Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Manna: Untuva noita mittoja laittoikin. Insjö-malleja oli useita ja käsittääkseni kahta kokoa. Toinen oli pienempään ja toinen isompaan käsilaukkuun. Hain tuon linkin tänne puhelimella ja näin siellä kootkin, kun avasin laukun kuvasta tarkemmat tiedot ja selasin alaspäin.

Äitini mulle jo tokas että tulen kulkemaan vaipat muovikassissa neuvolakortti on aina auton hanskalokerossa, kuten rahapussikin. Periaatteessa autoni on mun käsilaukku. Se taitaa tosin olla eri täällä maalla kun ain kuljetaan autolla!;)

Meillä hajos sit pesukone ja nyt mietin et pitäiskö ostaa sellainen kuivaava malli. Onko kellään kokemuksia?
BTW: If toimi melko hyvin: laitoin korvaushakemuksen illalla siinä puoli kuuden aikaan ja seiskan jälkeen oli korvauspäätös jo sähköpostissa. Melko tehokasta sanoisin :)

Olin eilen niin väsynyt, etten jaksanut tutustua niihin tyttären baletinopettajalta saamiini vaatteisiin tarkemmin. Nyt kun kassin sisältöä tässä tutkailin, niin huomasin, että siellä on aivan ihanan takin ja kahden mekon lisäksi myös kahdet mammafarkut ja yksi kiva t-paita. :eek: Kyllä mua hemmotellaan. :)

Mirkku meillä on sellanen kuivaavapesukone Ariston Hotpoint (gigantista). Sinällään tykkään et helppoa kun ei tarvi pyykkejä koneesta toiseen siirrellä. Mutta pesu+kuivasohjelmat toki kestää eli pesutornilla voi kyllä pestä useemman koneen päivässä. Ja sit esim villapesulla vaatteisiin jää usein nöyhtää, jota pesukoneen syövereihin jääny kuivausohjelmissa...

Toi on<3 Mä ku näin ton ekan kerran lindexissä,nii sen jälkeen en oo muita mekkoja huolinnu :D

Mulla äiti lupasi neuloa sen ristiäismekon, pitää sitten vielä hommailla jotkut juhlavammat vaatteet kastamisen jälkeen pidettäväksi.
(kunhan nyt tietää hankkiiko helmoilla vai lahkeilla :D )

Meillä kun ei kastella niin meinasin jos jätkälle joku rock'n'roll-henkinen asu löytyis jostain. Nii ja synttärikakku on tehtävä juhliin. Mä oon niin erilainen mutsi, että saa varmaan appivanhemmat lisää harmaita hiuksia ku niihin syntymäbileisiin saapuvat :p

Mashnu, mäkin varmaan aiheutan harmaita hiuksia omapäisyydelläni. Siinähän sit opettelevat elämään samassa tahdissa tai sitten olkoot omissa oloissaan jos ei kelpaa :D (lähinnä viitaten siihen että mulla on aika vahva mielipide lapsista ja alkoholista ja vauvoille karkin syöttämisestä yms. ettei joku luule että oon kaikessa "my way or the highway"-asenteella)

Meillä on jo kastepäivä päätetty, pappi varattu ja kakkukin tilattu (tilasin samalla esikoiselle rippikakun) samalta naiselta joka teki meidän hääkakun. :) Juhlapaikka puuttuu kun vaikka kuinka yrittäis rajoittaa osallistujamäärää niin ei kuitenkaan meille mahduta. Kastemekko on miehen vanha mutta tuo mekko itse kasteen jälkeen puuttuu! Kiitos Tiada kun muistutit. :) Jee, taas hyvä syy shoppailla! :D

Hups... kävin vähän shoppailemassa! :D Nyt kun oli paljon alennuksia (etenkin KappAhl:in -30%) niin menin lasten kanssa "vähän" vaateostoksille. Molemmat lapset sai sanoa ja valita mitä vaatteita tarvitsevat ja vauvalle löyty toppapuku, neulehaalari, body, parit puolipotkarit, pari mekkoa, sukkahousut, sukkia... Mutta se kastejuhlan mekko puuttuu edelleen. Itelleni en ostanut mitään ja miehellekin vain pipon. :D

Joko täällä On hankinnat hankittu? :) ite kokeilin nettishoppailua, sainkin ostoskoriin kerättyä melkein 200€ arvosta lastenvaatteita. Mutta ääh.. En jotenki osaa tätä. En oo oikein mistään varma. Tarviinko mitään? Mitä tarviin. HANKALAA!! Luotin äitiyspakkauksen vaatteisiin mutta niihinhän mahtuu mun 1,5 vuotias veljentyttö!!! Aattelen jotenki että kaikki on liian aikasta. Ja silti haluisin ostaa jo kaikkea!

Mä en oo hankkinut kuin rattaat ja niihinkään ei ole vielä koppaa, kaukalo vain.
Ehkä mä sit tammialesta... Tai sit hankin vasta vauvan kanssa kun tiedän, mitä tarviin. Alkuun nännirasvat, liivinsuojat, vaipat itelle ja vauvalle, tuttipullo ja vauvalle jotain lämmintä päälle niin sillä oletan pärjääväni hetken. Ja jos paniikki iskee eikä pysty kauppaan, pitää soittaa kavereille. Muovilakanoita vois kans hakee (jos ei äpakkauksessa tullut, en oo vielä tarkalleen kollannut sitä), niin on köyhän miehen hoitoalustakin sängyn päälle.

"Patjansuojus 45 x 73 cm" tuommonen on äp, mä ostin lisäksi pari 100x75cm kokoista palaa muovitettua froteeta.

Saatiin äitiyspakkaus viime viikolla ja hämmästelin niitä kokoja.. toppapuku ja villahaalari ovat tosi isoja! Meinaatteko hankkia näitä pienemmässä koossa? Jotenkin tuntuu et lapsi hukkuu sinne pukuun, niin ison näköisiä ne on vastasyntyneelle (tai aiankin toivon ettei lapsi oo synnytyksessä noin iso..! :-D ) Entä joku makuupussi rattaisiin? Tarvitaanko sellaista? Vai ajaako toppapuku saman asian? Mä oon jotenkin hukassa mitä kaikkea pieni vastasyntynyt tarvii helmikuun pakkasissa.. ettei se palellu rattaisiin...

Mä meinasin hankkia vielä myös kaukaloon menevän toppapussin. Ei se haalaria tartte, ei se löydä käsiään tai jalkojaan vielä pitkään aikaan. Sen verran kai pitää hankkia kuitenkin paitoja ja housuja, nukkupussien lisäksi, että saa köytettyä sen kaukaloon kiinni siellä toppapussin sisällä. Kapalossa kun ei saa. Sama toppapussi menee sit sielä vaunuissakin. Etenkin kun ottaa sellasen, missä vöitten aukot saa jollain tarroilla kiinni.

Takaisin