Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eliza79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ainakin ne juoksurattaat mitä ite oon nähnyt on nimenomaan ollu rattaita :)

Se voi olla, että ei saa.. Jos suosiolla ostais tavalliset ekana ja sit keväällä juoksurattaat.
Vitsi et on ihanaa miettiä kaikkea tällaista :) Oon ollut niin kovasti asennoitunut siihen, että ei enää koskaan vauvaa tule, ja nyt kun se onkin todennäköistä, niin oon kovin innoissani ja onnellinen :)

Mä oon kans jo vaunu asiaa miettinyt. Me kun asutaan täällä maalla missä tiet on lähinnä hiekkateitä, niin kiinnostais lähinnä juoksurattaat. Mut en oo vielä perehtynyt, et saako niihin sellaista koppaa lisävarusteena.

Ainakin thule-merkkisiin juoksurattaisiin saa vaunukopan lisävarusteena ostettiin :)

Se voi olla, että ei saa.. Jos suosiolla ostais tavalliset ekana ja sit keväällä juoksurattaat.
Vitsi et on ihanaa miettiä kaikkea tällaista :) Oon ollut niin kovasti asennoitunut siihen, että ei enää koskaan vauvaa tule, ja nyt kun se onkin todennäköistä, niin oon kovin innoissani ja onnellinen :)
Sama täällä, alkuun pelko varjosti kauheasti mut nyt kun on tottunut niin on vaa innoissaan

Mä taas mietin jo toiveikkaana sisarus/tuplarattaita. Finalistit olisi näillä näkymin Uppababy Vista, Bugaboo Donkey ja Mountain Buggy Duet. Todennäköisesti kallistun Mountain Buggyyn mutta hirveän vaikea päätös ja moneen kertaan on mieli muuttunut.

Joo saa nähdä pitääkö laittaa auto vaihtoon vai saako sinne jotenkin sumplittua ne istuimet :D

Hei meilläkin focus farkku. Tuota oon kans miettinyt, että miten ihmeessä saadaan mahtumaan! Ne istuimet vie ihan järjettömästi tilaa...

Meillä ensimmäisen raskaus, joten olen aivan pihalla mitä pitäisi hommata. Onneksi veljellä on nyt 4 täyttävä tytär, joten meille on jo sieltä luvattu pinnasänky ja rattaat. Onko muuten mielestänne eroa ostaako pinnasänkyyn jonkun super-hyper-patjan vai onko se Ikean 15€ patja ihan asiallinen?

Hennesin sivuilta olen vähän jo käynyt kurkkimassa äitiysvaatteita. En ole uskaltanut vielä tilata kun pelkäsin raskautumisen olevan useamman vuoden projekti. Nyt pitää kyllä kaivaa isommat farkut kaapista, kun turvottaa niin tuo alavatsa (4+4)....

Meillä on autona mun vanhempien entinen pieni auto, en tiedä onko se kauhean turvallinen, että se saattaa olla sellainen isompi hankinta mikä voi tulla eteen. Rahaahan meillä sellaiseen ei olisi kun mies on työtön, mutta käytettynä varmasti voisi ihan kelvollinen pelin löytää.

Huomenna mennään katsomaan uutta (vuokra)asuntoa. Tässä olisi edullisempi vuokra kuin nykyisessä, mutta kuitenkin tilaa meille kolmelle. Meillä ei nykyisessä asunnossa kaupungin keskustassa ole lainkaan autopaikkoja, joten se oli meillä ehdoton edelletys uudessa asunnossa: autoa pitää saada säilyttää pihassa.

