Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me on pidetty eteisessä, ja lasitetulla parvekkeella nukutettu. Nyt varmaan pidän enemmän lämpimässä vaunuvarastossa, kun on todella kätevästi rapun sisälle sijoitettu, niin on isosiskon pukemiseen yms enemmän tilaa eteisessä, mutta jos nukkuu niin helppo viedä parvekkeellekin.

Samsam: itseasiassa olin ettiny nettikaupoista aiemmin enkä löytäny yhtään joilla ois teutonioihin pyöränsuojia, mutta tuon sun maininnan "innoittamana" googlettelin taas ja huutiksesta löytyi juuri sulkeutumassa olevat neljällä eurolla postikuluineen. :) Eli kiitos inspiraatiosta, tuli oikeaan aikaan!

Hyvä löytö Untuva!
Mulla kävi kans tänään säkä, löysin kirpparilta Mari-paitoja ja Popin tunikoita euron kipale! Ja nyt mä oon ostamassa niitä vaunuja, mieheltä salaa ja nyt näyttää siltä, että jopa kaksin kappalein :eek: Alkaa vähän ahdistamaan... Onko kukaan kattonut/himoshoppaajaa...?

Hei tuleehan siitä äitiyspakkauksesta ihan normaali postin saapumisilmoitus? Miten ihmeen kauan nää voi oikeen kestää... Tein hakemuksen jo 15.10. ja myöntävä päätöskin on tullut jo viime viikon lopulla... En malta oottaa :happy090

Kaverin innoittamana ensimmäinen koliikkipullo ostettu :grin
Ja viellä tohon kylmäsäilytykseen, niin pakko oli tonne rivitalon pyörävarastoon viiä noi ja siellä sitten homehtu. Naapurilla taas vaunuille ei oo käyny siellä kuinkaan. Ja en oo vieny märkänäkään niitä, et se olis ollu syy.
Nyt sit tein rumasti ja vein pyykkitupaan noi uudet vaunut odottaan tulokasta :)
Riipitii tulee sulle ilmoitus sitten kun on odottamassa sua postissa :)

Mulle tuli tänään päätös, että äitiyspakkaus on myönnetty ja postitetaan kahden viikon kuluessa eli tuskin sulla riipitii enää kauan menee, et saat sen :)

Joo mulla kans päätös tuli heti ja tänään postitse vielä, mutta pakkausta saa varmaan sit ootella pidempään.

Miekin sitte menin hankkimaan ekan tuttipullon jo,vaikka niin vannotin,että kaikki tuo pikku sälä hankitaan vasta vuodenvaihteessa... :p

Vaunuja en vaan löydä semmosia,mitkä haluaisin tai mistä tykkäisin...onneks on vielä aikaa "nirsoilla" :)

Mä alkuraskauden aikaan löysin netistä selkeän ja fiksun listan, että mitä kaikkea kannattaa hankkia mutta nyt se on multa taas hukassa. Ajattelin käydä ostamassa sitten kaikki pullot ja niistäjät yms nippelit kerralla kun äitiysloma alkaa. Onpahan sitten aikaa pestä ja järjestellä niitä valmiiks. Vielä ku mä löytäisin sen listan....

Ja nyt kun lueskelin tota oman linkkini sisältöä, niin iski uusi ahdistuksen aihe! :O Jos ensisijaisesti pyrkii imettämään, niin mitähän kaikkea pitäisi etukäteen hankkia apuvälineeksi? Olen imetystyynystä ajatellut, että en osta vaan katson sitten tuleeko tarvetta. Mutta sitähän on olemassa kaikenmaailman nänninkohottajia ja äidinmaidon säilytyspusseja. Mitä näistä kaikista apuvälineistä oikeasti tarvitaan ehdottomasti? Kokeneemmat help!

Minulla ei oo ollut muuta kuin liivinsuojukset ja pukluharsot käytössä kun oon imettänyt.

