Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minäkin syön niin vähän, tuskin edes päivittäin, että otanpa riskin ja jatkan samalla linjalla. Syön leipää niin harvakseltaan muutenkin.

Aaaaa. Suolan takia. No sit voi vähän syödä silloin tällöin ainakin mun periaatteilla. Juon niin paljon vettä että vähän suolaa tarviinkin ;)

Mä ostin eilen koliikkituttipullon. En että maalaisin piruja seinälle, mutta kokeeks kun se pohjaventtiili kuulemma vähentää ilman kulkeutumista vatsaan. Ei kai se haitakskaan voi olla?

Mashnu, ei se haitaksi todellakaan ole. Vaikkei vauvalla olis koliikkiakaan ei ole kiva jos tulee liikaa ilmaa massuun. Sit on vähemmän mitä röyhäyttää. :)

Mä ostin eilen vaippoja (isyyspakkaukseen) kun halusin ehdottomasti niitä tiikeri-kuviollisia Liberon vaippoja eikä niitä taideta myydä kauaa. Harmitti vaan kun niitä ei ollut Newborn-koossa, vasta 4-7kg. Mutta sit aattelin kans että ei tuo tuleva isukki kyllä ehkä ole liikenteessä yksin vauvan (ja oman hoitolaukun) kanssa ihan ensimmäisinä kuukausina niin ehkä on ihan ok et siinä on vähän isompia vaippoja. :D
Te, joilla on nyt vaippaikäisiä kotona, mikä koodi vaippapaketista kuuluu kerätä tuohon Liberon kerhoon? Onko se viivakoodi, se neliön muotonen ruudukko vai jokin muu? Tuli vaan mieleen et mähän voisin napata koodit päiväkotiin tuoduista vaippapaketeista kans... :D

Helmionni, mä kans toivon että meille annettu poika-arvio pitää paikkansa. Tää vaatehomma on jo revenny sen verran käsistä vaikka ei olla viel muutettukaan... mutta jos onkin tyttö niin eipä sit oo ainakaan vaaleanpunaista ;)

Jos käy niin että minunkin keiju on RU:n jälkeen kasvattanut ballsit niin voin vaihtaa pinkit sinisiin ;)

Meillä "onneksi" RUssa oli tooooodella epävarma "vois olla näiden kuvien perusteella tyttö mutta hyvin huonosti näkee"-lausunto niin meillä 99% on ihan neutria (se 1% on miehen valitsemia mitkä mieluummin pojalle pukisin mutta menee kyl tytölläkin)

Mulle kyllä kätilö sanoi sen hyvin varmaksi ja tosiaan lisäsi, että "jos tämä poikana syntyy niin tuo näytille" :D Tuleva isä yrittää inttää, ettei sitä voi tietää varmaksi. Minä käännän veistä haavassa ja sanon ettet voikaan kun et ollut RU:ssa....

Vaikka se kamala kokemus olikin niin kyllä mä jotenki olen tyytyväinen, että sen punktion avulla saatiin 100% poikalupaus (ja onnellinen, että tulos oli muutenkin normaali). Ei silti, että meillä olis ollu hetkeäkään ennen tiedon saamista luuloa että se tyttö olis tulossa. Mulla on ollu elämäni aikana 7 kollikissaa (tällä hetkellä 4) ja meillä on 2 poikakoiraa. Mä jotenki vaan tykkään että kaikki on poikia vaikka yhtä rakas olis tyttövauvakin ollut. :Heartpink

Te, joilla on nyt vaippaikäisiä kotona, mikä koodi vaippapaketista kuuluu kerätä tuohon Liberon kerhoon? Onko se viivakoodi, se neliön muotonen ruudukko vai jokin muu? Tuli vaan mieleen et mähän voisin napata koodit päiväkotiin tuoduista vaippapaketeista kans... :D

Ei ole enää vaippaikäistä, mutta silloin kun vielä oli, niin muistaakseni Liberon koodit oli siellä pakkauksen sisäpuolella sellainen numero-/kirjainsarja. Pampersilla ne taas oli jossain siinä ulkosaumassa, mutta niilläkin siis pitkä koodi, joka selkeästi erikseen painettu pakettiin.

Viivakoodihan on sama kaikissa samanlaisissa vaippapaketeissa tai missä tahansa samoissa tuotteissa ja tuo koodijuttu ei siksi voi olla se viivakoodi, koska muutoinhan sitä samaa viivakoodia voisi syöttää sinne mielin määrin. Nuo vaippakoodit on kertakäyttöisiä eikä systeemit hyväksy niitä, jos yksikään kirjain/numero menee väärin.

Jommalla kummalla sai pisteitä myös niistä muista vauvatuotteista ja niistä kelpaa viivakoodit, mutta niiden käyttömäärä on rajattu.

Lisäyksenä muuten vielä se, että silloin kun esikoinen oli vielä vaipoissa ja kuskasin päiväkotiin niitä vaippapaketteja, niin avasin ne kyllä jo kotona sen verran, että otin koodin ylös ja käytin sen ennen päiväkotiin viemistä. Tuskin kuitenkaan kaikki näin tekee, joten varmaan voit hyvinkin saada käyttämättömiä koodeja vanhempien päiväkotiin tuomista paketeista.

Kiitos Mörri-Möykky! Juu, en ajatellut asiaa ihan loppuun asti, eihän se voi olla viivakoodi mikä syötetään nettiin kun se on aina sama! (Hakkaa päätä seinään) Sillon joskus vuonna papu kun mun lapset oli vaippaikäisiä ne viivakoodit kuulus leikata irti paketeista ja lähettää postissa Liberolle. :D

Juu, ne on kyllä olleet avaamattomia paketteja mitä meille on tuotu. Hihii, täytyy käydä viikonlopun aikana viemässä sairaslomatodistus töihin niin voin käydä joka osaston vaippahyllyt läpi ja ottaa koodit talteen. :D

Tänään tein ekan ostoksen vauvalle! Ihan sen kunniaksi että äitiysavustus raha päätös tuli :-) ostin ihan vallan yhden bodyn, sellaisen kietaisumallisen koska todettiin ne esikoisella todella näppäriksi varsinkin ihan vauvana. Ja sitten ostin vanhoihin tuttipulloihin uudet tuttiosat. Olipas vallan hurjat ostokset ;-)

Takaisin