Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Elya: sama juttu. Mä kyllä toppuutin anoppia jo vähän yriitäen sanoo että mitään ei tarvi (SAA) hommata ennen syntymää (me kun ei tiedetä kumpi tää riiviö on). Eli toivon etteivät oikeesti osta mitään (ja kun mun maku ei mee yksiin anopin kans niin veikkaan että 99% menee käyttämättöminä kiertoon jos ne jotain ostaa).

Mullaki on jo niiiin paljon kaikkea et mitään ei enää tarttis saada... Jotain peittoja, lakanoita, makuupusseja yms. otan mielelläni vastaan mut esim. vaatteita on nyt jo liikaa... :P Babybjörnin sitteriä oon enää vailla. :)

Untuva, sepä se kun mun maku ei todellakaan kohtaa anopin mieltymysten kanssa. Olen sen monesti jo ilmaissut hänelle mutta ei vaan tunnu menevän perille, ja joka kerta siellä kyläillessä tarjolla on jos jonkinlaista ullakoiden kätköjä, milloin miehen vanhaa ja milloin hänen pikkuveljensä aikaisia tavaroita, vanhoja tietty nekin jo. Vanhassa ei mitään vikaa, mutta mun makuni ei taida ihan olla tuo kasari-ysäri... Kehtasi tarjota meille jopa ihan tosissaan rattaita jotka on jostakin 80- ka 90-lukujen vaihteesta ja olleet siitä asti kylmällä ullakolla. En edes halua tietää miltä ne näyttävät. Millään en haluaisi olla epäkohtelias ja todeta aivan kaikkeen että ei kelpaa, mutta alkaa jo huumori loppumaan noihin tavaroihin joita vaan putkahtelee. Onneksi ei sentään vielä ole hoksannut mennä uusia tavaroita ostelemaan, en uskalla edes ajatella millaisia ne olisi. Jotakin omia kutomuksia sieltä on jo tullut, niissä onneksi on kuunnellut mua ja kysynyt mitä tarvitaan ja ottanut neuleohjeet vastaan. Värejä tosin ei ole kuunnellut ja on tehnyt mun toiveiden vastaisesti "jotain jämälangoista" jotka on sitten niin kirjavia kun olla ja voi. Tavallaan se ei haittaa, mutta ärsyttää se silti kun olis omasta takaa jo jotakin johon hän haluaisi kutoa "jatkoa" (esim villatakkiin housut) ja sit ne ei todellakaan sovi yhteen...

Jooo munki äiti vannonu,ettei tänä vuonna saada paljon lahjoja..joo nii me,mutta vauva varmasti saa :D

Munkin on tehny mieli ihan suoraan sanoa että anna mieluummin rahana jos meinaat että jotain pitää antaa. Sitten kun itellä on aika "tarkka" maku vaatteiden sävyistä en vauvalle tykkää kauhean voimakkaista väreistä (tietyt sävyt tummina väreinä on kiva ja ok, mutta esim. perinteinen kirkkaanpunainen suurissa määrin on ihan no-no) samoin tietyt kuosit (esim. äp en oo innostunu niistä raita-bodyistä) etenkin bodyissä ja paidoissa.
Tiedän olevani "vaikea" mutta niin kauan kun lapsi ei ite pyydä jotain tiettyä päälle niin ehkä mä saan vähä vaate-natseilla ;)

ei siitä jemma korvikkeesta haittaa ole, mun mutsi sai kaikista lapsistaan rintatulehduksen ja imetys loppu kuin seinään, ajattelin jokusen purkin ostaa ihan varalle. meillä suvussa ilmeisesti kaikilla eukoilla tuo tulehdus lopettanut imettämisen, joten saa nähdä kuinka itselle käy,varsinkin kun otin nyt vasta lävistykset pois. eikä siitä ole varmaan haittaa,jos isäntä on yksin himassa, antaa korviketta jos tissit on kavereiden kanssa ulkona :)

En meinaa imettää,enkä kaipaa mitään imetys saarnoja ne olen jo saannut :)

En ollut mitään saarnoja pitämässä, vaan kunhan ihmettelin.

ei siitä jemma korvikkeesta haittaa ole, mun mutsi sai kaikista lapsistaan rintatulehduksen ja imetys loppu kuin seinään, ajattelin jokusen purkin ostaa ihan varalle. meillä suvussa ilmeisesti kaikilla eukoilla tuo tulehdus lopettanut imettämisen, joten saa nähdä kuinka itselle käy,varsinkin kun otin nyt vasta lävistykset pois. eikä siitä ole varmaan haittaa,jos isäntä on yksin himassa, antaa korviketta jos tissit on kavereiden kanssa ulkona :)

Rintatulehdusta ennaltaehkäisee ja siihen hoidoksi tepsii nimenomaan imetys. Ja tietenkin, jos sitä aikoo vastasyntyneen jättää isän hoitoon ja lähteä itse viihteelle, niin totta kai sitten pitää korvikkeet olla valmiina. Ehkä valtaosa äideistä kuitenkin laittaa asiat hieman toiseen tärkeysjärjestykseen, eikä tällainen vaihtoehto juolahtanut mieleeni. Pahoittelut siitä, kukin tekee tyylillään.