Itellä oli alussa kovassa käytössä maidonkerääjä. Rintapumpun olin saanu ja pari kertaa oli pakko rintoja vähän tyhjätä maidonnousun yhteydessä, kun maito pakkautu rintoihin niin et oli tosi kipeet. Tosin myöhemmin lypsin pääsääntöisesti käsin, kun mulla toi aventin pintapumppu ei kovin tehokas ollu. Liivinsuojia kannattaa hommata, ite tykkäsin kestoliivin suojista, mut tää on maku asia. Oli mulla pari tutti pulloa jotka olin saanu, mut käytin niitä maidon säilyttämiseen jääkaapissa, josta pussitin kerätyn maidon sit kerran päivässä pakkaseen. Suosittelen hommaamaan lanoliini rasvaa (saa ihan pieniä tuubeja) auttaa rinnanpäihin jos meinaavat rikkoutua, eikä tarvi poistaa ennen imetystä nänneistä. (ylijäävän rasvan voi hyödyntää vauvan pepun rasvauksessa, todella tehokasta myös siihen) Itellä ei ollu rintakumia, eikä nännin kohottajaa, mut mun nännit onkin niin isot ettei kohottajalle todella ole tarvetta. Mikään näistäkään ei tietty ole pakollisia.

Kiitti vastauksista! Tosta rintapumpustahan nyt voi olla vähän vaikea tietää etukäteen, että tarviiko sitä vai ei. Ja samoin maidonkerääjästä. Eiks niitä saa ihan jostain perusprismasta? Että voi lähettää miehen ostoksille sitten jos huomaa että tarvii (mies kyllä varmasti innostuisi....). Pitääkö maidon pussittamiseen olla jotain erityispusseja vai käykö esim. ikean uudelleensuljettavat? Vois niitä kestoliivinsuojia nyt siis ainakin hankkia ja harsoja tietty. Toi lanoliini oli myös taas loistovinkki, kiitos siitä!

Pitää varmaan ruveta kasaamaan omaa listaa, jonka voi sitten joskus ottaa kauppaan mukaan ja shopata kaiken tollasen pikkutavaran kerralla.

Mullahan on jo käytössä kertis-liivinsuojia. :D Lanoliini päätyy miunkin listalle viel. Ja jos ilosesti pääsis lauantaina shoppaa muutaman vauvanvaatteen <3 (ois luultavasti halvalla uusia jos vaan käy tuuri)

Joo siis mulla noita tavaroita oli noin paljon kun sain siskolta kiertoon, joten en joutunu tavaroita ite hankkimaan. Musta kätevimmät maidonsäilytyksessä oli just pienet minigrip pussit, kun sai helposti suljettua. Oletan et nuo ikean siis toimii samoin :) Alkuun sain anopilta jotain "maitopusseja" tai tutttipullosuojia, mut musta oli tosi hankala saada ne solmittua, et ite suosittelisin ehdottomasti tollasia suljettavia malleja...

Mikä on nännin kohottaja? Imetyskumeja olen nähnyt mutta en mitään kohottajaa... Auttaiskohan sellainen tuohon mun epämuodostuneeseen nänniin... *miettii itekseen*

Se on semmonen vähän mini "imukupin" tapanen, jolla voidaan "imaista" matala nänni paremmin esiin, jolloin vauva saa siitä helpommin imuotteen otteen. En nyt osaa paremmin selittää. Ite oon nähny tollasen siis vaan perhevalmennuksessa, mut kaipa niitä saa hankittua lastentarvikeliikkeistä?! Kysy neuvolasta josko niillä ois näytekappale ja osais ehkä paremmin selittääkin toiminnon... Toi imukuppi ei ehkö oo kovin kuvaava sana sille :rolleyes:

Niin siis periaatteessahan rintapumppu vois ajaa saman asia??? eli lypsäis ensin nännin esiin ja sit aloittais imettämisen...

Takaisin