Hankinnat

Mä oon ite sitä mieltä, et mieluummin maksan vaikka 200€ vanhemmista laadukkaista rattaista, kun uusista. Meilläkin muutamat kärryt käyny ja jos oikeesti paljon rattaita työntelee niin kannattaa ostaa hyväkuntoiset käytetyt. Hinta-laatu kulkee yleensä käsi kädessä näissä.
Emmaljungia ainakin saa parilla sadalla ja ne kestää ja on hyvät! :)

Mies osti jo conversen bodyn vauvalle :grin oli kuulemma pakko saada se..

Me varmaa rakenneultran jälkeen enemmän aletaan ostaa tavaroita, siihen saakka ehkä jotain vaatteita.
 
^Juu niin itsekin mielummin ostaisin vähän laadukkaamman merkin vaunut käytettyinä samalla rahalla kuin uudet eri merkkiset samalla hinnalla. Emmaljungan smarttejakin saa pienellä rahalla (yksinkertaistettu versio Edgestä/Mondialista) ja senkin ottaisin jo mielummin kuin muoviset vaunut uutena :) Mutta makuasioitahan nämä on tietenkin. Paljon jos vaan tulee liikuttua vaunuilla, niin kannattaa vähän miettiä mihin sen rahan tunkee, niitä kuitenkin aika pitkän aikaa saa työnnellä :)
 
Meillä ostettiin esikoiselle emmaljungat uutena ja kovassa käytössä on ollu miltei päivittäin, metsäteillä, pellolla ja lumessa kulkenut hyvin. Mielestäni ne on vieläkin ihan kuin uudet :p Ystävä taas osti uutena jotkut tosi halvat ja huonot, menivät vauvavuoden jälkeen suoraan kaatopaikalle :grin Eli laatuun kannattaa satsata :)
 
Jokainen ostaa semmoiset vaunut kuin itse parhaakseen näkee. Tiedän sellaisiakin, joilla ei ole vaunuja ollenkaan, vaan vauva on kulkenut rintarepussa matkassa :) Itselleni vaunut on ehdottomat ja einyt ole pahaa sanaa ollut Emman vaunuista, vaikka eivät laadukkaat Emmaljungat olekaan. Hyvin ovat palvelleet nyt 2 vuotta ja tulevat palvelemaan seuraavatkin vuodet.
Itselläni vaan iso ratkaisija oli se, että ei sattunut omalle budjetille sopivia käytettyjä vaunuja löytymään. Ne vaunut mitä itse löysin, niin niistä puuttui istuinosakin eli lisää rahaa olisi saanut niihin palamaan.

Onneksi on monen merkkisiä vaunuja mistä jokainen voi valita itselleen sopivat tai olla valitsematta. Mutta kannattaa tosiaan lukea kokemuksiakin, ettei ihan surkeita vaunuja osta.
 
Mä kannan esikkoa jonkin verran vielä liinassa tai Tulassa. Ajattelin tätä kakkosta myös kantaa liinassa, mutta aattelin myös hommata tuplavaunut. Mietin Phil&Tedsiä. Ne toimii hyvin yhdelle ja tarvittaessa myös kahdelle. Aattelin ehkä siihen vielä seisomalaudan hankkia. Esikoinen tulee olemaan 2v8kk tokan syntyessä, niin varmaan suurimmaksi osaksi kävelee, mutta sitten pidemmälle lenkille olisi kiva olla optiona myös istumapaikka hänelle :) Mulla ei ole autoa ja täällä pk-seudulla kun pääsee ilmaiseksi vaunujen kanssa matkustaa julkisissa, niin vaunut on ehdottomat meille. Jos olisi auto, niin en varmaan ollenkaan ostaisi vaunuja ja mentäisiin vaan matkarattailla + liinalla. Mulla oli vielä tossa kuukaus pari sitten emmaljungan super viking vaunut esikolle, mutta niiden painoraja on 15kg ja esikoinen alkaa juuri olemaan sen 15kg. Muutenkin ne kennopyörät oli hieman tahmeat kääntymään heti kun oli kuormaa enemmän etupyörillä. P&T painoraja on isompi ja ne vaikuttaa enemmän sporttisilta ja sisarusistuimen saa nopeemmin ja helpommin kiinni.

Esikoiselta on jo paljon vaatteita ja suurin osa niistä pienistä on suhteellisen unisex :) Isommat sitten alkaa olla aika röyhelö tytökkäitä, että jos poika syntyy, niin pitää sitten myöhemmin alkaa hankkimaan vähän paremmin sopivia :p

Turvakaukalo ja sitteri pitää hankkia, mutta muuten meillä on aika hyvin kaikki tarvittava :) Me halutaan miehen kanssa ainakin 3 lasta, niin ei olla mitään hyväksi todettua laitettu kiertoon tämän takia.

Kauheesti pohdin, että kannattaisiko ottaa äitiysavustus rahana vai pakettina. Tän vuoden paketti on aivan ihana, mutta mukana tulisi kaikkea sellaista mitä ei tarvita kuten pyyhe, vuodevaatteet, lämpömittari, harja jne. Sillä 140 eurolla saisi vaikka ja mitä. Voisi vaikka laittaa ne rahat uusiin vaunuihin tai turvakaukaloon. Mutta kun ne äp pakkauksen vaatteet on niin kivoja tänä vuonna ja olishan se kiva että säästäis jokaisen lapsen oman äp-makuupussin ja laatikon :shy:
 
Pookkana, mäki mietin et äitiyspakkaus vai raha! Todennäköisesti päädytään rahaan, kun pakkauksen tavarat löytyy jo. Vaatteet oli ihan kivoja, mut mieluummin shoppaan vielä kivempia. Sen makuupussin haluisin, mut äh en tiiä:grin
 
Meille ehdottomasti pakkaus! Ja näytti kyllä olevan tosi kiva tänäkin vuonna :happy: Vauvafiilis vaan lisääntyy ku pakkauksen saa hakea postista :p
 
Me otetaan rahana. Löytyy kaikki edellisestä pakkauksesta, eikä tullut käytettyä niitä vaatteita juuri ollenkaan..
 
