Hankinnat

Kirpparilla tuli vastaan söpö lämpöpussi turvakaukaloon, semmonen harmaa neulepintainen, merkki taisi olla babys only tmv. En voinut vastustaa vaan ostin sen jo varastoon, mietin että varmaankin kätevä talvivauvalla kun ei tarvitse pukea niin montaa haalarikerrosta. :D
 
Pari päivää sitten kaveri laittoi viestiä, että aikoo myydä kahden lapsen jäljiltä vaatteita ja tavaraa. Pääsen vilkaisemaan ennen kuin laittaa muille myyntiin :) Tosin meidän ensimmäisten sukupuoliarvelujen puolesta olisi just eri sukupuolta, tosin just silleen hyvään suuntaan. Sykkeiden perusteella meille olis tyttö tulossa ja kaverilla taas on poikia. Jos meille olis tulossa poika, niin mitään vaaleanpunaista hörhelöä en huolisi.
 
Meillekin ois veljenpojan vaatteita iso kasa tulossa jos poika tulee :D Rakenneultrassa 28.9 toivottavasti selviää kumpi siellä on.
 
Kyllä vaan ostettavaa on listalla, ensimmäistä lasta odotellaan joten mitään ei ole ennestään.

Ensimmäisenä hankintalistalla on itselle niitä talvivaatteita! Huoh kun näyttää menevän nettikauppatouhuksi enkä oikein siitä hommasta pidä. Varmaan ainakin toppahousuihin ja äitiysfarkkuihin on alettava panostamaan. Takin kanssa yritän pärjätä vanhoilla, ja ottaa tarvittaessa miehen takit käyttöön.

Eniten kysymysmerkkejä aiheuttaa vaunut. Asutaan korvessa joten lunta on talvella runsaasti vaunulenkeillä jos kunnon talvi tulee. Ja paljon liikutaan autoillen joten täytyy olla helppo kasata ja purkaa autoon. Onneksi sentään farmariauto, joten täytyisi olla riittävästi tilaa vaunuille takana. Itse olen melko laiha joten melko kevytrakenteisetkin saisivat olla jotta jaksan niiden kanssa pelata. Eli onkohan mahdoton tehtävä! En ole oikeastaan vielä päättänyt ostetaanko uudet vai etsitäänkö käytettynä.

Sitten tuo syöttötuoli, eihän se nyt ihan ajankohtainen ole vielä heti, mutta olen nähnyt monella tuttavaperheellä tripp trapp syöttötuolin ja ovat niitä kovasti kehuneet joten se taitaa olla päätetty hankinta. Ja taidan etsiä käytettyä, noita kuitenkin liikkuu paljon nettikirppareilla. Ainoa hankaluus on se että meillä on keittiönpöytänä pirtinpöytä, joten en tiedä kuinka pitkään lasta uskaltaa pöydän päässä pitää ettei satu kaatumisia.

Vauvanvaatteissa ajattelin rauhassa odotella mitä sukulaiset alkaa meille kantamaan! Uskon että sieltä meenaan tulee tavaraa niin että hyvä kun ehtii kaikkia päällä käyttämään! Ja siis meenattiin todellakin olla niin hankalia kanssaihmisiä ettei sitä sukupuolta selvitellä etukäteen, että yllätyksenä saa sitten synnärillä tulla jos ei vaan joku hoitohenkilökunnasta lipsauta etukäteen!
 
Kiraffi; meillä kanssa ollut tuo tripptrapp- tuoli esikoisella, ja ollaan kyllä siitä tykätty. Ei kaadu helposti (muiden tuolien kanssa saanut olla tarkkana), ja meillä oli ihan se newborn-osa aluksi niin pääsi vauva pöydän ääreen pienestä pitäen ihmettelemään. :)
 
Tripptrapp on tosi hyvä tuoli. Me meinataan hankkia nyt sitten kolmas samanlainen, kun kahdella ekallakin on omansa. On pitkäikänen tuoli niin ei oo mitenkään huono sijoitus uutenakaan! Meillä tänä vuonna 4v täyttävä istuu siinä edelleen enkä usko että vielä vuosiin on tarvetta mitään muuta ajatellakaan, kun tuolia voi niin hyvin säätää lapselle sopivaksi :)
 
Ostin kantoliinan just käytettynä kirpparilta! 15e. Jos ostat trikoisen, niin en suosittele tricot-sleniä - liian paksu ja jäykkä. Tää vaikutti lähes käyttämättömältä ja ohuemmalta. väri ei ollut suosikki (punainen), mut hinta oli just sopiva.
 
