Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos Ruppuruusa ja Untuva. Mulla on jo sähkökäyttöinen rintapumppu niin ehkä se tosiaan ajais saman asian. Oon jo ollut yhteydessä TYKSin imetysklinikkaan ja pitäis varata aika sinne. :)

Ompas "mukava" lueskella,kun kaikki puhuu imettämisestä ja siihen liittyvistä tavaroista,kun itse tietää jo nyt ettei voi imettää tälläkään kertaa..se lukee jo neuvolan papereissa sekä lähetetty tiedoksi synnytyssairaalaankin... :smiley-angry017

Muista, Ansku, että imettäminen tai imettämätyömyys ei tee kenestäkään yhtään sen parempaa tai huonompaa äitiä. Sinä ja juuri sinä olet paras äiti lapsillesi.

Myönnän, etten ymmärrä sitä, että joku ei halua imettää vain siksi, että "tissit menee pilalle" tms., mutta jos imettäminen ei syystä tai toisesta onnistu, niin sitten ei onnistu. Onneksi tänä päivänä terveitä lapsia voi kasvattaa ilman rintamaitoakin. Onnellisia lapsia taas kasvatetaan ihan muilla eväin kuin maidolla. Se että olet pahoillasi tuosta imetysasiasta kertoo ainakin mulle, että sinulla niitä "onnellisuuseväitä", eli rakkautta, välittämistä ja sitä että haluat lastesi parasta, riittää yllinkyllin.

Mä en siis tiedä onko mun fyysisesti mahdollista imettää kun vasemmasta rinnasta leikattu kysta jätti nännipihan ja nännin epämuodostuneiksi. Mikäli maidolla ei ole ulostietä pitää maidon tuotanto estää lääkkeellisesti heti synnytyksen jälkeen. Olen yrittänyt ottaa asian puheeksi joka ikinen kerta neuvolassa mutta asiaa on vaan lykätty lähemmäs synnytystä kun ei ole ajankohtaista vielä. Mä haluaisin kuitenkin selvittää asian ennen synnytystä ettei sen takia sit tule mitään rintatulehduksia.
Satun tuntemaan TYKSin imetyspolin entisen työntekijän ja kysyin häneltä neuvoa. Hän kertoi että Kaarinan kaupunki on ilmoittanut että heidän hoitajat ovat niin ammattitaitoisia etteivät aio lähettää asiakkaita imetyspolille (säästösyistä)! Hän neuvoi mua esittämään niin vaikeita kysymyksiä ettei hoitaja osaa vastata niihin! Ellei hän pynnöstäni huolimatta kirjoita lähetettä voin ottaa asian puheeksi TYKSin kontrolliultrassa ja pyytää sitä kautta lähetteen. Pitää näköjään olla vähän kiero että saa sen palvelun mihin on oikeutettu! Kuulemma THLllä on ohje jonka mukaan JOKAISELLA neuvolakäynnillä kuuluisi keskustella imetyksestä myös! No sitä ei todellakaan mun kohdalla ole toteutettu!!

Nänninkohottaja.. :D enpä ollu kuullutkaan.. Mutta siis vauvahan ei ime vaan nännistä vaan ottaa isommalti tissin suuhun. Tosin alkuunhan se on haastavaa. Mutta jos imee vaan nänniä ni kipeetä tekee. Rintakumi on ollut itelle taivaanlahja!! Meitin neitit on ollu niin pieniä kolmekilosia ja alle ja utareet on ollu vauvan päänkokoset pinkeey pallot ni vauva ei oo mitenkään saanu suutaan niin isolle jotta ois oikee imuote onnistunut ilman kumia. Kerääjä oli myös pop mutta sitäkään ei kannata loputtomiin käyttää jos tahtoo maidon tulon tasaantuvan. Liivinsuojat on must, alkuun ite jouduin käyttää monia päällekkäin mut sit ku tasaantu maidon tulo ni kestot oli mustakin hyvät, niitä onkin tullu jo hommattua. Pumppu on kätevä jos tahtoo maitoo talteen mutta pelkkää tyhjentämiseen toimii myös kädet. Maitojen nousuun ei varmaan voi tarpeeks varautua, itellä ainakin se teki niin kipeetä että itkee vollotin kuumassa suihkussa vaan.. Vinkkinä siinä kohtaan voi kokeilla rikottua keräkaalin lehtee liiveihin laitettuna sen kaalin maito kuulemma auttaa tissei purkautumaan.
Okei, myönnän olen imetysaktivisti.. XD

Jospa mie puhun vaikka itekseen noista muista hankinnoista,kun muut puhuu imetys-jutuista :)