Pookkana, mäki mietin et äitiyspakkaus vai raha! Todennäköisesti päädytään rahaan, kun pakkauksen tavarat löytyy jo. Vaatteet oli ihan kivoja, mut mieluummin shoppaan vielä kivempia. Sen makuupussin haluisin, mut äh en tiiä:grin
Rahana mekin otetaan. Osaa vaatteista kyllä käytettiin, mutta täytyy myöntää, että moni jäi käyttämättä. Eivät kuitenkaan sitten olleet omaan makuun. Esikoisen jäljiltä löytyy ne käyttötavarat ja makuupussi. Ja uuden makuupussinhan saa halutessaan ostaa erikseen :wink se pussi taisikin olla ainoa, mihin ihastuin :woot:
 
Meilläkin otetaan rahana, pakkauksen vaatteet ei omlu mitään järin hyvälaatusia ja esikoisen jäljiltä löytyy kaikki, tietty jos nyt tulis tyttö ni joutuis ehkä muutaman vaaleenpunasen vaatteen värjäämään :)
 
Mä taas ajattelin ehkäpä ottaa pakkauksen. Esikoiselle ei otettu, koska silloin ei ollu vaatteet mieleisiä. Paljon olen jo myynyt tytön vaatteita, niin mahtuu pakkauksen vaatteet hyvin lisäksi. :)
Meillä on ollut Brion Smilet vaunuina/rattaina reilu 2 vuotta käytössä ja olen kovasti tykännyt. Olivat ainoat, mitkä mahtui meidän minihissiin ja ovat olleet kaikin puolin oikein hyvät. Koiralenkit pienessä maastossakin sujuu. Brion kaukalon sai kiinnitettyä pyöriin, mikä ominaisuus meillä oli käytössä joka päivä. Lisäksi meillä on babyzen yoyot matkarattaina, että saa lennoille käsimatkatavaroihin. Näillä asetuksilla kuvittelen meidän jatkavat tämän seuraavankin kanssa.
 
Onko kellään muulla kotidoppleria tai suunnitelmissa hankkia? Mies osti sen mulle viime raskaudessa kun raskaus oli keskivaiheella melko oireeton, niin stressasin kokoajan että onko kaikki hyvin :bag: sillä kyllä oli ihana kuunnella pienen sydänääniä ja hyvin ne aina löysinkin. Nyt mietin, että millähän viikoilla sitä uskaltaa alkaa ääniä etsimään, ettei tule turhia pelkoja jos ei niitä heti löydykään:eek:
 
Karoliinaa, mulla on joku tosi perus kotidoppler. Käytin sitä aika paljonkin edellisessä raskaudessa, ihanan rauhottavaa kuunnella niitä sydänääniä :) mietin just samaa, et milloinkohan uskaltaisi alkaa ettiä sydänääniä.. ei vielä viikkoihin varmaan kuulu mitään
 
Heips,

Oisko turvaistuin suosituksia? Ei varmaankaan kaikki mallit sovi kaikkiin vaunuihin? Vai käytetäänkö niitä juurikaan vauniuissa? Oon vielä tosi ummikko näissä. Onko ketään kuullut kokemuksia verkkokaupan milla&måns soho vaunuista? Bugikset kyllä tässä varmaan eniten himottais ja aiotaan kysyä niitä miehen veljen perheeltä sitten kun ollaan kerrottu raskaudesta. Kun niiden tyttö täyttää samassa kuussa 3v. kun meijän vauva syntyisi.
 
Mä oon mun kotidopplerilla kuullut kahden ekan sydänäänet viikoilla 9-10. Mutta aika vaikeaa silloin! Joutuu ihan tosi kovasti metsästämään...
 
Vitsi tää alku on raastavaa kun mulla ei oo vielä mitenkään ihan hulluna oireita, ja viikkoja pitää vielä sydänääniäkin odotella :grin Mut ehkä sitä raskaana ilman kummempia oireitakin voi olla varsinkin näin alussa (4+6), tai sit ne oireet antaa vielä odotella itseään.
 
Mä taas ajattelin ehkäpä ottaa pakkauksen. Esikoiselle ei otettu, koska silloin ei ollu vaatteet mieleisiä. Paljon olen jo myynyt tytön vaatteita, niin mahtuu pakkauksen vaatteet hyvin lisäksi. :)
Meillä on ollut Brion Smilet vaunuina/rattaina reilu 2 vuotta käytössä ja olen kovasti tykännyt. Olivat ainoat, mitkä mahtui meidän minihissiin ja ovat olleet kaikin puolin oikein hyvät. Koiralenkit pienessä maastossakin sujuu. Brion kaukalon sai kiinnitettyä pyöriin, mikä ominaisuus meillä oli käytössä joka päivä. Lisäksi meillä on babyzen yoyot matkarattaina, että saa lennoille käsimatkatavaroihin. Näillä asetuksilla kuvittelen meidän jatkavat tämän seuraavankin kanssa.

Oikeesti pyöriin? Ai polkupyöriin vai:?
 
Onks siinä ratasistuimessa hyvä nukkua kun on semmonen istuma-asento kallistettuna? Kuinka pitkä lapsi siinä mahtuu nukkumaan? Meillä aika pitkiä lapsia niin ei meinaa 1,5v mahtua päikkäreille rattaisiin:D
 
Takaisin
Top