Meillä mies myös alkoi puhumaan uudesta autosta o_O Nyt siis C-mallin mersu, haluais E-mallin farkun. Farkku ja isompi ois kuulemma niin paljon kätevämpi vaunujen kanssa :shifty: Onneksi ostettiin just uus kämppä ja tehtiin kallis remppa, niin ei heti viitsi vaihtaa autoakin. Ja nykynenkin auto on sen verran uusi ja tykkään siitä, en millään tahtois vaihtaa johonkin perhemalliin :grin:grin Suostun luopuun nykyseistä vasta sitten kun on ihan pakko. :grin

Meillä alkaa ensi viikolla vauvan huoneen laitto. On siis tyhjä makkari, niin kiva sillekin jo tehdä jotain. Lähinnä tehosteseinän maalausta nyt ensin, kesällä mies tekee pinnasänkyä ja muuta :smug:

Ei ei ei ei ei nyt näin Mountain Buggyn sivuilta, että Nanoista tulee tuplaversio. :arghh: Mä niiiiiiin haluan ne, mutta eihän Suomen talvessa pärjää pelkillä matkarattailla. Eli se vaatisi taas kaksien rattaiden ostoa... Milläköhän saisin miehen suostumaan tupla-Nanoihin JA isompiin tupliin? Pitääkö ostaa salassa? :rolleyes:

Meilläkin menee hankintaan tuplayhdistelmät, vielä kun tietäis mitkä hankkisi, mutta ei kyllä hankita ennen kuin ollaan varmoilla vesillä. :-)

Mutter sama täällä, ei missään nimessä osteta ennenkuin on vähintään np-ultra takana, mutta ei se suinkaan estä innostumasta etukäteen. Valitettavasti. Mähän kävin jo edellisen tuulimunan aikaan koeajamassa varmaan kaikki pk-seudun vaunuliikkeiden tuplat. Luulisi siitäkin jotain oppineensa, mutta ehei. :rolleyes:

Tänään havahduin siihen että tarvis varmaan jotain mammapuolen housuja hankkia. Omat farkut menee kyllä jalkaan mutta iltapäivästä alkaa turvotus joten nappi painaa ikävästi vatsaa vasten ja aiheuttaa lisää vatsan kipristelyä..

Narcissa, mä tilasin aikanaan mammavaatteita ihan vaan Zalandolta ja mammafarkut ostin H&M:ltä. :)

Ja mä löysin Lindexin nettikaupasta jokusen kivan t-paidan viimeksi. Zalandosta saattaa löytyä kesäksi esim. trikoinen maximekko, jos tykkää :). Mulla on sellanen tosi kiva musta.

Mulla on jotain mammavaatteita jemmassa esikoisen ajoilta. Sähköistä rintapumppua pitää kytätä. Itse varmaan ompelen lämpöpussin kaukaloon. Kesäksi olisi ihana löytää joku ihana maximekko itselle!

Tuli tosta maximekosta mieleen, että oon ihan innoissani tästä syysvauvasta ku saan pukeutua kesällä sit kivoihin raskausmekkoihin :P viime kerralla alkuraskaus sijoittui kesään ja ison mahan vaihe oli tylsästi kaikista kylmimpään vuodenaikaan :D

Mä oon säästänyt esikoiselta ihan kaiken joten oikeasti ei tarvita muuta kuin joku hyvä kantoliina tai -reppu mihin saa vastasyntyneenkin. Meillä on kaverin Manduca lainassa mutta se ei ilmeisesti ihan pienelle vielä oo niin hyvä. Mut mä oon ostanut jo viime kesänä pari söpöä vaatetta alesta, ja äsken tilasin yhdet housut vauvalle. Saa kyllä oikeasti skarpata ettei mopo keuli noiden vaatteiden kanssa!

Mut mietin että tarviiko niitä tuplavaunuja kun esikoinen on 2v kun vauva syntyy, ja meillä on vaunuihin seisomalauta. Kuljetaan pääasiassa autolla, meillä päin ei julkiset oikein kulje.

Ihan parasta! :D muistan että viimeksi ajattelin siinä raskausmahaa liian pieneen toppatakkiin sulloessani, että seuraavaks haluan vauvan loppukesästä tai syksyllä :D ja niin näköjään kävi [emoji173]️

Takaisin