Mullakin suunnitelma ostaa 1-2 korvikepurkkia varalle jos ei vaan se imetys onnistu. Aattelin että jos ei muuten niin vellin/soseen ohentamiseen ainakin käynee ne. Eikä oo iso sijoitus, ei vaan tarvi heti synnäriltä sit lähtee ostaa mitään vaan pärjää hetken kotona.

en mä mitään dokaamista tarkottanut :D ai helvetti,sorry, ei ollut tarkotus kusta kenenkään muroihin, mietin vaan tosiaan,jos ukko on yksin kotona ja pakkasesta loppuu maito :D anteeks, jos loukkasin.

ja mutsilta loppui imetys,kun se sai niin vahvat antibiootit,että lääkäri kielsi n 1kk jälkeen imettämästä, tosin siitä nyt on yli 30vuotta, lääkkeet yms varmaan kehittynyt

Muokattu viimeksi:
Se että kotona on pari purkkia korviketta varuiksi voi kans poistaa imetyksen stressiä. Eli kun tietää että kaapissa on tarvittaessa korviketta se rauhoittaa mieltä ja tietää ettei ole mikään paniikki jos jostain syystä jollakin hetkellä vauva ei saa tarpeeksi maitoa imettämällä.

Moikku!! Teillä onki hommat jo mallillaan!:) täällä ei ole hankittuna kuin pinnasänky;) tuleekohan kiirus?!?:D

Täällä kanssa ei juuri mitään vielä hankittuna! :D Mutta tässä parin viikon sisään hankin kaiken isomman ja kaiken pienen sitten tossa pikkuhiljaa joulun aikaan ja alkuvuoden puolella :)

Tsäppä-dää! Mä tuhlasin! Hups. :oops:

Tilasin tällaiset:

http://www.babytown.fi/tuote/chipolino-pooky-vip-black-matkarattaat/

http://www.babytown.fi/tuote/chipolino-pooky-black-turvakaukalo/

Hienot, eikö? :)

Meillä on esikoisen jäljiltä hyvät tukevat Britaxin kuomurattaat (väitin joskus aiemmin, että Brion, sori), jotka toimivat myös vastasyntyneellä pehmeän kantokassin kanssa. Halusin kuitenkin lisäksi kevyet ja näppärät rattaat, joiden kanssa on helppo kulkea julkisissa ja joihin saa näppärästi turvakaukalon kiinni. Tämä turvakaukaloasia on oikeastaan meille aika oleellinen, vaikka meillä ei autoa olekaan. Juuri autottomuudesta kuitenkin seuraa, että silloin kun kuljemme autolla, niin usein se ei tarkoita automatkailua ovelta ovelle, vaan esim. sitä, että matkustamme ensin julkisilla ja jatkamme jonkun kyydissä autolla perille tai kuljemme yhteen suuntaan julkisilla ja saamme kyydin kotiin, jne. Esim. joka tiistai saatan tyttären ja hänen lähellä asuvan ystävänsä julkisilla balettitunnille ja tuon kaverin isäpuoli tulee sitten hakemaan tyttöä ja heittää meidät samalla kotiin. Tällaisissa tilanteissa en halua raahata kaukaloa erikseen, vaan sen pitää kulkea näppärästi mukana.

Itsekin hankin esikoisen kohdalla hyvissäajoin pari purkkia "paniikkikorviketta", kun epäilytti imetyksen onnistuminen. Taisivat kossain kohtaa mennä viemäristä alas vanhenneina, kun yli puol vuotta mentiin "aidolla tavaralla", isukkikin oppi käyttämään pakastettua maitoa. Mutta todellakin, oli pieni hinta siitä, että sai vähän stressitasoa laskettua :)

Meiltä puuttuu vaunut ja pinnasänky ja siihen oheistarvikkeet, tai no, sellasen pinniksen reunaan kiinnitettävän soivan apinan ja nallepuh-reunapehmusteen hommasin kyllä (asiat tärkeysjärjestykseen) :grin Pari purkkia korviketta meinasin minäki ostaa varuiks. Vähän pikkutavaraa vielä ostettava niinku se sellanen niistäjä ja liivinsuojia mutta ne saa ihan marketistaki onneks. Nii ja se vauva tietty puuttuu... Saas kattoo mitä joulupukki vielä sit tuo. Kylvetystukea vähän toivoisin... :wink Paikat on NIIN täynnä kaikenlaisia nyssäköitä ja tavarakasoja ja mä inhoon sellaista. Hyvää harjoitusta totutella kyllä pieneen kaaokseen nyt kun meistä kerran on vauvaperhe tulossa... :)

Takaisin