygieniasyistä? Eikö ne kuitenkin saa aika hyvin pestyä?

Olen minä käyttänyt siskojeni kanssa samoja ja varmasti uskoltaisin ostaa vieraaltakin.

Eilinen ikeareissu ei menny ihan putkeen... aikaa meni enemmän kuin laki sallii eikä sit ehitty oikein mitään ostaa, muuta kuin jotain paniikkiostoksia ja alunperinhän piti ihan nopeesti vaan käydä katsastamassa tarjonta ja ehtiä muuallekin. No tän mahan kans ei niin vikkelään kierrellä...alakerrassa alko maha jo kipuilla siihen malliin että ens kerralla perehdyn tarjontaan tarkemmin netissä ja saa mies lähteä yksin ostoslistan kanssa.

Joo ei enää kaupoilla kierrellä... Käytiin eilen hakee viimeiset tavarat kaupasta (punkka, vaippoja, rasvat, talkkia jne) vaatepuolelta piti hakee vaa sukkahousuja ja olin siinä vaiheessa jo kipeä ni eiköhän mies innostunu penkoo vauvan vaatteita... en ees tiiä mitä kaikkee lähti matkaan ku tuskissani sanoin aina vaan et hyvä on, pitänee tänään penkoa se vaatekassi :grin

Onneks meillä on kaikki hankittuna. Mies lupas kasata pinniksen nyt vkonloppuna valmiiks. Ei tarvii kierrellä enää yhtään kauppaa, kyllä niin tuskasta alkaa olla mahan kanssa kulkea oli siellä kaupassa ruuhkaa tai ei... Jouluruoat käydään ostamassa tosta kylältä (mun työpaikalta niin voin mennä vaikka kahvihuoneeseen "tauolle" kesken shoppailun jos rupee kipuilee :grin). En haluu edes nähdä yhtään hypermarketia ennen ens kevättä.. Ne on ne kauppojen kivikovat lattiatki jotka ainaki mulla vaikuttaa ilkeesti.

Takaisin