Hankinnat

Toki jos on joku sellainen lääkitys mikä imetyksen estää, mutta aika paljon vaihtoehtojakin löytyy :)

No, myönnettäköön, että oli mullakin yksi siellä kaapissa :D Ja ai että oli ihanaa 6kk täysimetystaistelun jälkeen kaataa se pois! Korvike on paikallaan tietyissä tilanteissa, enkä sitä lähde tässä mollaamaan, mutta itselle ne taistelut ja niiden voittaminen lopulta oli mahtavaa!
 
Meillä joutui esikoinen syömään korviketta pienen hetken kun mut jouduttiin leikkaamaan kaksi viikkoa synnytyksestä. Onneksi sain leikkauksen jälkeen sellaiset lääkkeet, että sain ihan rauhassa imettää, niin aika pian päästiin taas pelkälle imetykselle. Appiukko oli ostanut monta purkkia sitä korviketta meille kaappiin silloin ja unohdin ne sinne ja sitten niistä olikin jo mennyt päiväys umpeen niin pistin jossain kohtaa ne roskiin. :laughing002

Koin oman imetykseni kyllä voimaannuttavana kun kaiken maailman ongelmista selvittiin! Helppoahan se ei taida kellekään olla tai sitten on todella onnekas äiti ja vauva. :wink
 
Mä sain esikoisen syntymän jälkeen sellasetki lääkkeet ettei ollut mitään asiaa imettää ja maito ei ollut edes kunnolla lähtenyt tulemaan niin siihen loppui se imetys kun en vaan sieltä mitään saanut pumpattua :sad001 se oli kyllä yhtä tuskaa raahata niitä korvikkeita purkki tolkulla ja kaappiin ei muuta mahtunut. Kuopuksta imetin 9kk ilman mitään ongelmaa. Mä oon vahvasti sitä mieltä että kaikki tekee kuten parhaaksi näkee. Itse toivon että saan imettää mutta korvikkeessakin on puolensa esikoisen syöttämiset hoiti aika pitkälti isä kun hänellä siihen mahdollisuus oli ja olen aika varma että sen takia noiden suhde on ollut alusta asti aivan uskomaton ja ihana. :)
 
Meillä on melkeen kaikki esikoiselta tallessa. Eli jos tulee tyttö, hankittavaa on vähemmän. Tuplarattaat pitää varmaan hankkia. Mutta odotellaan kyllä sinne rakenneultraan saakka ennen hankintoja. Jotain pientä saatan tietenkin hankkia nt-ultran jälkeen, jos sinne saakka päästään.
 
Mä olen jo tilannut muutamia supersöpöjä vaatteita :love7 :laughing002 mies on vähän naureskellut asialle ja itteäkin vähän naurattaa kun tässä vaiheessa on jo aloittanut vauvan vaatteiden shoppailun. :D
 
Suomi myy muumi äitiyspakkausta. Tai myyvät kenelle tahansa. Ulkomaillekkin. Oli ihan super ihanan näkönen pakkaus mutta todella hintava 599€ tekis niin mieli ostaa mutta ei raaski. Vaunutkaan ei maksanu noin paljoa. Sain kyl ihan super hyväl hinnal brion vaunut silloin puoleen hintaan. En oo varma onko nyt sit brion merkki poistunut kokonaan.
 
Meillä tallessa melkeen kaikki ekasta,paitsi jos tulee tyttö niin pääsee shoppailee pinkkiä:happy2 matkarattaat on pakko ostaa, mutta hyvin pärjää vaunurungolla ja kopalla ainaki ekat 10kk niinku ekanki kanssa, sit tietty seisomalauta veljelle vai saako emmaljunga citycross runkoon lautaa??
Imetyksen toivon onnistuvan, mutta meinaan imettää lyhemmän aikaa uutta tulokasta, esikoiselle lopetin 11kk
 
Nodde, saako udella miksi sulla on jo etukäteen aikomus lyhkäsemmästä imetyksestä? Ihan siis mielenkiinnosta kyselen.
 
Juu saa kysyä:wink koin ekassa imetyksen tosi rankkana ja uuvuttavana, mistään en saanu mitään tukea...koko ajan tuntu että oli vaan "pakko" imettää, pulloa ei poika huolinut. Esikoiselle paras imetysasento oli makuulla, niin kyllä se rajoitti menoja...maalis-elokuu mies reissaa työn takia ja kyllä pääsi monet itkut viimeksi! Jos toisen kohalla imetys olis ongelmallista niin en meinaa enää ottaa stressiä...Varmasti oon ihan yhtä hyvä äiti vaikka tämä toinen saiskin korviketta:hello2 Mutta jos ei olis ongelmia niin miksei imetystä voisikin jatkaa...
 
