Hankinnat

Joo siis rattaiden pyöräosaa tarkoitin, anteeksi hämäävä kuvaus. :) Kyllä minusta se Smilen ratasosan selkänoja menee hyvinkin pötkölleen. Meidän 2v, noin 93cm mahtuu pötkölleen ihan just ja just. Tai saattaa olla vähän koukussa jalat, mutta pystyy kyllä nukkumaan siellä ihan hyvin.
 
Mullakin on kotidoppler. Esikoista odottaessa löysin sydänäänet vasta puolessa välissä raskautta :D Oliskohan tällä kertaa helpompaa..
 
Mä menin sitten ostaa käytettynä Phil&Tedsin explorer rattaat :) Nyt muutaman kokeilun jälkeen vaikuttaa tosi kivalta. Tosin toimii varmaan parhaiten just kahden lapsen kanssa. Halvalla sain, niin ei haittaa vaikka käviskin silleen, että esikko ei tarvii rattaita enää kun vauva syntyy. Sitten ostan toiset ja myyn noi pois.

Mä olen jo vähän yrittänyt dopplerilla sydänääniä metsästellä mutta yllättäen ei kyllä vielä löydy kun viikkoja on kasassa 6+4 :grin
 
Meillä löytyy lähes kaikki esikoisen jäljiltä. Oikestaan ainoa, mitä tarvitsee ehkä on tuplarattaat. Esikoinen joulukuussa reilu 2v ja vaikka kävelee nyt jo aika pitkiä matkoja, niin silti mietityttää, et pärjääkö yksillä rattailla. Seisomalauta on tietty vaihtoehto, mut tuntuu, et sen kanssa on vaikee sit itse työntää rattaita.. Pitää katsoa sit syksymmällä, miltä vaikuttaa. Ja esikoiselle pitää hankkia uusi sänky ja sen sänky siirtyy vauvalle. Ihan pieniä vaatteita meillä ei oo oikestaan ollenkaan, kun ne oli kaverilta lainassa, mut toivon, et saadaan taas lainaan, ni ei tarvitse ostaa :) Ja osa vaatteista on aika tyttömäisiä, niin jos tulee poika, niin joutuu jotain varmasti hankkimaan. Mut pääasiassa oon kyllä pyrkinyt ostaa sukupuolineutraaleja vaatteita, lahjaksi saadut on kyllä aika pinkkejä :p
 
Me käydään perheen kanssa joka vuosi lapsimessuilla ja ihana kun nyt pääsee fiilistelee kaikkee ihan eri tavalla! :p Varmasti sekoon ja ostan jotai ihanaa pientä vaatetta ja tutkin rattaita ja kaukaloita! :wacky:

Mä mietin et pitäiskö ostaa taas semmonen C-lepotyyny/imetystyyny. Se oli viime raskaudessa aivan ihana! Tykkään kietoutua peittoihin ja se tyyny tuki mahaa ja selkää ihanasti + sitä oli mukava halia :grin on vaa aika kallis ni mietin et raaskinko nyt.
 
Imetystyyny oli kyllä esikoisella niin hyvä että aion käyttää kyllä myös tällä toisella sekä ennen raskautta on jo halittavana sitten ku maha kasvaa :) Mä sain lainaks siskolta jolta lainaan uudestaan kunhan on käyttänyt ensin ite, niin ihanaa aatella et mun äidistä tulee tän vuoden aikana 2x mummo!
 
Ainii! Ja nyt haluisin vauvalle unipesän! :rolleyes:
En kyllä tiiä onko sillä hirveesti käytännössä hyötyä mut kivannäkönen ainaki :grin
Onko jollain kokemusta?
 
Mä hankin ja on ollu käytännöllisin sekä käytetyin hankinta joten suosittelen :) Se on kätevä kun voi esim sohvalle laittaa lapsen siihen ja ottaa reissuun mukaan. Meillä kulkenu mukana joka reissussa ja ei oo lapsi muualla nukkunu, nyt puol vuotiaana nukkuu siinä edelleen toimii hyvin laitoina avattuna kun jalathan tulee jo yli. Nytkin ku oon reissussa nukkuu siinä mun kanssa samassa sängyssä eikä ihme kyllä kääntyile reunojen yli.
 
