Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tiada, samaa vikaa. Mutta multa pitäis kieltää nettikirpparit!! Mullahan on jo kotona odottamassa 80cm toppahaalari ja nyt uusimpana ostoksena 74cm softshell-haalari... Hups. Ihan oikeesti, mun pitäis poistaa koko Facebook itseltäni käytöstä etten koko aika ostelisi lisää! Hitsi kun ihmiset myy kaikkea liian kivaa melko halvalla :oops: Onneks suurin osa ihmisistä pyytää aivan järjettömiä kirppishintoja, uudenveroisen vaatteen hintoja käytetyistä ja kulahtaneista (mitä en todellakaan jaksa tajuta) niin ei tuu hankittua ihan kaikkea tosi ihanaa :grin

Joo kuule tääl on ihan vissiin 80cm asti :D alkaen 50cm :D ja sitä tavaraa on :D kauhistuisitte jos näkisitte et kuinka paljon sitä on :D Tänään ostin vaaleenpunaset aino tossut oli ihan pakko :D Joulu tulossa et saa nähä mitä sieltä tulee :D

Tiada, täällä sama :D Hamstrasin jo tarpeeksi pieniä kokoja, nyt keskityn isoihin (74cm→) kokoihin ;)

Onneks on jo vaatteista noin suurinpiirtein kaikki koot teiniin asti olemassa :D
Mut sitten kun vihdoinkin sain ton miehen varastoon asti houkuteltua, niin huomasin et pinniksestä puuttuu patja ja hoitoalustankin oon jo hukannu pois :( No toisaalta onpahan syy shoppailla taas jotain pientä :D

Tää vois yhtä hyvin olla tyhmissä kysymyksissä mut... Riittääkö kahdet lakanat pinnasänkyyn vai meneekö pesuun kovin usein? Noissa seteissä tulee myös tyynyliina. Käyttääkö vauvatkin siis tyynyä? Millainen sen ja peiton pitäs olla?

Mirkku, en muista tarkkaan missä iässä tyynyn voi laittaa mutta hämärä muistikuva ois ettei ekana vuonna tarvi. Ite aattelin käyttää vähän kuin päänalusena tyynyliinaa.. Ja peitostakin kai sen verran että se lienee yksilöllistä, vilusempi vauva voi tarvita paksumman peiton ja toiselle voi riittää melkein pelkkä lakana (samoin tei sisälämpötila vaikuttaa, meillä ainakin on mun makuun kuuma, mutta kun mies on niin viluinen niin annan olla, nimim. istuu alusvaatteisillaan)

Vauvalla ei saa käyttää tyynyä,muuten en tiiä itellä on alkuun pieni peitto ja sit ku tyttö kasvaa vaihetaan isompaan :) mulla nyt varmaan 60x110cm peitto :)

Mutta jos joku tietää ja muistaa paremmin niin kertokaa ihmeessä! Tulee mullekin muistinpalautusta :D (raskausajan dementia)

Tyynyn oon tainnu laitta vähän ennen vuoden ikää ja se on just semmonen sentin paksunen ollu. Mutta tyynyliinoja oon käyttäny vauvasta lähtien sieppaamaan pahimmat puklut ettei aina oo lakanaa tarvinnu vaihtaa. Peittona on äippäpakkauksen peitto ollu noilla ja hyvin on pärjätty :)

Kyllä sitä varmasti alkuu parilla lakanoilla pärjää... toiset pesus toiset käytös. Tietty jos on tosi kova puklaa niin sit vois olla helpompi et ois useemmat ettei tarvi harvase päivä lakanapyykkiä pyörittää. ja voihan hätätapauksessa laittaa isonkin lakanan taiteltuna pinnikseen. Meillä ei tuo kohta 2-vuotiaskaan vielä käytä tyynyä, kun nukkuu sängyssä mitenpäin sattuu. Ihan vauvana oli tuo äitiyspakkaus peitto, mut kunhan oppi liikkumaan niin esikoinen potki aina peiton pois ja nyt vasta on antaa illalla edes peitellä. :)

Kahdet voi hyvikin riittää, jos sinulla on nopea pesukone ja kuivausrumpu sekä joku toinen paikka, jossa vauva voi sen hetken nukkua, kun lakanat on pesussa. Jos taas kuivaus tapahtuu narulla tai ei ole omaa pesukonetta, niin varautuisin useammilla. Jos on paljon puklaileva vauva, niin lakanoita kuluu paljon. Aina välillä voi myös pissat/kakat pursuta sieltä vaipasta ja vaatteista ulos. Ja erityisesti jos joku oksennustauti iskee, niin lakanapyykkiä riittää.

Hmm meillehän ei siis ole vauvalle peittoa, kun esikoinen käyttää tuota äitiyspakkauksen peittoa. Hyvä ku tuli puheeks täytyy siis joku peitto hommata :)

Haettiin eilen siskolta muuton alta vauvakamppeita ja nyt en tiiä mihin ihmeeseen nuo kaikki laitan. Täytyy vissiin jaksaa tänään käydä noita vaatteita läpi joita kaksi isoa kassillista. Lisäks siis tuli leikkimatto, kantokoppa, kantoliina, sitteri pöydänreunaan kiinnitettävä syöttötuoli. Ennestäänhän mulla on tuol vaatehuoneessa kaks laatikollista koon mukaan lajiteltuja pikku vaatteita.

Yks mitä duosittelen hankkimaan lisää sänkyyn on se muovitettu frotee, joka tulee äitiyspakkauksen mukana. Jos esim vaippa falskaa ja menee lakanat pyykkiin niin yleensä menee se frotee pyykkiin kans. Sit olis hyvä olla toinen minkö laittaa sänkyyn. Toiseks se on hyvä jos menee vauvauintiin niin vauvan voi kantaa turvakaukalossa uimahallissa ja tuo muovitettu frotee alla takaa sen ettei turvakaukalo kastu.

Meillä kin vaateita jo 5 isoo sinistä ikean kassia 50cm-100cm eli taitaa olla jo 1.5 vuodeks vaateita eteenpäin.. Enkä oo ite vielä edes ostanu yhen yhtä vaatetta vielä kun on saatu niin paljon :) Jos sit vaikka sit masuasukille ostais joulu lahjaks jotain kivaa.. Ja muutenki meillä alkaa jo olee kaikki mitä tarvitaan paitsi joku lipasto/hoitopöytä ja sit tutteja ja tuttipulloja.. potta ja syöttötuoli ostetaan sitten vasta myöhemmin kun ei niitä tarvita kumiskaan vielä pitkään aikaan..

Takaisin