Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä me nyt helistään, koko konkkaronkka :D Kun en saanut päätettyä, millaisen Bolan ostan, ostin toisen veljen vaimokkelle, joka on 5 viikkoa jäljessä omassa odotuksessaan.

-Ja M: jos luet tätä, teeskentelet sitten yllättynyttä!

Kävin eilen veljen perheen luona ja sain sieltä tuliaisiks kassillisen vaatteita, turvakaukalon telakoineen, sitterin ja rattaiden kopan. Itse vaunut saadaan sit kun tarvitaan, he käyttävät niitä ite vielä rattaina. :) Nyt pitää vaan opiskella miten kaikki osaset saa yhteen... Ei ne näin monimutkaisia kapistuksia ollut sillon kun meidän teinit oli vauvoja! :D Käytännössä meiltä taitaa enää puuttua patja sänkyyn, pieni toppapuku/unipussi ja sit pientä tarviketta kuten vaipat, liivinsuojat, imetyskumit jne. :)
Alkuun kyllä meidän vauva nukkuu rottinkisessa kehdossa. Se on suvussa kulkenut niin että äitini on ensimmäisenä nukkunut siinä, sitten hänen sisaruksensa, minä (vanhimpana serkuksista) ja kaikki äitini puolen serkut ja minun lapseni. <3 Isoäitini soitti jo ja kysyi mahdanko mä sitä haluta enää käyttää... (Veljeni ja serkkuni eivät ole halunneet sitä käyttää lapsilleen) Mä olin aivan järkyttynyt että edes kysyi, TOTTAKAI haluan käyttää kehtoa!!! Äitini putsaa sen nyt kuntoon ja saadaan sitten meille. :)

Äskeisestä viestistäni tulikin mieleen, että onko muilla jotain suvussa kulkeneita vauvan huonekaluja, tarvikkeita, vaatteita tms.?
Me tehtiin miehen kanssa heti diili, että vauvallemme käytetään mun suvun kehtoa ja hänen puolelta kastemekkoa. Mies ja hänen siskonsa on kastettu samassa mekossa.

Meille tulee kehto, jonka miehen äiti on aikanaan teettänyt omille lapsilleen. Siinä ovat nukkuneet mies ja hänen 2 siskoaan, meidän esikko ja viimeisimpänä miehen siskon nyt vuoden vanha tyttö.

Mun suvun puolelta tulee kastemekko, jota on ensimmäisenä käyttänyt mun äiti ja sen jälkeen mun eno, muutama heidän serkkunsa, minä ja mun äidin puolen serkut. Myös esikko käytti mekkoa nimiäisissään samoin tulee käyttämään pikku Turbo-Kasi.

Noiden lisäksi meillä on aika paljonkin mun ja miehen siskojen vanhoja vaatteita (lähinnä juhlavaatteita, ym. ihanuuksia) sekä myös pari anopin vanhaa mekkoa. Näistä tosin miehen siskojen ja anopin vermeet ovat nyt juuri menossa kiertoon tuonne miehen siskon tytölle, mutta palautuvat toki varmaan taas aikanaan meille.

Ehkä tämä menisi sinne tyhmien kysymysten joukkoon, mutta tarvitseeko vauva erikseen alushousut? Eikö vaipan päälle vain riitä body tai housut ?

Solfiza: ei tarvii erikseen alushousuja. :) Tietty sit jos kesällä laittaa tyttövauvalle mekon päälle niin ehkä haluaa vaipan piiloon alushousuihin mutta ei mun mielestä muuten tarvii.

Meilläkin on tuollainen kehto, sen on tehnyt mun isoisän isä joskus aikoja sitten :) Siinä on siis nukkunut jo mun pappa pienenä, äitini ja tätini, minä ja mun veli ja meidän serkut ja veljen pojat. Pakkohan se on ottaa käyttöön, vaikka ehkä vähän epäkäytännöllinen onkin, eikä käy kun pariksi ekaksi kuukaudeksi. Mutta siinä on tunnelmaa ja tunnetta :) Onneksi veljen vaimo on maalannut sen jo pari vuotta sitten valkoiseksi, niin sopii meillekin.