Ai niin ja hankin mä sit äkkipäissäni myös Angelsounds dopplerin samalla. Jotenkin ollut viime päivinä epävarma olo. Aluksi en millään löytänyt mut kuuntelinkin liian ylhäältä. Ihana jumputus löytyi [emoji178][emoji178][emoji178]
 
Mun ei kans pitänyt hankkia doppleria, mutta kun kirpparilla tuli vastaan angelsounds 2,5€ niin raaskin sit ostaa kuitenkin. :D on sillä muutama kerta tullut kuunneltua :)
 
Me saadaan sukulaisilta kantoreppu kokeiluun, testaan ensin sen ja mietin ostanko sitten itselle. Jotenkin liina tuntuu hankalalta, mutta kai senkin käyttöön oppisi. Miehelle uskon että kantoreppu uppoaa helpommin.

Tripp trapista: oishan se kyllä kiva ostaa uutena niin sais oman värisen. Minä en kyllä ole mikään sisustusihminen mutta oishan se kiva olla mieleinen kun pyörii mukana useamman vuoden!
 
Me saadaan sukulaisilta kantoreppu kokeiluun, testaan ensin sen ja mietin ostanko sitten itselle. Jotenkin liina tuntuu hankalalta, mutta kai senkin käyttöön oppisi. Miehelle uskon että kantoreppu uppoaa helpommin.

Toi on hyvä että pääsette kokeilemaam, sillai sitä löytyy itselle paras kantoväline. :) Esikoisen vauva-aikana mulla oli kudottu liina, ja se oli kyllä kiva tuntuinen, mutta sitominen muualla kuin kotona (esim kauppaan mennessä parkkipaikalla)ei ollut kovin helppoa, joten tykästyin sitten enempi repun helppouteen. Ensiksi kokeilin manducaa, mutta myin sen sitten pois kun pääsin kokeilemaan Tulaa ja se oli mulle paljon parempi ja mukavampi. :)
 
En tiedä miksi, mutta en ole vielä millään tavalla "valmistautunut" siihen, että muutaman kuukauden päästä talossa on taas vauva. Vaunut on vielä kaapissa, eikä muiden olemassa olevien tavaroiden sijainti ole aivan tiedossa. Olen tämän toisen kanssa ollut ihan reilusti epäilevämpi kaikessa, enkä se takia uskalla mitään vielä laittaa valmiiksi.
 
Täällä viikonloppuna katselin tavaroita Vaunu-aitan sivuilta. Turvakaukalo pitänee ostaa kaupasta, kun siellä luki että saa olla käytössä max 5 vuotta. Sivuilla kyllä sanottiin, että lapsen pitäisi tykätä olla istuimessaan/kaukalossaan, mutta ei kai vastasyntyneestä voi tietää tykkääkö se siitä vai ei? Voisihan sitä tehdä niinkin, että lainaa kaverilta toisen ostoreissua varten, kun mennään vauvan kanssa etsimään oma. Tosin synnäriltä kotiinkin tarvitaan joku kaukalo. Kai sieltä mieluummin omalla autolla tulee kuin julkisilla.

Lähinnä oikeastaan kiinnosti tietää, mitä kaikki oikein uutena maksaa, vaikka ehkä jotain saa varmaan ostettua nettikirppareilta. Vielä katselen muitakin liikkeitä.
 
Nämä turvakaukalot ovat aika samanlaisia kuitenkin ja vastasyntyneet viihtyvät niissä periaatteessa yhtä hyvin / huonosti mallista riippumatta. Ostaisin kaukalon jo etukäteen, jos tietää että sellainen tarvitaan. Sitten vastasyntyneen kanssa on ikävä mennä ostoksille. Sitten sen isomman lapsen turvaistuimen kannattaa ostaa niin että kokeilee laittaa lapsi sinne istumaan jne.
 
Meidän ei tarvi oikeen mitään hankkia mut esikoinen oli niin huono nukkuja et nään sieluni silmin itseni ostelemassa lähempänä helmikuuta kaiken maailman koliikkikeinut ynnä muut :D
 
Takaisin
Top