Hankinnat

Onko kokemuksia vuokrattavasta vaavisängystä? Mua vähän alkanut se houkuttaa. Pinnasänky on niin iso vauvalle.
 
Onko kokemuksia vuokrattavasta vaavisängystä? Mua vähän alkanut se houkuttaa. Pinnasänky on niin iso vauvalle.

Kaveri vuokrasi ja oli tyytyväinen. Itse olen myös nyt ajatellut vuokrata kun pinnis on varmaan vielä esikoisen käytössä syysvauvan ekat kuukaudet. Ja onhan se näppärä kun siinä on pyörät alla niin voi liikutella asunnossa jos tarvis :)
 
Itsellä on laskettuaika heinäkuussa ja tilanne on sama. Oon kaveripiirin viimeisiä lapsensajia, esikoista siis odotan, eikä kukaan ole kestoillut. Haaveissa siis vessahätäviestintä ja kestoilun yhdistäminen. Lopulta päädyin ostamaan torista käytettynä yhden perheen kaikki kestovaipat (olleet kahdella muksulla käytössä). Paketissa tuli montaa erilaista ja monia kokoja. Jos tuolla paketilla pärjätään, niin koko vaippa-ajan hinnaksi meille tulee 80e. Meillä mies ei ole kestoilusta kiinnostunut, joten yritän antaa hänelle tilaa tehdä omat valinnat. Summasummarum; tsekkaa tori.fistä :joyful:
nallekarkki ja Lulu--: Täälläkin odotellaan esikoista ja pohditaan, pitäisikö kokeilla käyttää kestovaippoja :) Tai siis oikeastaan päätettiin jo, että kannattaahan se kokeilla. Itsekin olin ihan pihalla koko kestovaippaskenestä, ja käytinkin pari iltaa sitten runsaasti aikaa lukiessani kaikenlaisia blogipostauksia ja mm. Kestovaippayhdistyksen/Kestovaippainfon sivuja. Niistä oli kyllä kovasti apua :)

Nyt olen yrittänyt bongailla Torista, josko löytyisi tuollaista näppärää kestovaippasettiä. Olisi paljon helpompaa kuin haalia monesta paikasta. Yhdestä setistä laitoinkin jo viestiä ja odottelen parhaillani vastausta. Miehen sisko vinkkasi myös, että vähänkäytetty.fi -sivustolta on omalle lapselleen ostanut kestovaippoja.
 
Mietityttää vaunujen hankinta. Olen saamassa kaverilta vanhat vaunut kotikäyttöön. Ihan toimivat, mutta jo kuluneet, voi niillä kuitenkin lenkeillä ja nukuttaa päikkäreitä. Nyt pitäisi hankkia lisäksi jotain siistimpää. Meiltä lähdetään liikkeelle aina autolla (julkisia ei täällä korvessa liiku). Nyt olenkin pohtinut, olisiko järkevämpää hankkia matkarattaat, joihin saa kaukalon kiinni. Menisivät helpommin autoon, ja olisi sitten seuraavaksi kesäksi rattaat. Pärjäisikö näin? Ei talvella nyt kuitenkaan liikuta ulkona yhtä paljoa kuin kesällä.. Tätä Britaxia olen nyt katsellut: https://www.ozbaby.fi/tuote/lastenrattaat-britax-b-motion-4/2000022961/
 
Eilen ostettiin vaunut. Nyt on se kaikista kallein hankinta tehty. Ja huh-huh millä hinnalla. Mulla on ollut jo monta vuotta fiksaatio Emmaljungista ja nyt ne on parin päivän päästä hyppysissä. :D Maltan tuskin odottaa että pääsen rullailemaan tyhjillä vaunuilla ympäri pihaa ja testailemaan ensikertalaisen innolla. :D
 
Tilasin jollyroomista vaunuihin kantokopan, oli 60% alessa:eek: maksua jäi hurjat 26€:D siellä oli muuten aika kivasti vaikka ja mitä alennuksessa... vinkvink:wink
Enää olis pari tuttipulloa ostoslistalla niin sit se ois siinä:) tietysti vaipat+korvikkeet pitäis vielä mut ne nyt kerkiää sit lähempänä:wink
 
Mie olen innostunut tekemään Torista pari hankintaa tässä viime aikoina :) Ensin ostin ison kestovaippasetin kaikkine tykötarpeineen, ja nyt tänään käytiin hakemassa vauvalle pinnasänky. Jee, vauvan tulo konkretisoituu :)

Vaatteita meillä alkaa kyllä olla tosi hyvin. Tuli äitiyspakkaus, sain omilta vanhemmiltani pari laatikollista heidän jemmaamiaan vauvanvaatteita (osa kyllä niin hirveitä ysärivaatteita, että taitaa jäädä pitämättä, mutta osa onneksi kelvollisiakin) ja sitten sain vielä yhdeltä työkaverilta vaatteita ja vähän lisää pienelle vauvalle meneviä kestovaippoja.

Sitten pitäisikin hankkia enää vaunut, hoitoalusta, kylpyamme ja kaikkea pikkukamaa, mitä ei varmasti vielä edes tiedä tarvitsevansa.
 
