Hankinnat

Liivinsuojuksia, imetysliivejä, rintakumi ja maidonkerääjä oli kyllä alussa elintärkeitä. Ja iso kasa harsoja :D suihkutissit...
 
Mä taas oon huomannut oman ja siskon osalta että tuytipullo oli pakomminen hankinta vaikka molemmat täysimetti. Ensim se jos on joku lääkitys jota jouluu sillontällön ottaa eikä saa imettää niin sit se oli kyllä pakollinen että vauva sai ruokaa. Mulla esim litalginit ja välillä ei sit saanu 14tuntiin imettää. Mutta tiesti jos ei mitään lääkitystä oo mikä estää imetyksen ja jos suunnittelee täysin täysimetystä nii sithän sitä ei tarvi :)
 
Meillä lapset sen ikäisiä,että kaikki pitää hankkia uudestaan [emoji4] Mutta vasta viimeisellä kolmanneksella alan miettimään niin jos vain sinne päästään [emoji173]️
 
Mä olin taas niin vaivainen viimeisellä kolmanneksella et oli hyvä et olin liiankin innokkaana ajoissa noiden hankintojen kanssa.
 
Tuttipullon tarpeettomuudesta ei oikein koskaan voi olla varma. Mullakin oli tarkoitus täysimettää, mutta vauvalla oli matalat verensokerit eikä oman maidon nousua voitu jäädä odottamaan. Sitten kun lisämaidot oli synnärillä aloitettu, ei niitä enää saanutkaan lopettaa kuin seinään, vaan annosta piti laskea asteittain. Toki pullon voi tarvittaessa ostaa myös kotimatkalla synnäriltä. Me pyydettiin läheisiä tuomaan pari tuttipulloa kaupasta samalla kun tulivat sairaalaan katsomaan tulokasta, ihan hyvin toimi niinkin. :)
 
Meilläkin on aika hyvin kaikki tavarat jemmassa esikoisen jäljiltä. :happy: Tietty jos tulokas on eri sukupuolta niin sitten tarvitsee joitain vaatteita hankkia lisää.

Noihin listoihin lisäisin ehdottomasti ISON vesipullon äidille! Oli ainakin mun pelastus synnäriltä lähtien semmoinen oikein iso sporttipullo kun imetyksen aikana iski aina järkyttävä jano. :laughing002
 
Anna Sofia mää hain just H&M:ltä Super Skinny-pillifarkut. Makso 30€ ja on ihanan pehmeät. Laadusta on tässä vaiheessa vielä paha sanoa :)
 
Poksuli, hyvä huomio. Se jano on jotaki aivan järkyttävää. Mulla oli vesipulloja useampi olkkarissa, ku nehän tyhjenee yhellä imasulla:D
 
Itsekin varmaan seuraavaksi suuntaan farkkuostoksille. Nykyiset housut on monet niin kireät vatsasta, että ei tunnu kyllä luontevalta niitä pitää. Onneksi vapaa-ajalla voi käyttää hameita ja mekkoja! :joyful:
 
Mä käytin jonkin verran sellaista vyötärönpidentäjää farkuissa, tai sit ihan vaan laitoin ponnarin nappiin kiinni ja nappi auki :) (tajusko kukaan). Yhdet mammafarkut kyllä oli. Mulla pakollinen loppuraskaudessa oli tukivyö sillä vauva oli koko ajan tosi alhaalla ja tuli niitä sukkapuikkokipuja.
 
Saa nähdä miten selviän tästä raskaudesta tytöt syntynyt kesällä niin pärjäsin mekoilla kun en löytänyt yhtään hyviä mamma vaatteita. Nyt onki sitte loppu raskaudessa kylmä niin mitä ihmettä mä laitan päälle :D
 
Mä sanon imetyksen puolestapuhujana, ettei todellakaan korviketta kaappiin kuin tarpeen tullen: kerran alkanut maidontulo ei voi loppua yhtäkkiä niin, että sitä tarvitsisi akuutisti. Sitä ehkä tulee annettua sieltä sitten liian herkästi (kun vauva itkee jne, vaikka todennäköisesti se ei ole nälkää) ja sitten tulee helposti se kierre: imetys perustuu kysynnän ja tarjonnan lakiin, eli jos antaa korviketta niin saman verran pitäisi sitten pumpata pois, jotta rinnat tietää tehdä maitoa. Jollei näin tee, niin maidon määrä vähenee ja korvikkeen määrä kasvaa.
 
Jookus, meille kävi just noin ja mun mielestä mä luovutin liian helposti viimeks. Ootko mulle tukiäitinä, jos sinne asti päästään? :) mä oon miettiny paljon tota imetystä ja haluaisin niin paljon onnistua paremmin ku viimeks. Jotenkin sitä vaan väsyneenä luovutti ja kun stressas se kun ei tullu tarpeeks painoa niin korvike oli sellanen helppo vaihtoehto saada äkkiä lisää painoa.
 
Ihan samaa mieltä Jookuksen kanssa. Tommonen "hätävara" tekee helposti juuri sen, että sitä käyttää, koska se on siellä. Liian paljon puhutaan äidinmaidon riittämättämyydestä ja monesti saanu kuulla neuvolankin painostavan korvikkeeseen liian helposti. Luottakaa naiset tisseihinne! Imuote kuntoon ja tarpeeksi ruokaa ja juomaa omaan nassuun niin on erittäin epätodennäköistä etteikö maito riittäis! :)
 
Mä ostan ainakin ihan vaan sen vuoksi jo että tosiaan jos joutuu lääkettä ottaa ettei saa imettää. Keskellä yötä ei olis kiva alkaa lisämaitoo etsimään. :D mua harmittaa kun ei ainakaan viimeks onnistunut pumppaus että olisi saanut maitoa pakkaseen.
 
Oli se korviketetra toisaalta psykologinen juttu silleenkin, että tiesi että sitä on, jos tarvis. Kyllä ne jollekin kelpaa, jos ei itsellä käyttöä.
Minä kotiuduin lisämaitojen kanssa sairaalasta, mutta viikossa päästiin sit "täysimetykselle". Eli kyllä minullekin tili tarpeeseen ne, vaikka pitkä imetys onnistuikin sittemmin.
 
Takaisin
Top