Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
-- Mut nyt vastaan tuli pussilakana,joka haisee voimakkaasti vaikka ite käytän hajusteetonta nii onko vinkkejä mullä sen sais pois? Tuli siis just pesusta
Noita hajuja on tosi vaikee saada pois, mut jos pystyt tuulettaan, koita pitää pari - kolme päivää partsilla ja sit pestä uudelleen. Jos ei auta, sullo jonnekin kaappiin keräämään kaapin hajua ja peset sit tammikuun lopulla...

Voi kauheeta nyt kun lukee näitä teidän hankintajuttuja.. Tuleekohan meille kiire? Meillä ei ole kuin muutama vaatekappale ja vauvan huonekin on vielä laittamatta. :O Ihan pitäisi aloittaa pakkeloinnista ja seinien maalaamisesta.. Pinniksen ja hoitopöydän/hyllyn olen kyllä valkannut mutta en suostu raahaamaan tänne ennenkuin huone on laitettu.. Vaunut saatais halvalla miehen tädiltä, brion jotkut jotka on olleet kahdella lapsella. Aateltiin että kyllä ne välttää ja jos ei vältä niin eivät ole niin hinnan kirossa etteikö sitten voitais ostaa uudet itselle ja jättää ne vaikka mummolarattaiksi. Mitään pikkuhärpäkettä en ole vielä edes ajatellut, tuleekohan vararikko kun alkaa tammikuussa haalimaan ne kaikki.. :D

Okei turvakaukalo on kyllä sellainen jonka voisi jo pikkuhiljaa alkaa hankkimaan.. Miksihän tämä hankkiminen on niin vaikeeta? :) Ehkä se on se valinnan vaikeus..

Meidän esikoinen oli 3 vuotiaana hitusen alle metrin ja nyt 3 v 8 kk iässä n. 104 cm. Vaatekoot taas vaihtelee, eli joissain menee vielä se 104 cm tai jopa 98 cm, mutta pääosin käyttää kokoja 110-116, merkistä riippuen.

Mulla tuli mieleeni kun tuttiketjua pyörittelin kädessäni, että meneekö toi tommonen kumilenkki läpi sellaisista tuteista joissa on se "kahva" eli se kääntyvä osa josta saa kiinni. Tiedättekö mitä tarkoitan? :grin

Siis tällaisiin tutteihin sopiiko ne tuttiketjut? (kuva Googlen kuvahausta)

normal_Tutteja_7197.jpg

*Edit*
Sanoo jo oma järki ettei kyllä mene tuttiketjun lenksut näistä. Onko olemassa sellaisia tuttiketjuja joissa on erimallisia ne "tuttipään" pidikkeet, eli esim joku naru jonka sais pujoteltua tuolta "kahvasta" läpi? Termit ihan hallussa jne... :grin

Elya, oon nähnyt että noihinkin tutteihin on käytetty noita kumilenkkejä, sillon vaan kiinnitystapa on eri. Sillon tuo tuttiketju vedetään tutin lenkin läpi ja sit se klipsuosa vedetään sen kumilenkin läpi ja vedetään tiukalle. Mahdoitkohan ymmärtää tosta sanaakaan... :D

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd...._=1420917861_19cbe05e96408328f1aeb698e9ee0916 mulle on tulossa tuosta vihree pallo, valko-puna sydän ja pöllö-ketjut.
Tuossa on myös kuvassa kolmenlaisia kiinnitys-tsydemejä eli "nauha", "silikonirengas" ja "silikonilätkä" ja muistaakseni oli niin että rengas käy molempiin (pöllössä kiinnitetty ylläolevan mallisiin tutteihin) ja nauha vaan noihin renkaallisiin ja lätkä sitten noihin renkaattomiin. Mutta siel on niitä kiinnitelty.

Janna, tajusin! :) Jotenkin aattelin ettei ne mee sillain et on sen verran kovia ne ketjun rinkulat, mut kyllä se itseasiassa kuulostais järkevältä!

Ei voi ruokakauppaankaan mennä ilman et lähtee mukaa jotain vauvan vaatteita tms...:smiley-ashamed008 ostoskärryistä löyty 2 sukkahousut ja 2 sukat, 3 l maitoo, leipää ja jauhelihaa.... Hei mun piti tehä muutaman päivän ruokaostokset!!! :dance018
Noi lastenvaate osastot pitäis laittaa mulle pannaan joksisi aikaa :rolleyes:
Mitähän se on sitte ku rinseli syntyy ja me molemmat isin kanssa seotaan... :eek: kaappi täynnä vaatteita ja niitä saa vaihella monta kertaa päivässä et kaikkia tulee varmasti käytettyä ees kerran päällä :p:laughing025

Pikku Myy, ainaoikeella jos teet niin ei oo kovin haastavaa vielä alottelijalle. =) Sileen neulominenkin vielä ihan yksinkertaista, mutta jos lähtee pitsineuletta koittamaan niin voi olla hyvä että on joku osaava jota voi konsultoida.

Mä aloin kummitytölle kutoon pitsineuletta kun "eihän se oo vaikeeta ku vaan seuraat ohjeita!" Nyt muutaman purkukerran jälkeen ajattelin kirjoittaa korttiin ettei elämässäkään aina kaikki mene suunnitelmien ja ohjeiden mukaan ja joskus pitää vaan jatkaa vaikka on tehny virheitä. :D asennekasvatusta kutomisen muodossa :D

Mä aloin tehä ekaa kertaa lapputossuja. Tarkoitus oli tehä ne miehelle, mut niistä näyttääkin tulevan liian pienet, että otan ite käyttöön! Hyvät synnäritossut :)

Takaisin