Mie taas tänään sorruin ostamaan 2kpl tuttipulloja..nyt ois yks iso ja kaks pientä :grin
Meillä on täällä semmonen lastentarvike liike ja sen edustalla aina poistokori,missä on 2e:n tuotteita...se on petollinen :)

ps. meidän isäntä tuolla imuroi 2v:n huonetta...poju meni 19.30 sänkyyn ja oli ihan hiljasta,joten aateltiin,et nukahti..äsken aukes ovi ja mentiin katsomaan,ni poju oli löytäny vauvan talkki putelin...sänky,matto,lipaston päällynen ym ihan valkoisenaan ja pöllys vaan.. :eek:

Ansku, mullakin tulossa varuille tuttipulloja (tosin saan käytettynä ja ostan vaan tuttiosat uudet) 4kpl, kaksi isoa ja kaksi pientä. En oo vielä jaksanu kovin syvällisesti paneutua noihin tuttiosien termistöihin eli kertokaas blondille millanen tutti pitäs siin olla että käy korvikkeelle tai rintamaidolle ja käykö vedelle sama?

No meillä alusta alkaen pelkällä pullolla pieni :)

maito- ja vellitutit on erikseen...vellitutissa on isompi reikä...meillä ei tokalle kelvannu ne läpinäkyvää muovia olevat tutit vaan piti olla sellaset ruskeet lötkötutit :)

Eli siis tämmöset pullot oon saamassa (ainakin tällä tietoa) https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd...._=1415757452_ac46596d83b732127aca1db64b63d87a
Philipsin sivuja selasin ja noi näyttäis? Natural-pulloilta? Eli jos ostan 1-2 http://www.philips.fi/c-p/SCF651_27/avent-natural-tuttipullot-tutti ja 1-2 http://www.philips.fi/c-p/SCF655_27/avent-tutti niin meneekö ihan pieleen?
(tässä viel linkki kaikkiin natural-pulloihin ja tuotteisiin: http://www.philips.fi/c-m-mo/pullor...riceBoxes=&page=&layout=12.subcategory.p-grid )
ps. toivottavasti noi linkit toimii.

Kääk... mulla on siis etäopiskelupäivä kotona ja mitä tein?? Nettishoppasin vauvanvaatteita, satanen meni että hujahti! Samalla hävis myös ideologia, että ostan kaiken käytettynä. Millä minä hyvitän tämän universumille :confused:

Mua ei kans pitäis päästää nettiin shoppailee :D Mut onneks oon pitäny pääni ku tuun saamaan niin paljon käytettyjä asioita :D

Mä oon alkanu pikkuhiljaa muuttua huolestuttavaksi huutonetin käyttäjäksi. Huutelen sieltä kaikenlaista. Sitten alan miettiä, että tarviinko mun nyt totakaan asiaa ihan vielä hankkia. Vielä en oo yhtään huutoa voittanut, kun oon tullut järkiini ja sit muut on tarjonneet korkeampaa hintaa. Mutta nyt jos "hyvin" käy niin oon huutanut jonkun megakokoisen kestovaippapakkauksen ja neljä äitiyspaitaa :eek:

Mä oon pysyny poissa kaikilta nettimyyntipalstoilta niin ei tuu "vahinkoa". Seuraava hankintarysäys on varmaan se kun käyn prismassa vkonloppuna ostamassa kaikki tilpehöörit eli pullot, kerääjän, tutit, voiteet, pesuaineet, puhdistusliinat ja sen sellaset. Parin vkon päästä kaverille kylään niin ostan siltä pois kaukalon, ammeen ja sitterin.Sitte joulukuussa Ikeaan ostamaan pinnis ja muita huonekaluja. Ihmiset on ihan kauhuissaan ku oon kertonu, ettei mulla oo hommattuna vasta ku vaatteet, vaippapaketti, leikkimatto ja harsot :confused:

Meiltä puuttuu vielä noi voiteet, pesuaineet, puhdistuspyyhkeet, punkka, vaipat, harsoja pitää ostaa lisää...
Aattelin oottaa sen äitiyspakkauksen ja sit hommata loput tarvikkeet :)

Öö mulla on rattaat, kantoliina ja ä-pakkaus postissa...
Pitää toivoo, että toi tosiaan pysyy helmikuulle sisällä niin kerkiää käydä tammialessa hankkimassa ;)

Meillä on kans hankinnat ihan vaiheessa. Vaunut ja äitiyspakkaus löytyy, ja jotain tarvikkeita on saatu. Vaatteita on jätesäkillinen kaverilta tulossa, kun kävis vaan hakee. Mut kyllä mää oon sitä mieltä, että se vauva tuskin siihen kupsahtaa, jos jotain puuttuu vielä kun hän päättää syntyä :) Nyt tämän viikon sunnuntaina ois kyllä tarkoitus tehdä Ikean reissu eli ostaa pinnasänky ja hoitopöytä... pitää vaan kattoo minkälaiset kelit on, että kehtaako lähteä.

Takaisin