Hankinnat

Minkä auton ostitte? Meillä tuo vielä edessä.
Volvo xc90 7 paikkaisena. Pääsee isäntä ajelemaan mettäteitäkin hyvin kun on niin korkea auto. Tilaa vielä toistaiseksi on tosi hyvin, mutta kyllähän se peräkonttitila ei päätä huimaa kun siellä joku istuu.
 
Noista kaukaloista vähän. Meillä on tosiaan valmiina (britax babysafe shr 2) eli ei tarvii nyt ostaa enkä uusista määräyksistä tiedäkään.

Varmasti suurin osa (ei todellakaan kaikki eikä ole mitenkään hinnasta riippuva) on oikeesti turvallisia, varsinkin oikein kiinnitettyinä. Mut ne myyjät puhuu ihan mitä sylki suuhun tuo. Meillekin sillon esitteli jotain järkky kallista kaukaloo testivoittajana. No kotona googleteltiin(mies vertaili kaikki testit ja kaukalot, siihen meni ties kuinka kauan) niin kyseinen kaukalo oli todettu ihan umpisurkeeks monessa testissä. Jossain valmistajan omassa testissä oli voittaja, joissain testeissä oli tullut hylkykin. Että kantsii vähä iteki googlettaa niitä suomalaisia testejä. Niis on hyvin kerrottu hyvät ja huonot puolet. Ja kaukaloissakin on parasta ennen päiväykset, tais olla 7 vuotta valmistuksesta jos en väärin muista?
 
Sanonpa minäkin kaukaloista (ja turvaistuimista) että suurin osa testit läpäisseistä on aivan mainioita turvalaitteita, tärkeintä on että lapsi on oikein (=tarpeeksi tiukasti) kiinni vöissä ilman että talvivaatteet tms tunkee väliin. Tämmöiset terveiset kolaripaikoilla vierailleelta ensihoitajalta (ei siis minulta).

Toki noi parasta ennen -ajat on myös järkevä pitää mielessä, itse kuullut 5-6 vuotta mutta en tarkemmin tiedä. Ja kolaroineet/kolahtaneet kaukalot/istuimet pannassa myös.

Meiltä löytyy valmiina Kiddyn kaukalo joka oli ihan turvalliseksi aikanaan tsekattu ja sen sai vaakatasoon mikä oli meille olennainen asia kun unet usein jatkui matkan jälkeen ja vauvaa ei halunnut herättää (eikä myös antaa sen lyyhistyä tunneiksi kaukalomyttyyn). :)
 
Mun käsittääkseni se kaukalon käyttö ikä on 5 vuotta... meilläkin se on hankinta listalla kun käyttö ikä tulee nyt vastaan! Hommataan britaxin kaukalo, hyväksi havaittu:wink mä oon kans vahvasti sitä mieltä että tästä en säästö ja vaikka mielellään kierrätän ja ostan käytettynä jos mahdollista niin tässä olen hyvin ehdoton ja uutena ostan ku mistä sitä tietää että miten niitä kaukaloita (ja turva istuimia) on kohdeltu ja onko just kolari autosta tms...
 
Juu voi olla 5 vuottakin se vanhentumisaika, se kyllä lukee käyttöohjeissa mun mielestä selkeästi ja netistäkin löytynee. Ja se on tosiaan tarkkaa, että jos ees pieni tärähdys tullut, niin kaukalo on käyttökelvoton.

Me oltiin meinaa viime syksynä peräänajossa, missä oltiin ite pysähdyksis ja perään ajoi auto ehkä noin 10 km/h (ei nähnyt meitä jostain syystä, mutta myös hidasti risteykseen kun oli kolmiokin). Oli se sellanen aikamoinen pamaus kun kuulu vaikka autoihin ei oikein mitään tullut ku puskurivaurioo. Silti meni kaukalo vaihtoon ja kiltisti vakuutusyhtiö rahat pulitti ja olivat vielä samaa mieltä, että ehdottomasti vaihdettava.
 
Samoilla linjoilla kans tuon kaukalon kanssa. Kyse kuitenkin turvalaitteesta, ei mistään normi vauvakamasta. Eli siinä ei säästellä,enkä uskaltaisi käytettynä ostaa ellen tietäisi sen historiaa satavarmasti. Mies heitti tuossa yks päivä et eihän sitä käytettyjä kortsujakaan kukaan haluaisi ostaa :hilarious::hilarious::hilarious: noo joo, vähän eri asia mut pointti sama :joyful:
 
Kaikessa muussa voin säästää mutta turvakaukaloissa ja koirien autohäkeissä en säästä :grin Siksi meillä on koirille kolaritestatut häkit (en myöskään halua niitä dogeja niskaani jos tulee peräänajo) ja sekä minun, että miehen autossa on esikoiselle melko hintava istuin. En ymmärrä ns. "kakkosistuimia" tai näitä vähän kehnompia koska se on vaan "ihan lyhyen matkan siirtymisille". Ihan yhtä lailla saattaa se kolari käydä siinä lyhyellä matkalla. Itselle oli tosi kova paikka tämän talven kolari jossa kuoli kaksi nuorta lasta tässä lähellä. Vaikka en perhettä tuntenut niin se autoilun raadollisuus iski tosi syvälle ja vahvisti uskoa siihen, että jos jossain niin autossa pitää olla turvallista kaikkien matkustaa.

Jonka lisäksi ajan yli 30000km vuodessa joten sitä näkee kaikenlaista suharia tuolla teillä. Vaikka itse ajaa miten hyvin tahansa aina saattaa vastaan tulla se yks lahopää joka katselee mielummin vaikka kännykkää kuin tietä.
 
