Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä oli lapsille kylvetystuki ja se oli aivan mahtava kun molemmat rakasti kylpyjä! Mutta se ei kyllä ollut taiteltava malli että siitä en osaa sanoa...

Meillä on kahella ekalla ollut se kylvetystuki ja samoin on tälle kolmannelle...se on kyl huippu!Meillä kans rakastettu kylpyjä...
Nyt me saadaan toi taiteltava lisäksi ja on kuulemma kätevä,mut en oo ite koskaan koklannu enkä ees nähny ns livenä :)

Mun vauvantarvikehankintavimma loppui kuin seinään, kun saatiin vaunut hommattua. Siihen asti shoppailin siis kaikkea muutakin ihan vimmaisesti. Mut eipä meiltä mitään kovin ihmeellistä enää puutukaan. Ikeaan täytyy tehdä reissu jossain välissä, mutta sillä nyt ei kiirettä ole.

Kävin tänään ostamassa hoitopöydän ja laitoin samalla Brio Smilet tilaukseen/varaukseen. Brio ja Britax yhdistyi ja kuulemma Smileihin tulee muutoksia, myyvät kuulemma vanhat varastot tyhjiksi ja sitten tulee uudella mallilla. Siksi halusin nyt äkkiä vielä tilata noi Smilet mihin olin mieltynyt.

Me pärjättiin mainiosti ilman kylpytukea viimeeksikin, niin eiköhän nytkin...sen tukevan kylpyotteen oppii kuitenkin taas niin nopeasti uudestaan. Kokoontaittuva kylpyamme sen sijaan on, ja se on kiva kun ei vie tilaa ja sen saa kätevästi vaikka kaappiin pois näkyvistä ja pois tieltä.

Mun pitää varmaan kans hankkia sellainen taitettava amme. Mulla on niin pieni wc-kylppäri, että melkein joutuu istuun pöntöllä suihkussa.

KayKay otitko Smilet pehmeellä vai kovalla kopalla? Mä en oo vieläkään saanut päätettyä kumpi. Ratasosa kuitenkin on jo.

Te jotka ootte ostanu/meinaatte ostaa brio smilet, otatteko sen brion kaukalonkin. Ja onko jollain kokemuksia siitä? Mä oon taas harkinnu totakin yhdistelmää :)

Tää nyt tulee vähän aiheen vierestä kun meillä ei ollut Briot mutta jos mietitte pehmeää tai kovaa koppaa niin meillä ainakin oli kova koppa ja käytettiin sitä kahden kanssa ns ensi-matkasänkynä kans. Normi matkasänky tuntu niin hirmu isolta ja se koppa riitti vallan mainiosti ensimmäiset kuukaudet sänkynä kun kyläiltiin isovanhemmilla. :)

Meillä on ne Teutonia Prestiget ja niihin kuuluu pehmeä koppa kovalla pohjalevyllä. Sitäkin voi kuulemma hyvin käyttää matkasänkynä. Ei siis nyt ihan noihin Brioihin liittynyt, mutta ajattelin mainita...

Meillä kylpyamme oli tosi vähällä käytöllä koska poika huusi kuin syötävä kun yritettiin kylvettää. On viihtynyt suihkussa paljon paremmin ja itsekin koin sen vaivattomaksi kun käytiin yhtä aikaa suihkussa. Äitin suihkutellessa poika kuivatteli sitterissä pyyhkeeseen käärittynä. :-) en tiedä viitsinkö nyt edes kaivaa ammetta esille...

Pehmeetä koppaa olis kivempi kanniskella kerrostalossa ja kovan kopan tarve on niin pieni helmivauvalla, kun kohta voi kelin puolesta jo nukkua pelkässä ratasosassa. Kova taas olis just matkasänkynä ja pehmeetä viileempi jos lämpösellä siellä nukuttais. Niin vaikeeta!

Kaukalokin on vähän kahden vaiheilla. Kun ei oo autoa, niin vois vuokrata kaukalon tarvittaessa. Kaukalolla ei kuitenkaan viitti kauppaan lähteä, sataa lumet silmiin ilman kuomua.

Eipä oo tullutkaan mieleen kattoa jotain muuta kaukaloa kuin Brion, hmm...

Riipitii: otin pehmeän kopan, kun myyjä suositteli sitä kun kuuli, että joudutaan kerrostalossa raijaamaan koppaa (vaunut joutuu jättämään alakerran varastoon).

Kaukaloo en ottanu, koska meillä ei ole autoa ja saatiin lainaan joku vanha kaukalo niitä kertoja varten, kun auto saadaan jostain lainaksi.
Etukäteen mietin, että ois vaikka voinut ostaa jostain halvalla jonkun käytetyn kaukalon, mutta onneksi saatiin lainaksi.

koska olen pihi kuin perkele, ostin kaiken käytettynä..2-v vanhat yhdistelmät sain kaverilta,kun tein heille muuton, yhdellä lapsella ollut turvakaukalo telakalla maksoi 30€, vaatteita sain 3 muovikassillista kun kävin hakeen pois, sitterin sain lahjaksi. maitopullojen lämmittimen 7 pullolla sain hintaan 20€, tutit ostan uutena.
Pinnasängyn sain ilmaseksi ja ihan pieni vauvanpesä-sänky oli mun vanhemmilla jemmassa.
Amme tuli muorilta.

hoitopöytä maksaa käytettynä 10-100€,
sen joutuu vielä hommaan :)

Kun tämän kaiken käyttö loppuu, lahjoitan kirkon vähäosaisten perheiden avuksi kaikki tavarat.

Metal...

Mulle tulee uutena vain yhdistelmävaunut ja hoitopöytä. Nekin olisin saanut käytettynä hankittua, mutta näissä mulla oli tiettyjä kriteerejä, minkä takia tarjotut vaihtoehdot ei käyny...

Sitteri on yli 40 vuotta vanha; sama, jossa oon itse aikoinaan istunut. Kierrätys kunniaan! :wink

Minä oon nyt keränny niin kamalasti tuota kampetta ja tavaraa, että nyt loppu vuosi saa kyllä olla vauvavapaa... Alkoi jo isosiskojen naamoista näkemään, että jo riittää... Kauheeta jos niillä on nyt jo semmonen olo, että vauva vie kaiken huomion. Eikä toinen oo ees syntynyt!
No asia korjattu... Käytiin aiemmin kaupalla, tytöt osti jokainen 2 joulukalenteria itelleen :eek: Huomenna vietetään 12-vuotissynttäreitä, ite oon kyllä 12-tuntisen päivän pois kotoo, mutta tytöt tekee tortilloja ja sitten ostettiin tarvikkeet piparkakkutaloja varten. Tahtoovat tehdä ite nekin. Mulla on vähän huono omatunto :(

Takaisin