Minulla on mennyt hermot tuon Torin kanssa, en ymmärrä miksi laittaa tavaraa myyntiin jos a) ei vastaa viesteihin b) myy tuotteen lupauksesta huolimatta toisaalle.

Kyselin hoitotasoa yhdeltä viimeksi ja lupasi ilmoitella asiasta, nyt ilmoitus on poistunut kokonaan, joten möi sitten jollekin muulle[emoji35]
 
Minulla on mennyt hermot tuon Torin kanssa, en ymmärrä miksi laittaa tavaraa myyntiin jos a) ei vastaa viesteihin b) myy tuotteen lupauksesta huolimatta toisaalle.

Kyselin hoitotasoa yhdeltä viimeksi ja lupasi ilmoitella asiasta, nyt ilmoitus on poistunut kokonaan, joten möi sitten jollekin muulle[emoji35]

Höh :sad001 Mie en ole oikeastaan koskaan ennen ostanut mitään Torista tai Fb-kirppiksiltä just siksi, että mielikuvani sieltä ostamisesta on ollut juuri tuo. Nyt oon ihan positiivisesti yllättynyt, kun sain heti tehtyä kaksi kauppaa ihan näppärästi. Ärsyttävää toimintaa oot kohdannut!
 
Harmittaa niin. Pikkuserkku oli aikoinaan hommannut Uinua-ensikehdon (löytyy googlettamalla) ja minä niin haluaisin samanlaisen! Katosta roikkuva, eli myötäilee lapsen liikettä. Tehty äitiyspakkausta varten, joten hyödyntää kaikkien saatavilla olevaa täydellistä ensisänkyä. Kankainen, eli ei vie tilaa kun siirtyy käyttämään pinnasänkyä.

Mutta tekijä ei enää tee niitä. :smiley-angry017 Tekisi mieli viedä tuotteen kuva jollekin ompelijalle että haluan samanlaisen. Mutta taitaisi olla väärin alkuperäistä tuotemerkkiä kohtaan...
 
Onko joku ostanut lämpöpussia turvakaukaloon? Mä olen niitä nyt selaillut, mutta onkohan liian kuumia vielä syksyllä. Ajattelin, että sama pussi menee sitten myös vaunuihin.
 
Meillä oli esikoisella lämpöpussi turvakaukalossa. Ihan pakollinen tuote jos multa kysytään :grin itsellä meni hermo kaupassa käymiseen kun vaaville tuli aina liian kuuma ja huusi sitten koko ajan ja sama pitemmillä automatkoilla eli aluksi auto jäässä ja lopuksi liian kuuma toppahaalareilla olla.

Se pussi on turvallisempikin kun haalari, koska lasta ei sais haalarissa laittaa kaukaloon(turvavöitä ei saa tarpeeks tiukalle). Mut eihän lasta voi pakkasessa kylmään autoon sisävaatteissa laittaa! Eli pussi on kätevä, kylmällä kiinni ja auton lämmetessä/kaupassa pussi auki. Sitä en tiä onko liian kuuma syyskuussa. Varmaan riippuu ihan ilmoista ja pussista. Ja meiän pussia voi käyttää myös vaunuissa ja rattaissa, vaikka vaunuissa oli kyllä oma pussi, missä ei sitten ollut turvavyön reikiä eli se ei kaukaloon soveltunut. Äitiyspakkauksen pussi oli myös ahkerassa käytössä, omi talvellakin lämmin, tosin esikoinen on aina ollut aika kuumaverinen :p
 
Mie sain yhdeltä työkaverilta lämpöpussin ihan ilmaiseksi :) Olin jo miettinyt, jaksaisinko ostaa. Vaikuttaa kyllä näppärältä!
 
Meillä on kaukalopussi esikoisen jäljiltä ja oli kyllä tosi kätevä, ei tarvii miettiä mitä laittaa päälle kun pujottaa sisällä suoraan pussiin.

Syksyllä voi olla aluksi kuuma, mutta täytyy sitten säädellä sisävaatteita sopivaksi
 
Esikoisella ei ollut kaukalopussia kun oli kevätvauva ja talvella osasi jo istua (eli päästiin kätevästi riisumaan esim kaupassa), mutta tälle syksyiselle ostin saman tien. Helpottaa elämää kun vauvaa voi viedä paikkoihin esim pelkissä villakuteissa ja pussissa. Mulla on myös tätä varten hankittu kantotakki eli tarkoitus mahdollistaa kuljetus joko pussissa tai takin sisässä ilman haalareita. Kevään puolellahan nuo vasta oppii konttaamaan ja istumaan.
 
Kaukalopussin meinasin hankkia, mutta kuinka paksun? Todennäköisesti talvikäyttöinen olisi paras, koska pari ekaa kuukautta (syys-loka) käytetään vilttiä tm. peittoa kaukalossa.
 
Meillä oli esikosta(elokuun lopulla syntynyt) kaukalopussi, oli kyllä arjen pelastaja ja uskon että tällä kierroksella tulee vielä enemmän kiiteltyä sen olemassaoloa kun on 2v taapero puettavana myös, niin vauvan kanssa pääsee helpolla. Talvikäyttöinen meillä oli käytössä ja olin tyytyväinen siihen, ennen sitä niin pärjäsi pitkälti viltillä tms.
 
Takaisin
Top