Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joutuu huomenna mennä ostaa uusia alushousuja ku vanhat ei mee enään päälle :/ nytki kauheet painaumat :/ KÄÄÄÄK !!

Janna75: Mulla on myös tuo turvavyön alentaja ja ymmärrän täysin sun pointin tuosta äheltämisestä ja puhisemisesta :D En itse ole sille oikeen keksinyt mitään muuta keinoa ku antaa aikaa sille vyön kiinnittämiselle... ja omassa alentajassa napit on nyt käytössä vähän löyhentyneet, joten eivät ole enää niin piukat ja menee näpsäkämmin kiinni :)

Mietin kans pitäiskö se alentaja ottaa sisälle ja istua yks ilta avaamassa ja painamassa kiinni neppejä... Jos ne siitä löystyis. :)

Minulla myös käytössä turvavyönalennin, enkä ole kokenut ongelmallisena. Paitsi hameen tai pitkän takin kanssa, joka kiinni alhaalta asti, pitää nostaa helmaa istuessa. Onhan se perinaisellista istua penkille ja alkaa heti kaivelee haaroväliään :D

Kuinkas kauan teillä meni äitiyspakkauksen tilauksesta saapumiseen? En ole jaksanut vielä tehdä hakemuksia, mutta paketin kyllä jo haluaisin. Ehkä viikonloppuna teen..

Samaa mäkin mietin, miten kauan tilauksesta menee että paketti on postissa? Pistin tilauksen eilen ja odotan malttamattomana jo! :D

Teetu: Puolitoista viikkoa sitten tein netissä kelan sivuille äitiypakkaus anomuksesen...samana päivänä vein kelaan paikan päälle raskaustodistuksen :) Ja tosiaan tänää hain pakkauksen postista :)

Mä tein hakemuksen 9 päivää sitten ja tänään oli vielä käsittelemättä kokonaan :( Piti oikein soittaa sinne, että onhan kaikki nyt varmasti ok. Mut 2 viikkoa ne ovat antaneetkin käsittelyajaksi. Ei oo vissiin ihan just mun paketti tulossa.
Lapsilisä sen sijaan on käsitelty :)

Kylläpä näköjään vaihtelee käsittelyaika kelalla! Tajusin nyt vasta tarkistaa netistä tilanne ja hakemukseni oli käsitelty keskiviikkona (samana päivänä kuin laitoin hakemuksen netin kautta) ja oli jo eilen laitettu postiin!

Mulla on ollu turvavyönalennin jo heinäkuusta. Ollu kyllä ihan huippu, kun ajellaan pitkiä matkoja. Ostin käytettynä torista, joten ei enää niin uuden karhee. Aluks oli hankalaa, mutta kyllä siihen tottuu ja osaa sitte laittaa paremmi.

Joo mulla kans turvavyön alennin ollu jo pitkään. Hankalinta siinä musta on se että pitää aina vaihtaa eri penkille, kun joskus ajan ja joskus oon kyydissä. Aluks haittas että se läppä oli niin leveä kun oli viel uudenkarhea ja kankea, mutta nyt se läppä on löystynyt ja nepparit saa kiinni ohuiden nahkahanskojenkin kanssa. Irti sen saa tosi nopeesti yhdelläkin kädellä. Oon kyllä tykänny,kun turvis ei paina mahaa.

Mä ajattelin kans neuloo viel toisen. :) varmaa kyllä jollai toisella ohjeella. :) Nyt jatkan niitä villahousuja.

Mitenhän tuo äitiyspakkauksen toppahaalari, hukkuuko helmivauva siihen? Jos olette ostaneet haalarin, minkäkokoisen olette ostaneet? Vai ostaisiko sellaisen pussimallin mistä saa vyöt läpi? Vai sellaisen mistä saa sekä haalarin että pussin? :O

Minä ostin Nextiltä 62cm eli "up to three months". Äippäpakkauksen haalari on yleensä aika iso. 56cm haalari on taas pieni kun eihän vauvaa voi edes heti viedä ulos. Voi olla että tuo haalari jää vähälle käytölle, maalis- ja huhtikuu siis ilmoista riippuen. Meille tulee kyllä se pussikin jonka saa turvakaukaloon. Isosiskot halus tuon prinsessahaalarin ♡

Me saadaan 56 cm ja 62 cm haalarit, mut jos ei saatais niin ostaisin varmasti pikku haalarinkin. Mun mielestä turvakaukaloon on aika vaikee vauva tiukasti kiinnittää jos haalari on tosi iso. Vaunuissa matkatessa tietty haalarinkoolla ei ehkä niin paljon merkitystä. Sillonhan tuo iso haalari menee vähän niinkuin makuupussista. Meillä oli esikoisellakin (synt vuodenvaihteesa) alkuun toi 56cm haalari ja oli kyl käytössä tovin, mut rippuu varmasti vauvasta ja haalarin koosta, kun lasten vaatteiden koot kuitenkin vaihtelee vaikka lapussa olis sama numero.

Tutuilta oon kuullu kovasti kehuja noista kaukalopusseista ym, mut itellä ei varsinaisesti kokemusta niistä ole.

Mä sain veljen vaimolta eilen aivan ihanan kaulakorun! Pitkän mustan narun päässä roikkuu hopeinen kuula juuri vatsan päällä. Kuulan sisällä on jotain mikä helisee kivasti (mulle tulee ihan mieleen Helinä-keiju). Se helisee niin hiljaa että muut ei kuule sitä mutta vauvan pitäisi kuulla se vatsan läpi. :)

Se on Janna se Bola-koru :) Esikoinen oli sitä mieltä, että minunkin pitäisi hommata se. Mietin, että onko turhuus, mutta ajatus ainakin ihana. Ja voinhan minä säilyttää sen ja antaa tytöille kun odottavat omia vauvoja :wink

Takaisin