Meillä on suvusta kastemekkoja, joista valita. Sänky on mulle teetetty aikanaan, mutta ostetaan ehkä sellanen avaroomin pinnis pikkuiselle, kun esikko mahtuu vielä hyvin siihen omaansa.

Meillä on pärekoppa, jossa ainakin mun äiti nukutettu. :) Kastemekkokin löytyy, mutten tiedä löytyiskö myös ukon puolelta. Ukon kastetossut löytyy myös, mutta niitä tuskin käytetää. :)

Tän isä eilen varovasti chattas, mahtuuko ankkakeinu (pieni keinutuoli) mun kaksioon, että muksu sais keinutella sillä. Ihan varmasti mahtuu, jos isä, setä ja serkkukin ovat sillä keinutelleet!
Kastemekkoakin pitää vissiin kysyä siltä puolelta, meillä ei mun mielestä ole (ja zzap! viuhahtaa kohta kuitenkin ruoska äidin ja siskon kädestä, etteikö muka ole... ;) )

Meillä ei ole suvussa kulkevia huonekaluja ja kastemekon kohdalla ei todellakaan edes kysytä olisko suvussa kulkevaa!
Kastemekon kohdalla halutaan jokaiselle oma henk.koht. mekko...vanhimmalla pojalla oli sellanen kokonaan vaaleanvihreä käsin tehty kastemekko ja tokalla pojalla oli isänsä äidin äidin eli isomummon kutoma/virkkaama sininen kastemekko....saa nähdä millanen kolmannen omasta tulee...jokainen saa omansa aikanaan itselleen...käyttää sitte omilleen tai ei :)

meillä on käytetty miehen vanhaa kastemekkoa, jonka hänen isoäitinsä on itse aikoinaan miehen isoveljelle tehnyt (virkannut). Siinä on kastettu mies sisaruksineen, sekä meidän esikoinen ja hänen pari serkkua.

meille tulee kans kastemekko miehen puolelta, sit miehen vanhat kumpparit ja huopikkaat :) siinä oikeestaan ainoat mitkä kulkeneet ja säilyneet mukana :) pinnasänky ja hoitopöytä on sit saatu mun siskolta, mut niitä on käytetty vaan siskon kahdelle lapselle, joten eivät silleen oo mitään "perintö" juttuja :)

Tänään pitäis tulla paketti Englannista! :) Olen tilannut vaikka mitä eBaystä: itelle paitoja, isyyspakkaukseen ja sisarusten pakkauksiin tavaraa. :) Istun varmaan koko päivän oven pielessä ja ootan että UPS tuo paketin. :D Ja äippäpakkauskin pitäis tulla ihan näinä päivinä! :) Onpahan tekemistä loppuviikoks. :)
Enkä kyllä edelleenkään tiedä miten ihmeessä pystyn pitämään nuo kaikki kolme pakkausta (isyys- ja sisarusten pakkaukset) salassa jouluun asti?! :D Isänpäiväks mulla on jo muuta.

Mäkin sain kuin sainkin tilattua viime pe isyyspakkaukseen tavaraa mussukasta ja samaa sarjaa tulevalle papalle (eli miehen isälle) pappapaidan (mun isä on jo pappa). Kutsuttiin miehen porukat kylään isänpäivänä niin saan annettua noi kaikki samalla :)

Eilen kävin lunastamassa ilmasen babyboxin Lastentarvikkeesta ja tiistaina kirppistelin Kannelmäen minipoppoossa. Sieltä löytykin vaikka ja mitä! Mulle housut ja hame ja masukille NallePuhia ym.ihanaa ja söpöä vaatetta. Suosittelen kyllä paikkaa! Kaikki selkeesti esillä kokojen mukaan, vaatteet siistejä ja edullisia. Tuntuu etten pysty enää kovin himmaileen vaikka asuntoa ei oo viel löytynykään :)

Lahjoitetaan nyt jo seonnut tuleva mummi :D Se tuli tänään auttaa mua näitte muutto kamojen pakkauksessa ja sen ainoo tehtävä oli käydä ostaa teippiä tarjoustalosta,noh joo se osti sitä teippiä,mut myös vauvalle bodyn ku oli kuulemma pakko ku se oli niiiiin söpö ja sen sai halvallaki..huoh mä hukun näihin vaatteisiin..

Muokattu viimeksi:
Takaisin