Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Happy: mun tuli mieleen tuosta sun äskeisestä vaunukauppa-viestistä, että kuinkahan moni tällä palstalla tietää kuka on Sulo Vilen?!? :D Pitää olla määrätyn ikänen että muistaa tuollaista... :D Tai no, tulihan ne uusintana joku aika sitten. :)

Mä ainakin tiedän Sulo Vilenin vaikka oon teitä kymmenisen vuotta nuorempi Happy ja Janna. Mutta mä oonkin eläny lapsuuteni Tampereella Tohlopin liepeillä :)

Kelalta tuli kirje, että äitiysavustus on myönnetty. Nyt vaan pakettia odottelemaan. Vähän sääliksi käy, kun meiän posti on sellanen pikku kioski, jonka yhteydessä on posti, matkahuolto ym. Että onnea vaan niille sen paketin varastoimisessa...

Pitää myöntää, että mä en koskaan tiennyt kuka Sulo Vilen on, vaikka oon samoja ikiä :D Vasta joku vuosi sitten joku sen mulle selvitti.

Ja mä en tiedä vieläkään vaikken mikään eilisen teeren poika ookkaan :)

Tiada sulla on kuitenkin hyvin tilaa vaunuille ja kaukalolle! Mä en oikeesti tiedä mihin vaunut sijoitan kun tuulikaappi on postimerkin kokoinen ja eteinen on vaan kapea käytävä missä toisella seinällä kaappeja. Eli jos vaunut sijoittaa siihen käytävälle niin ei saa kaappien ovia auki! Muuten meillä on ihana asunto mutta eteinen on ongelma.
Aikooko joku teistä pitää vaunuja parvekkeella (ei lasitettu) tai kylmässä ulkovarastossa? En oikeen tiedä mitä vaunut siitä tykkäis...

Mulla oli turvaistuin ja rattaat kylmässä ulkovarastossa ja homehtuivat. Eli sen opin ainakin et jostain muualta etin tilan näille uusille.

Minäkään en uskolla kylmässä säilyttää. Tällä hetkellä tosin ei tarvitsekaan kun kerrostalossa asutaan. Alakerrassa on tilava vaunuvarasto. Parveke meillä on lasitettu. En oo päättänyt hommaanko parvekkeelle vaunut erikseen. Arkeahan se helpottaisi kivasti.

Apua mulla on se istuinosa ullakolla! Ja siel on kylmä.muttei vissii kosteeta pitääkö hakee pois??:/

Mulla kans rattaille tiedossa sovittelemista, kapea eteinen meilläkin, yks vaihtoehto ois lähelle parvekkeen ovea mutta tuumin vähän että pitäs sit roudata ees taas likasia renkaita :/

Untuva: Meillä oli esikoisen vauva-aikana entisessä asunnossa systeemi se, että vaunut säilytettiin sisällä parvekkeen oven luona ja aina piti huristella eteisestä olkkarin läpi "parkkiin". Ihan hyvin tuo sujui kuitenkin, kun harjasin renkaat aina rapun edessä vanhalla tiskiharjalla ja vedin eteisessä renkaansuojat päälle.

Nyt asumme hissittömässä talossa, joten parvekkeella pitää olla joko erilliset parvekevaunut tai jokin muu nukkumapaikka, jos ja kun sinne haluaa saada lapsen nukkumaan. Katsotaan nyt, millaiseen ratkaisuun tässä siltä osin päädytään.

Pitää katella jos jostain löytäis noihin sopivat renkaansuojat (teutonia spirit s3 vaunut)

Mulla on kans vaunuongelma. Pelkään, ettei vaunut mahdu hissiin ja sekä pyörävarasto että olkkari on molemmat eri kerroksessa kuin ulko-ovi :-/ Saapi nähdä, mitä niille käy. Ehkä sais jättää rappuun (pelastustie?), jos uskallan.

Meillä on säilytetty esikoisen vaunuja ja rattaita lämmittämättömässä ulkovarastossa, eikä niille ole käynyt mitään. Eli se homehtuminen ei niinkään liitty siihen lämpötilaan vaan kosteuteteen. Jos on kosteaa, niin homehtuu lämpimämmässäkin.

Takaisin