Oletteko miettineet vielä minkälainen kaukalo olisi hyvä? Esikoisen kaukalo alkaa olla jo niin vanha, että parempi olisi hankkia kakkoselle uusi. Esikoisella oli mummun autossa eri kaukalo kuin meillä, mutta se ei ollut pitkäikäinen! Esikoinen on todella siro ja vaikka siinä kaukalossa ei pituus saati kilot paukkununeet yli, niin talvivaatteet päällä ei yltänyt enää remmit kiinni! :confused: En itse enää muista minkä merkkinen oli, mutta sitä ehdottomasti kartan! Kyllä olisi pitänyt vielä vauvan siihen mahtua.
 
Mä hankin säkällä syksyllä esikolle kaukalon tori.fi kautta kun menin ostamaan adapteria millä saa kaukalon kiinni ratasosaan vaikka itse kaukalo oli vielä hankkimatta niin kun tuli sit puhetta sen äitin kanssa kaukaloista, niin kaivo yllättäen heillä käytössä olleen kaukalon kaapista sano et laittaa myyntiin mut ostin sen sit samalla. Löyty ostokuitti ja kaikki ja oli tosi vähän käytetty :) Maxi Cosi merkkinen seuraavalle menee sama mut kohta tuolle pojalle pitäis hankkia uus istuin kun on kookkaan puoleinen jo puol vuotiaana 8.5kiloo sekä 72cm et kohta jää kaukalo pieneks.
 
Meillä on britax baby safe shr 2 kaukalo mut se on jo 5v vanha, toki vähän käytetty.. ostetaan ehkä uus kuitenki. Eli suosituksia mäkin kaipailen! Britax oli ihan hyvä, ei mitää moittimista.
Nyt oon ajatellu cybex tai maxi-cosi
 
Mä harkitsen ehkä gracon kaukaloa, kun meillä on matkarattaat johon sen kaukalon saa kiinni :) just pari kk myin meidän vanhemman gracon kaukalon, koska se oli jo yli 5 v vanha. Jos päädyn johonkin toiseen kaukaloon niin pitää sitten vaihtaa myös matkarattat:grin
 
Meillä oli esikoisella Recaron Privia kaukalo ja on vielä tallella eli tulee sitten tälle käyttöön. Kaikinpuolin tosi hyvä ja turvatesteissä parhaat pisteet. Turvaistuimeksikin ostettiin Recaron zero1, kun oli toi merkki hyvin vakuuttanut.

Unipesän haluun kans. Sitä ei viimeksi ollut, kun ajattelin, ettei oo käyttöä, mut ois kyl ollut varmaan hyvä. Esikoinen oli (ja on) huono nukkuu eikä varsinkaan yksin nukkunut, niin toi ois saattanut tuoda sellaista turvaa, et ois hetken voinut olla yksin. On kai suht helppo tehdä itse, mut mä oon niin surkea käsitöissä, mut pyydän anoppia tekee :happy:
 
Mä löysin kirpparilta pesän 3€:lla!! Oli ihan pakko ostaa, vaikka olikin aivan ällövaaleanpunainen!! Jos tuleekin poika, niin taidan olla pakotettu tekemään jonku uuden päällisen siihen. :D Mutta pakko oli ostaa, kun oli niin halpa ja hyväkuntoinen! :D
 
Meillä oli viimeksi Recaron ja se oli kyllä ihan hyvä. Turhan ahdas vaan sitten loppujen lopuksi. Vyöt ei enää mennyt kiinni ja vauva siirtyi sitten alle vuotiaana jo turvaistuimeen. Nyt aattelin ostaan jonkun sellaisen joka on läpässyt plus-testin, kiinnittyy ilman isofixiä ja olis mieluiten sellainen, mihin mahtuu vielä vuotiaanakin. :)
 
Tekisi mieli heti mennä ostamaan kaikkea vauvoihin liittyvää!! Mutta taidan malttaa mieleni. Ehkä muuttaman vaatteen voi käydä investoimassa :wink
 
Tänään löysin kirppikseltä NIIIN ihania 50-62 koon vaatteita :Heartred Oli suorastaan pakko ostaa ne :Heartred mies katto vieressä päätään pudistellen kun minä siinä vieressä söpöttelen, että miten se pikkuinen voikin sitten mahtua niihin 50 koon vaatteisiin ja ne saattaa olla jopa liian isot aluksi :p
 
Takaisin
Top