Hankinnat

heidukka

Näppärä viestien naputtelija
Ei ehkä vielä ajankohtainen, mutta moni varmasti jo pohtinut vähän!

Mikä on ehdoton mitä aiot hankkia?

Ja me joilla jo ennestään pieni, voidaan kertoa mikä oli meidän mielestä turha hankinta :)
 
Mä veikkaan että meillä on tuolta edelliseltä kaikki mahdollinen tallessa. Kyllä nyt varmaan jotkun kotiutumisvaatteet pitää käydä ostamassa ja jos tämä sattuisi olemaan erimerkkiä kuin kaksi edellistä, niin sitten varmaan jotain tyttömäistäkin pitäisi kuapasta hommata. :p
 
Edellisessä raskaudessa oli kauhea kiire haalia kaikkee kotiin ennen vauvan syntymää. Mm. stressasin kauheasti ehditäänkö pinnis saada ja kasata ajoissa. Ja arvatkaapa nukkuiko vauva sit yhtään yötä Ikinä pinniksessä... :laughing002
 
Mä odotan tän ekan kolmanneksen, ennen ku uskallan ostaa yhtään mitään pienelle.. :)
 
Tehdään hankintoja vasta rv 30 jälkeen, jos sinne asti päästään :) Aiemmat vauvatavarat on annettu jo eteenpäin, joten aikalailla pitää ostaa kaikki uusiksi :D
 
Mä ostin tänään kyllä ensimmäiset mammafarkut :grin lasketaanko ne? :hilarious: nää on aivan ihanat, ei paina mistään ja tukee tätä turvonnutta vatsakumpua niin ettei lölly vaan, se tuntuu ikävältä se löllyminen :dead:
 
Mä kans mietin et pitäisi ehkä jo hommata mammafarkut.. Ei yhtään tunnu mukavalta ajatus että farkut kiristäisi vähänkään tuota "kriittistä" alavatsan seutua. Tosin nyt olen käyttänyt Lidlistä halvalla hamstraamiani mekkoja mahdollisimman paljon mustien sukkiksien kanssa.

Vauvalle hankintoja en aio ihan hetkeen tehdä.. Ainoastaan hypistellä kaupassa. :dummy:
 
Eilen katteltiin miehen kanssa huvikseen mitä kaikkee pitäis hankkia, ja hälle piti selittää mikä on sitteri ja mitä eroo on turvakaukalolla ja -istuimella :hilarious:
 
Nooh, älä välitä Deb, niin tuo miunkii ukko luuli turvakaukalon olevan joku jääkiekkoon liittyvä juttu, kun esikoista ooteltiin... :p
 
Meiltä löytyy liki kaikki vauvatavarat valmiina, eipä juuri mitään tartte ostella.Ja jos on tyttö, niin vaatteitakin on yli tarpeen.
 
Meillä ei luonnollisestikaan oo mitään, ku esikoinen tulossa. Ois kiva, jos ei tarvis kaikkia uutena hankkia, mutta esimerkiksi mun kavereiden lapset on kouluikäsiä niin niillä ei hirveesti enää oo mitään vauvakampetta :joyful:

Siskoilla on pienempiä lapsia, mutta niistä vanhempi asuu jenkeissä. Nuoremmalla on ollu ihan supernätit nahkaset vaunut. Niistä vähän salaa haaveilen...

Onneksi on kirppikset ja Tori. Vaatteita teen varmaan ite, ku oon ompelija. Bodeja ja housuja on jo leikattuna, ku kuumeiluvaiheessa iski pikkuvaatteitten himo!
 
Meillä on esikoiselta tallessa oikeestaan vielä kaikki tarvikkeet. :) Mut pitää hommata esim tuplarattaat ku tulee niin pieni ikäero. Muuta en oo vielä oikeen keksiny et mitä pitäis hommata, ehkä vaatteita jonkin verran varsinki jos on poika koska meillä tommosta aika vaaleenpunasta tän hetkinen vaatevarasto :grin
 
Meilläki on esikon jälkeen kaikki tallella.. paitsi vaunut ja turvakaukalo :grin Jos tyttö tulee niin sitten joutuu ehkä jotain uusia vaatteita hommaamaan:joyful:

Koliikkikeinu kiinnostaisi.. Esikoisellekin mietin sitä vaikkei koliikkivauva ollutkaan.
 
Mä rupesin miettii että tarviiko hankkia tuplat. Mutta tuskin tuo silloi vajaa 3v kauaa suostuu enää rattaissa olemaan. Niin löysin sit netistä kätsyn seisomalaudan johon saa lisättyä vielä semmosen penkin jossai voi sitte istua. Se on varmaan sit se yks "isoimmista" hankinnoista :)
 
Me ei olla saatu aikaiseksi hävittää mitään vauvakamoja vanhemmilta lapsilta. Toki tuo kuopuskin on vasta 1v8kk, mutta löytyy kaikki esikonkin vauvavaatteetkin vielä. Esikoinen on tyttö ja kuopus poika niin löytyy molemmille sopivaa rompetta, ei tarvii sitäkää pohtia :D Kerrossänky täytyy varmaan noille isommille hankkia niin vauva saa pinniksen, se on isoin yksittäinen, muttei silläkään oo kiirettä, kun alkuun voi nukkua laatikossa päivällä ja mun vieressä yöt.
 
ei ole itsellä kokemusta mutta usealla kaverilla. ja pelkkää positiivista oon kuullu. mä meinaan hommata sen kyllä. vink kannattaa ottaa joku irtopohjallinen malli..helpottaa pesua :wink

meillä menee kaikki uusiks. mä en paljoo säästele laitan nopeesti tavaran kiertoon. omat boxit tiettyjä juttuja oon lapsille säästänyt.
 
Eilen plussasin ja heti olen miettimässä hankintoja :dead:

Ajattelin itse myös ommella, ja tuo unipesä olisi sellainen mitä olen ajatellut tekeväni. Hyvä huomio tuo irtopohja, sitä en olisi edes tullut ajatelleeksikaan! Yhdet vauvanvaatteet olen ommellut harjoituksena kummitytölle niin olisi ihana pian päästä tekemään niitä ihan omalle vauvelille :) Muuten hankinnoissa pyrkimys olisi malttaa sinne toiseen kolmannekseen, vaikkei se välttämättä tule täysin onnistumaan... :p
 
Haaveillut myös unipesästä, mutta tammikuisten ketjuun oli joku kirjoittanut, että niillä saattaa olla kytkös suurentuneeseen kätkytkuoleman riskiin... Ni arvatkaa kahdesti hepakoiko tämä Hermoheikko siitä... :D
 
Takaisin
Top