Käytiin tänään babystylessä katselemassa kaukalo tarjontaa ja ihastuin Britaxin babysafe i-size turvakaukaloon. Se olisi telakan kanssa nyt tämän kuun tarjouksessa 349€. Siltikin tuntuu jotenkin kalliilta yhdelle hommata, kun jälleenmyynti arvoa ei varmaan sitten parin vuoden päästä ole ollenkaan. Katselin, että nettikaupoissakin on samoissa hinnoissa.. Mutta vaikutti se kyllä kätevältä ja kävisi meidän rattaisiin suoraan ilman erillisiä adaptereita. Tuttejakin jo katselin, mutta nekin jäi vielä kauppaan. Meillä ei oo kukaan lapsista huolinut tutteja.. Meinaako muut hommata tutteja valmiiksi?
 
Käytiin tänään babystylessä katselemassa kaukalo tarjontaa ja ihastuin Britaxin babysafe i-size turvakaukaloon. Se olisi telakan kanssa nyt tämän kuun tarjouksessa 349€. Siltikin tuntuu jotenkin kalliilta yhdelle hommata, kun jälleenmyynti arvoa ei varmaan sitten parin vuoden päästä ole ollenkaan. Katselin, että nettikaupoissakin on samoissa hinnoissa.. Mutta vaikutti se kyllä kätevältä ja kävisi meidän rattaisiin suoraan ilman erillisiä adaptereita. Tuttejakin jo katselin, mutta nekin jäi vielä kauppaan. Meillä ei oo kukaan lapsista huolinut tutteja.. Meinaako muut hommata tutteja valmiiksi?

Oliko se kaukalo kuinka kevyt verrattuna muihin malleihin? Oon miettinyt samaa kaukaloa mut en ole vielä päässyt kosketusetäisyydelle :D
 
Meillä ei ole tarkoitus hankkia tuttia alkuun ellei nyt joskus satu käteen osumaan. Tutti kuitenkin on tarkoitus ottaa meillä käyttöön vasta, kun imetys lähtee sujuvasti käyntiin eikä vauva hylkää rintaa tutin takia. Sen hankinnan kanssa ei siis ole kiirettä meillä :)
 
Meillä ollut tutti lapsilla... ollut kyllä arjen pikku helpottaja:wink parhaillaan yritän vieroittaa meidän kohta vuosikasta irti ”piipusta” ja olen tänään nukutuksissa saanut kuulla kunniani! Kunnon vastarintaa o.O päivä meni kylläkin hyvin ja toivon että yö menee myös :wink
Tänään oli eka tutiton päivä!
 
Oliko se kaukalo kuinka kevyt verrattuna muihin malleihin? Oon miettinyt samaa kaukaloa mut en ole vielä päässyt kosketusetäisyydelle :D
Vertailin kolmea Britaxin mallia (Primo, babysafe plus II shr ja tuo i-size). Primo oli noista pienin ja mielestäni kevein. Noilla kahdella toisella ei juuri ollut painoeroa (4,7 ja 4,8kg muistaakseni).
 
Meillä ei ollut ykkösellä tuttia kun ei koskaan tullut tarvetta sitä hankkia joten ei hankita kakkosellekaan ellei sitten tule jossain vaiheessa tarpeeseen.
 
Meilläkään ei ollut tuttia kun yrityksistä huolimatta ei huolinut. En ajatellut siis tällekään tuttia tarjota
 
Nyt kun vauvasta ei tiedä onko tyttö vai poika. Niin mitenkä sen äitiyspakkauksen kanssa toimis? Meinasin että otan sen jos poikaa veikataan. Tytölle kyllä löytyy tooodella paljon vaatetta, eli jäiskö pakkauksen vaatteet käyttämättä... mitä te sanoisitte tähän? Toki sen avuatuksen voi pistää sit niihin sisarusvaunuihin joka tärkeämpi kohde kuin vaatteet toistaiseksi.
 
Meillä on ollut tutti molemmilla lapsilla käytössä ja oon ajatellut, että se on äidin paras apulainen :joyful: Eli tälle kolmannelle myös meinasin tutin työntää heti, kun imetys alkaa sujua. Eli ostan valmiiksi odottamaan.
 
Meillä kävi niin ensimmäisen kanssa että hän joutui synnytyksestä suoraan lastenosastolle niin siellä oli laitettu tutti suuhun. Harmitti että oli kysymättä annettu. Meidän kohdalla tuttipullo pilasi imetyksen, sitä en enää anna.
 
Meillä oli Ahven sama ekan lapsen kohdalla. Meni suoraan vauvateholle ja tutti heti suuhun. Eikä tosiaan kysytty mitään. Olin siitä silloin vähän hämmentynyt.
 
Sellanen vinkki noihin hankintoihin, varsinkin vaunuihin ja kaukaloihin, et kantsii verrata hintoja, jos ei oo liikaa ylimäärästä rahaa tuhlattavaksi. Me esim käytiin eri liikkeis esikoista odottaessa katsomassa vaunuja ja kaukaloita ja sitten päätettiin, et hankitaan britax smile 2 vaunut ja baby safe shr 2 kaukalo.

Ne vaunut maksoi vaunukopan kans eräässä alan liikkeessä n.1100€ kovalla vaunukopalla ja toisessa olivat tarjouksessa "vain" 890€. No sit katoin verkkokauppa.com niin samat vaunut samalla kopalla 540€. Arvaatte varmaan mistä hankittiin. Kaukalon kans sama homma, paras hinta tais olla liki 300€, verkkokaupasta 169€. Että vertailu ihan oikeesti kannattaa ja nykyään netin kanssa on helppoo ja nopeetakin!
 
Takaisin
Top