Jos sulla kuitenkin olis tahtoa imettää tällä kertaa, niin apua voi saada Imetyksen tuen tukiäideiltä! Ja meillä tuntu olevan tosi kannustava porukka kuopuksen lasketun ajan ryhmässä ja siellä myös monet sai tukea ihan täältä foorumilta, eiköhän nytkin ois niin. Eli ei tarvii välttämättä jättää imetystä lyhyeen, kyllä tukeakin on saatavissa, sikäli kuin se on sun oma tahto :)
 
Imettääkö täällä kukaan edelleen? Meillä neiti käy rinnalla vielä aamulla ja illalla
 
Oonkohan ainoa, jota hankinnat lähinnä hirvittää :D Siis hintojen vuoksi! Haluaisimme vauvalle mahdollisimman luonnonmukaiset vaatteet eli villaa ja luomupuuvillaa, ja koska vauvat kasvavat hirveää vauhtia niin niitä vaatteita tulee olla paljon.

Odotusvaatteita tuskin ostan paljon, muutamat leggingsit ja trikoopaidat, niiden kanssa voi käyttää normineuleita. Olen päiväkodissa töissä ja tuntuu olevan hankalaa löytää kylmimpiin talvikuukausiin sopivaa äitiystakkia, jossa tarkenisi ulkoilla päivittäin tunteja.
 
PikkuR, Minä imetän edelleen taaperoani. Tosin tällä hetkellä sattuu, kuin tikariniskut ne ensi-imaisut... :arghh:
 
Mulla kans sattuu, mutta ainakin edellisessä raskaudessa, jossa imetin läpi koko raskauden, se kipu hellitti alkuraskauden jälkeen.
 
Muakin hirvittää ne hankinnat just hintojen takia. Opiskelijabudjetilla ei oo oikeestaan varaa valita, vaan pitää ostaa vain kaikkein pakollisimmat jutut ja niistäkin halvimmat mahdolliset. Harmittaa, koska haluis omalle lapselleen vaan parasta. Ja sit on vielä sekin, kun tää on eka, niin mistä edes oikeesti voi tietää, että mitkä on niitä tarpellisia juttuja ja mitkä pelkkää rahastusta.
 
Alenda. Äitiyspakkaus on tosi hyvä startti vauvalle. Minun mielestäni useimmat vauva krääsät tuovat vain mukavuutta vauva arkeen. Hoitopöydässäkin voi säästää jos käyttää jotain muuta tasoa hoitoalustaan tai ihan yksinkertaisesti vaan vaihtaa jossain alustan päällä missä vain tasolla. Vaunuja saa käytettynä edullisesti. Käytetyissä vaunuissa olisin renkaiden toiminnassa tarkkana. Pinnasänkyjä saa tosi halvalla käytettyinä. Esikoiselle maksoin sängystä 15e. Reunapehmuste on minun mielestäni tarpeellinen kun vauva alkaa liikkumaan niin vauva monesti unissaan saattaa lyödä päätään pinnoihin. Aluksi vauva voi myös hyvin nukkua äitiyspakkauksen laatikossa. Kirpputoreilta löytyy myös edullisesti vauvan vaatteita. Hyödynsin hirveästi ensimmäisen kanssa kirpputoreja. Sitteri ei ole pakollinen mutta helpottaa arkea jos vauva on kovin äiti riippuvainen niin vauva tykkää hirveästi seurata äitiään puuhissa. Voi olla myös että vauva haluaa olla koko ajan äidissä kiinni joten se vaihtoehto voi myös olla aika vaikeaa. Minä ajattelin kokeilla tällä kertaa kantoreppua. En tykänyt kantoliinasta. Ai niin kirppikselta sain sitterin viimeksi 5e. Sen käyttöikä tosin loppui esikoisen jälkeen joten halusin hommata tiny love 3 in 1 rokker-napperin. Sain sen halvemmalla kun ostin sen vähän käytettynä. Oli kuin uusi ja vauva rauhottui usein musiikin sointiin. Toki turvaistuin autoon jos on auto. Taxilla jos päättää sairaalasta tulla niin taxi kuskilla pitäisi olla mukana kaukalo jos erikseen pyytää.

Aluksi minun mielestäni vauva ei tarvitse kuin harsoja, vaatteita, vaipanvaihto välineet, amme. Vaunut on hyvä olla mutta sekään ei ole ihan heti pakollista. Minulla on yhdet käyttökelpoiset vaunut mitkä mä voin jollekkin antaa. On myös kantokassi siihen niin siinä on koko paketti vastasyntyneestä asti. :)
 
Noi on Ivy niin tapauskohtauksia juttuja. Me ei esim autottomina oltas päästy yhtään mihinkään, edes kauppaan, ilman vaunuja, niin pakko ne oli olla. Eli mun neuvo on pohtia omista lähtökohdista noita hankintoja. Eihän vauvan sänkykään oo kaikille tarpeellinen, jos nukkuu perhepedissä.

Mutta vastasyntyneen hoitoon kehottaisin hankkii vanulappuja, vanupuikkoja, jonkin perusvoiteen ja/tai Bepanthenia ja desinfiointiaineen. Vanulapuilla on hyvä puhdistaa silmät ja taipeet ja ihopoimut päivittäin, pumpulipuikoilla ja desinfiointiaineella taas putsaillaan napaa, ja monilla vauvoilla on jossakin kohti rasvauksen tarve, niin se rasva on hyvä olla valmiina, jotta saa heti rasvattua kun iho punoittaa.
 
Takaisin
Top