Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eliza79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me käytiin jo ostamassa ensimmäiset vaatteet plussan jälkeen. Oli jotenkin enemmän intoa nyt ostaa kuin silloin syyskuussa kun oli vasta yritysasteella :rolleyes:

Mä en ekan kohdalla ees tarvinut raskausvaatteita ku vasta ihan lopussa, mut nyt on vissiin vähän eri homma :D

ostin kirppikseltä pari viikkoo sit sovittamatta farkut, ja vasta kotona huomasin et ne oliki mammafarkut. tänäaamuna hypistelin niitä ja meni perhosia masussa kun ajattelin että kohta kiskasen ne jalkaan. :) vedin kuitenkin viä normifarkut, mut ei näillä kauaa pysty..

Mä kävin eilen ostaa ihan farkkuleggarit töihin kun en vielä tarvii mammahousuja enkä kehtaisi ostaakaan mutta tää turvotus on järkkyä... Esikoisesta vatsa näkyi jo ekan kolmanneksen jälkeen joten nyt kauhulla ootan tätä vatsaa

Pitääpä harkita nuita alkuraskaudenfarkkuja. Vanhat housut tuntuu jo pahalta (rv 5+5) ja oikeat mammahousut lepattelee tuulessa löysyyttään. Mhö! :D

Onko kukaan alkanut miettiä isompia hankintoja esim vaunut yms? Että mitkä meinaa ostaa... Me ostetaan emmaljungat varmasti mut malli vielä hakusessa. Esikoisella oli edget ja ne oli kivat mut haluan eri rungon kun viimeksi oli classic. Mutta vasta sit rakenneultran jälkeen aletaan ostelee kun tietää et kaikki on hyvin ja kumpi tulee. Nyt jo tosin poika olo... :D

Onko kukaan alkanut miettiä isompia hankintoja esim vaunut yms? Että mitkä meinaa ostaa... Me ostetaan emmaljungat varmasti mut malli vielä hakusessa. Esikoisella oli edget ja ne oli kivat mut haluan eri rungon kun viimeksi oli classic. Mutta vasta sit rakenneultran jälkeen aletaan ostelee kun tietää et kaikki on hyvin ja kumpi tulee. Nyt jo tosin poika olo... :D

Meidän pitää hommaa sisarusvaunut jossain vaiheessa. Yritän bongailla tarjouksia kesän aikana. Tällä hetkellä käytössä olevat yhdistelmät myydään pois. Sitten pitää hommaa toinen pinnis ja autoistuin, mainitakseni nyt muutaman isommabän hankinnan ja tietysti vaatteita jos pikku kakkonen on tyttö. Kaiken olen esikoiselta säästäny. Mulla oli esikoisesta tosi varma poikaolo koko ajan.
Hei muuten; te ketä tiedätte hyviä/huonoja sisarusvaunuja niin voisitte heittää vähän vinkkiä!

Meidän pitää hommaa sisarusvaunut jossain vaiheessa. Yritän bongailla tarjouksia kesän aikana. Tällä hetkellä käytössä olevat yhdistelmät myydään pois. Sitten pitää hommaa toinen pinnis ja autoistuin, mainitakseni nyt muutaman isommabän hankinnan ja tietysti vaatteita jos pikku kakkonen on tyttö. Kaiken olen esikoiselta säästäny. Mulla oli esikoisesta tosi varma poikaolo koko ajan.
Hei muuten; te ketä tiedätte hyviä/huonoja sisarusvaunuja niin voisitte heittää vähän vinkkiä!
Emmaljungan doubleviking on tosi hyvä vaihtoehto ja löytyy hyvin käytettynä. :) tiedän monia keillä ne sisaruksilla tai kaksosilla ja on hyvät.

Mulla oli esikoisestakin poika olo ja oli poika. Samat oireet nyt joten saa nähdä :D

Meidän isoimmat hankinnat on varmaan toinen pinnasänky, syöttötuoli ja Bugaboo Donkey-vaunut tarvii duo-osan, niin saa kaksi lasta kyytiin :)

Meillä on aika hyvin vauvatavaraa esikoisen jäljiltä, tarkoituksella kaikki tallella kun tähdättiin lyhyeen ikäeroon. Tuplarattaat olisi isoin hankinta. Katselin niitä toiveikkaana jo kesällä, ja karsin vaihtoehdot kahteen lupaavimpaan, mutta nyt onkin tulossa reilun vuoden ikäeron sijaan vajaa kaksi joten rattaita etsitään vähän eri spekseillä. Lähinnä muuntautumiskyky yhden lapsen rattaiksi nousee tärkeämmäksi kuin mini-ikäerolla. Tuplarattaat kuitenkin täysi must, esikoista ei varmasti ole vielä syksyllä turvallista kävelyttää esim. autotien läheisyydessä, ja ainakin esikoisen kohdalla selkä oli puoli vuotta synnytyksestä niin rikki, ettei pitkien matkojen kävely liinassa/repussa ollut realistista.

Ihanaa et moni saa pienellä ikäerolla lapset :) tulevaisuudessa paljon iloa ja seuraa. Jotenki sitä itsestä tuntuu et kaikki on unohtunut vaikka esikoinen on vasta 3v :D

Meillä bugaboo donkey duot ja on ihan Parhautta kun saa yhdelle kavennettua tarvittaessa .
Meillä olis turvakaulalon hankinta kun just ehdittiin myydä vanha kaverille.
Ja mahdollisesti isoon hankinta tulee olemaan uusi auto jos tähän vanhaan ei mahdu 3 istuinta taakse

Mä ajattelin panostaa uusiin vaunuihin, esikoisen aikaiset on vähän kehnot. Sopiiko kaikkiin automaattisesti sellainen sisaruslauta vai vain tiettyihin malleihin? Ja onko niissä eroja? Meillä esikoinen kuitenkin jo yli 3,5-vuotias vauvan syntyessä niin sisarusrattaille ei taida olla käyttöä.

Ja turvakaukalo pitää hankkia uusi myös! Olisi kiva, jos olisi sellaiset rattaat joihin saa myös kaukalon liitettyä. Näyttää niin käteviltä.

Ainakin emmaljungan vaunuihin saa kaukalon kiinni adapterilla ja brion /britaxin vaunuihin saa. Emmaljungalla myös oma lauta jonka saa vaunuihin kii :) semmoset meille ainakin tulossa

Joo lähes kaikkiin yleisimpiin vaunumerkkeihin saa ainakin jonkun kaukalon kiinni ja toisinpäin, kunhan hankkii adapterit. Mutta kaikki ei mene kaikkiin. Meillä on BeSafen kaukalo ja Mutsyn rattaat jotka on toimineet mainiosti. Toive olisi, että sama kaukalo menisi myös sisarusrattaisiin kiinni, mutta se ei ilmeisesti rajoita valintaa juuri lainkaan kun tuolle löytyy onneksi aika hyvin adaptereita. :)

Takaisin