Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Se on kyllä niin tapauskohtanen tuo imettäminen. Ihan totta. Tuntuu vaan, että siitä(kin) on tehty niin iso numero. Varsinkin ensisynnyttäjät on varmasti ihan hämillään. Toivon, että jokainen vaan luottais itseensä ja luontoon. Ite lähdin "soitellen sotaan" esikoisen kans eli en ollut ajatellut koko imetystä tai siihen liittyviä ongelmia. Aloin vain imettää ja muuta en tehnytkään yhdeksään kuukauteen ;) Hyvä, että näin. Tuttia koitin hälle opettaa ettei ois jokaiseen pieneen risahdukseen tarvinnut tissiä kaivaa esille, mutta ei kun ei...

Mä en meinaa vetää ressiä imetyksestä. Tottakai haluan imettää mutta jos ei onnistu tai jotain muuta ni sit ei. Ja tuttia kans kokeillaan huolii senki tai sit ei :)

Eikä lopulta yksi tutti sairaalakassista paljoa tilaa vie :) eli vois sen mukaan ottaa ja kattelee sitten miten menee.
Hoitolaukuista, mulla tuli rattaiden mukana sellainen hoitolaukku minkä saa avattua alustaksi ja voi kiinnittää työntöaisaan kiinni, lisäksi ostin ihan olkalaukun joka ei todennäköisesti ole varsinainen hoitolaukku vaan perusveska, rattaiden laukussa kun on vain yksi iso tasku niin tuumin että toinen laukku varalle niin voi testata kumpi toimii meillä paremmin, toki reppujakin löytyy ainakin kahta kokoa muutenkin joten eiköhän me ihan niillä pärjätä. (Tuohon rattaiden laukkuun olen miettinyt jos jossain tulee vastaan "laukun järjestelijä" tyyppinen sisään laitettava erillinen lokerikko juttu niin voisin harkita sellaisen hankkimista vielä.)

Untuva: Työkaverit innostu Insjön sisälaukuista, ja tilasin sellasen itsellenikin juur hoitolaukkua varten. Siellä aion kuljettaa omat hlökoht käsilaukkukamat hoitolaukun sisällä. Se on helppo napata pois esim, kun mies lähtee vauvan ja hoitolaukun kanssa. Minulla on muutamat tärkeät asiat, mitkä pitää mukana kulkea ja siksi pidän tuota käytännöllisempänä kuin säilyttää irrallaan jossain taskuissa ja muistaa aina sieltä siirtää. Kun kuljen ilman hoitolaukkua, laitan Insjön tavan käsilaukun sisään.

http://insjo.com/sisalaukut

Sitä hoitolaukkua minulla taas ei vielä ole. En aio maksaa +100 euroa laukusta, jota ei voi käyttää kuin yhteen tarkoitukseen. Nykyään on kyllä niin hienoja hoitolaukkuja, että niitä vois hyvin käyttää muutenkin. Hakusessa on vielä siis.

En ole mikään käsilaukku ihminen, niin mietein kans jonku veskan ostamista! Sitten ei enää taida onnistua taskuissa tavaroitten kantaminen joku on siis hommattava ku en omista ees käsilaukkua!

Mulla on ihan sama Pivi, mä en normisti käytä käsilaukkua lainkaan, kaikki kulkee taskuissa! :D Nyt oon opetellut laahaamaan käsilaukkua mukana kun neuvolatäti sano etten saa poistua kotoa ilman neuvolakorttia jos jotain sattuu matkalla... Siks haluankin kunnon hoitolaukun vauvalle kun en muuten käsilaukkuihin laita rahaa. Nykyisen käsilaukun sain isoäidiltäni ja edellisen tytär voitti koulun diskon arpajaisissa! :D

Teetu, tiedätkö ton insjön mitat? Ei näkyny ainakaan kännykällä tossa linkissä. Mietin vaan et miten iso mahtaa olla. Mä tilasin vaunuihin (teutonia) sopivan laukun, oli kyllä aika hintava eli vähän yli 100e, mutta se tuntu niin kätevältä, kun voi kiinnittää tukevasti työntöaisaan, eikä sit heilu siinä.
Mulla on kyllä tavallinen iso käsilaukkukin sitä varten että oon ilman vaunuja liikenteessä, tai jos tarviinkin paljon kamaa, niin ton voi sit laittaa vaunujen koriin. Siinä teutonian hoitolaukussa on kans joku sisäpussukka johon voi laitta rahapussin ja avaimet, mutta mietin että jos tohon insjöhön mahtuis muutakin, tosin on vähän kallis investointi sit tän kaiken päälle :)

