Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on kaukaloon toppapussi ja vaunuun oma toppapussi just tuota mallia mistä saa vyöt selässä olevasta aukosta laitettua ja tarralla kii. Ei tarvii ku laittaa lapsi pussiin, vyöt kii, vetoketju kii ja menoksi :D oon myös hommannu pienempää kokoa olevan toppapuvun.
Vaunuihin ostettiin siks oma ku se on isompi ni menee sit ens talvenaki :)

Tarviikos sitten sen vaunujen toppapussin/makuupussin alle lapselle vielä jonkun toppa-asun vai riittääkö joku villahaalari tms? (varmaan tää kysymys menee jo tyhmien kysymysten puolelle.. :-D )

Minä ostin kirpparilta 56 koon toppapuvun ja aattelin pärjätä ilman kaukalopussia. Siinä on vetoketjut molemmissa lahkeissa alas asti eli on helppo pukea pienellekin. Ajatuksena on, että pakkasten aikaan mahtuis pukuun ja keväämmällä selvittäis vaunuissa kerrospukeutumisella. Vaunuissa vauva on kuitenkin tuulen suojassa paketissa. Seuraavaksi talveksi sitten ostan isomman länpöpussin rattaisiin.

Tarvii. Sit ku saatte ulkoiluluvan ni sisävaatteet (body ja sukkikset/puolipotkarit) + välipuku/pitkät housut ja paita + toppavaatteet ja pussiin.
Aluksihan 2vkoa suositellaan olemaan sisätiloissa. Sitte 5-10min kerrallaan totutellaan ulkoiluun rattaissa.

2 viikkoa?!? En mä voi olla kahta viikkoa käymättä kaupassa :eek: Jos sen laittaa kantoliinaan ja toppatakin alle? Sithän sen keuhkot ei saa kylmää?

-mulla on siis kauppaan 5min matka ulkona.

Eikö äippäpakkauksen mukana tullut makuupussukka käy vaunuihin? Vai tarvisko se olla joku erillainen? Nii ja sitä myös et hankkisinko pienemmän haalarin?

Mä meinaan nukuttaa sit pakkasillakin pihalla, samalla voi ulkoilla esikoisen kanssa, niin laitan vauvuihin kantokoppaan äp makuupussiin toppapuvussa (saanu pienemmän) alle villa-asu ja body+ housut/sukkikset. Tietty lisäks hanskaa villasukkaa toppatöppöstä jne. Mut tosissaan riippuu aika paljon varmasti myös vauvasta ja pakkasista mitä tarvii päälle. Mä annoin meidän äp toppapuvun ja villa-asun kaverille lainaan, kun niiden poika on nyt 1/2-v ja sille ne ovat sopivammat kuin meidän vauvalle :)

Joo se 2vk on pakkasilla, kun vauvojen lämmönsäätelykyky on kuitenkin niin heikkoa vielä. Lähinnä siis ettei nyt erikseen 'ulkoile' jos on pakkasta, vaan odottelee leudompaa päivää ja vähitellen totuttelee, itsekin aion kyllä sitten ulkona nukuttaa mutta en ihan heti, vaan säätilan huomioiden... Tietty pakolliset on hoidettava, ruokakaupat ja muut...mut varmaan siinä on ajateltu myös että maltettais antaa äidille ja vauvalle vähän aikaa rauhassa palautua urakasta :)

Joo ja samoin tuo pakkasilma on keuhkoille raskasta hengittää ja siksikin suositellaan et vauvan olis hyvä saada vähän totutella tähän maailmaan ennen pitkiä ulkoiluja...

Mun oli pakko aikanaan lähtee heti kotiin päästyä, vauvan kanssa kauppaan. Ja tammikuun puoliväliä elettiin sillon. Hyvinhän se suju, kun vaan muisti riittävästi sitä vaatetusta ja vaikka harso vaunujen eteen tuulensuojaksi.
Itekkin sillon olin yksinhuoltaja ja autoton, nii vaihtoehot oli vähissä.

No niin, nyt on kimpsua ja kampsua: kaverin veljellä oli "vähän jotain" varastossa. Nyt mulla on tuttipulloa, rintapumppua, itkuhälytintä, peittoa, lakanaa ja vuodeksi vaatetta :D Vaatteista en edes huolinut kuin 50-80cm ja yläpäästäkin vain takkeja ja muita kalliimpia vaatteita. Vielä sinne jäi myös turvakaukalo, Brion yhdistelmät ja pinnasänky, joita en tarvii.

Prismassa pyörähdettiin tänään. Ihme kyllä ei tarttunu muita vauvajuttuja mukaan ku Nalle Puh-kylvetystuki :) Ens viikolla pitäis tulla vaunut ja mies lupas ens viikonloppuna aloittaa huonekalujen siirtelyt ja soitti jo kaverinsakin apuun :grin Vihdoinki alkaa tapahtua.

Liitteet

• DSC_1610.JPG
    DSC_1610.JPG
    615.6 KB · Katsottu: 40
Tämän päivän hankintoja: sitteri, seat'n sack, matkarattaat, yht. 35€. Tyytyväinen minä ja ehkä jopa vielä tyytyväisempi ystävä, joka pääsi heille tarpeettomasta tavarasta eroon. :) Nyt alkaa olla kaikki kasassa... No, vaippoja ja pari korvikepurkkia "hermolääkkeeksi" kaappiin vielä sitten lähempänä h-hetkeä ostetaan.

Takaisin