Mulle ei oo sanottu mitään et pitäis aina raahata neuvolakorttia mukana, mutta näin oon yrittäny tehdä. Tietysti sit heti kun lähdettiin viikonloppuna 200km päähän niin unohdin kotiin. Onneksi ei mitään sattunu vaikka edellisenä yönä oli supistanu ja selkä ja maha kipuillu niin pahasti että olin jo soittamassa synnärille. Mietinkin jo matkalla et näinköhän mä päädyn taysiin, mutta onneksi kaikki meni hyvin ilman pahempia kipuja tai supistuksia.
Mietin kyllä että kaipa sitä viel jouluksi jaksaa reissata 400km päähän?

Inari-malli:
Blue:
Korkeus: 160mm
Pituus yläosasta: 240mm
Pohjan pituus: 200mm
Paino: 150g

Tuuli:
Korkeus: 170mm
Pituus: 270mm
Leveys: 100mm
Paino: 140 g

Saimaa:
Blue:
Paino: 280g

Tuuli:
Paino: 280g

Äkkiä kattoen (en joka väriä avannu erikseen).

Paino kyllä selittynee esim. useammilla taskuilla (enemmän kangasta) mutta muuten en ota kantaa kuin siihen että tuo Saimaa on neliömäisempi ja Inari näyttää sellaselta suipummalta.

Mulle laukku on ihan ehdoton. Kesäisin mies nauraa kun en mene edes pihalle ilman käsilaukkua :grin (asutaan siis omakotitalossa). Ostin yhden hoitolaukun kirpparilta ja toinen olis vielä tulossa vaunujen mukana niin katon sitte niistä kahdesta että kumpaan mun omat tavarat vaippojen yms keskelle paremmin mahtuu :p

Manna, mulla on vauhko neuvolatäti joka pelkää et synnytys käynnistyy heti jos meen yksin kauppaan! :D Siks käski pitää neuvolakorttia aina mukana.

Joo en mä kyl kauppaan sitä kiikuta paitsi jos lähden jonnekin vähän pidemmälle päiväksi, kun ikinä ei tiiä jos vaik joutuu käyä lääkärissä tai päivystyksessä jonkun vaivan takia (ainahan ne sitä korttia kuitenkin kysyy).

Voihan kirppis sentään! Ei sais mennä "kattelemaan" vaatteita kirppikselle.. AINA löytyy jotain bebelle kotiin tuotavaksi :rolleyes: Tänään taas erikokoisia bodyja, fleecehaalari, talvihaalari sekä viidellä eurolla(!!) itkuhälytin!:grin:happy093

Niin ja vielä 3 eurolla rinta/kantoreppu/kassi vauvalle. Kaikki päivän ostokset yhteishintaan 19,90e, eli ei oo miehellä mitään sanomista ku tulee kotia ja näkee taas enemmän vauvantavaroita.. :D

Mä oon jo pari kertaa onnistunut hukkaamaan mun nla-kortin! Pitäsköhän hankkia joku kassi vaan sitö varten :cool: Tai viritän siihen nyörit ja pidän kaulassa h-hetkeen saakka;)

Mulla on onneksi kaksi neuvolakorttia, kun unohdin heti ekalla neuvolakäynnillä kortin kotiin, minkä olin saanu varhaisultrassa. Ja ärsyttää kun kaikki tiedot ei oo edelleenkään oikein. ..

Mä sain just tyttären baletinopettajalta äitiystalvitakin ja kaks pikkumustaa. Pari viikkoa sitten sain kaks paitaa. Lisäksi kyseli olisinko kiinnostunut vauvan vaatteista. Tyttärensä (jolla siis vauva) voisi kuulemma tuoda näytille joku ti tai to tytön balettitunnin aikaan. Missä näin ihania ihmisiä kasvaa? :):eek::)

Vauvat kyllä yhdistää. Mä tein vauvantarvikekaupat samalla kun kyläilin vanhan kaverin luona. Todettiin siinä, että ei oltu nähty yli 10 vuoteen vaikka muuten ollaan yhteyksissä oltukin. Mulla kyllä niin vaikuttaa 8 vuotta sitte tapahtunut muutto Helsingistä tänne maalle ettei paljon oo kavereita enää livenä nähny, mutta vauvan tulossa olon myötä on moni vanha ystävä tarjonnu tavaraa ja sitten ollaan taas tavattu :)

Takaisin