Hankinnat

Salaiselle puolelle laitoin saman viestin, jonka nyt laitan tähän. Aattelin molempiin laittaa, jos vaikka jommalta kummalta puolelta tai molemmilta tulis mielipiteitä ja kokemuksia. Oisin kiitollinen! :rolleyes:

Hei mitä ootte mieltä sellaisista yhdistelmävaunu kokonaisuuksista ja paketeista, joissa on mukana:
Kuomurattaat
Vaunukoppa
Turvakaukalo
Isofix-jalusta?

smile_tarjouspaketti-jpg.58120

https://www.babystyle.fi/index.php/...lmavaunut/britax-smile-ii-tarjouspaketti.html

Kuinka pitkään tulee noita kutakin osaa käytettyä about? Me ollaan nyt katsottu tuota Britax Smile 2 yhdistelmää, joka vaikuttaa tosi kompaktilta ja ketterältä! Mietin vaan, että minkälaiset rattaat on sitten kaikkein järkevimmät ostaa...? Toki jokaisessa perheessä on erilaiset tarpeet, ja me esim tarvitaan ja halutaan sellaiset rattaat, joihin saa kaikki osat kiinnitettyä ja vaihdettua tarpeen mukaan kätevästi ja helposti ja joka menee pieneen kasaan ja mahtuu autoon. Monia rattaita ei haluttaisi, esim erikseen matkarattaita jne. Vai mitenhän se sit ois järkevin. :hilarious: Rattaat ja turvakaukalo on meillä ensimmäisten joukossa hankintalistalla. Kokemuksia ja mielipiteitä kaipaisin kiitooos! :p

Moi, olen miettinyt samanlaista yhdistelmää. Ei ole aiempaa kokemusta, niin seurailen vastauksia :) Samat perustelut hankinnallekin, kuin sinulla ja lisäksi liikkuvuus joka säässä..

Meillä on brio smile. On pienet ja ketterät. Autossa menee pieneen tilaan ja saa yhellä kädellä kasattua. Mahtuu hyvin liikkumaan joka paikassa ja ketterät kaupoissa. Liikkuu hyvin myös talven loskassa /lumessa

Koppaosa meni meillä n 3-4kk sit siirryttiin ratasosaan.

Mun mielestä taas noi Smilet oli aika isot:grin toki vähän kiinni siitä mikä on kenenkin mielestä pientä.
Meillä aina ollu erikseen ulkoiluun kunnon rattaat + matkarattaat. Nyt matkarattaina niin pienet kärryt, että mahtuu säilyttää vaatekaapissa eikä vie tilaa:p näihi ostetaa adapterit kaukalolle, säästyy autossa tilaa muullekin.

Paketeissa yleensä on saman merkin tuotteet. Mä katson turvaistuimista aina kaikki testitulokset ja sen mukaan valitsen eli en pakettia ehkä ostaisi. Ainakaan semmosta mikä sisältää "tuntemattomamman" merkin turvatuotteita.

Me vähä kuolattiin Stokke Scoot yhdistelmiä ja Cybex cloud q turvaistuinta! Katotaan mihin päädytään:joyful:

Me katottii kans tota yhdistelmää ja päädyttii siihen :) en tiedä mil lail olis isot tai isommat ku stoket? Samaa koko luokkaa mun mielest. Mun mielest nois rattaissa kivempi toi lapsen jalkojen osa saa taivuteltuu eri asentoon. Stokessa lapsen jalat roikkuu ensin ilmassa ennenku ylettää muovisille jalkakorokkeille? Vai katsoinko väärin kun vertailin vaunuaitassa?

Olisin halunu emmaljungat mutta kun saatiin ilmaseks ne ni päädyttii ostaa uudet pienemmät vaunut ja johon saa ton kaukalon kiinni :) eikä tarvi irrottaa pyörii ku pistää kasaan ja autoon :)

Mitää käyttö kokemusta ei ole. Toivotaa ettei tuu kauheit lyttäyksii ku päätös jo mielessä tehty :D

Siis on noi Smilet siinä mielessä "isot", että ei niitä voi verrata oikeesti kompakteihin matkarattaisiin ees samana päivänä. Kun onhan se niin, että ei sitä saa hangessa meneviä yhdistelmärattaita ikinä yhtä kätevänä kuin kunnon matkarattaita. Mutta liikkuvuus on varmasti se voittajatekijä Suomen säässä. Meillä on matkarattaat erikseen, vaikka yhdistelmät menee pienempään tilaan meillä kuin nuo Smilet.
Ja yksi mitä en tullut ajatelleeksi on istuimen koko. Tuttu joutui vaihtamaan Brion smilet toisiin rattaisiin jo 1,5v lapsella kun pää alkoi ottaa kuomuun kiinni. Itsellä ei oo siis noista rattaista kokemusta ja oon muuten kuullut vain hyvää.

Kardulla, onhan Stoket mittojen puolesta avonaisena ja kasassa useamman sentin pienemmät joka puolelta kun Smilet. Mä aluks ajattelin, et haluan ehottomasti smilet ku ne on kauniin näköset ja hyvä tavarakori, mut livenä ne oli mun mielestä tosi isot ja korkeet. Myyjäkin sano, että lyhyemmällä työntäjällä voi olla hankala nähdä sieltä takaa:grin
Istuinosa joidenkin mielestä nafti, mun naapuri sano et on pienehkö mut kai nääki on makukysymyksiä?
Plus meiän britaxin kaukalo olis käyny niihin!
Stokeissa joo sitä jalkatukee ei juurikaan ole. Se muakin mietityttää:sad001 toisaalta en tiedä tartteeko sitä pienellä ollakaan?

Toiset vaunut mitä mietittiin on Emmaljungan Viking. Neki olis pienet ja näppärät mut ne on sit tosi matalat? Haluisin kuitenki vähä korkeemmat:arghh:
Eikä niitä kuulemma saa kasaan kaikki osat paikallaan vaan aina pitäis irrottaa istuin/koppa rungosta. Onks oikeesti näin?

Luojan kiitos täs on aikaa viel miettiä ja katella vaihtoehtoja:grin
Cybex Priam näytti livenä aika kivalta!

Jos ostaisin tuon setin mitä useampi suunnitellut niin hankkisin siihen myös erilleen myytävät etu "talvi" renkaat... Meillä on britaxin b agilet muistaakseni ja ne ei oo kivat työntää hankalassa maastossa, kuten hangessa. Oon sitten vetänyt niitä mm. autolle kun ei oo vielä aura käynyt. :D

Silti tykkään niistä. Ostettiin joskus ne Prisman poistosta ja niihin meillä oli käyttämätön vauvan makuukoppa ja ihan riittävä setti oli.

Meillä ollut esikoisella nuo Smilet, Brion versiona, ja hirmu kätevät on meille olleet. Ainakin pituussuunnassa pienimpiä vaunuja, kun meillä minihissi ja piti ihan mittanauhan kanssa lähteä vaunukaupoille. Autoon mahtuu... En tiedä miten hyvin, kun valtaavat kuitenkin lähes koko takaluukun, mut niin kai kaikki muutkin. Renkaat (ilmakumi) on toimineet hyvin kaikissa Turun säätiloissa. Vaununkoppa meillä oli käytössä noin 7kk. Sitte alkoi istuminen kiinnostaa enemmän. Kaukalo oli käytössä noin 9kk, sitte tuli uusi talvi ja alkoi näyttämään ahtaalta talvivarusteiden kanssa. Rattaat oli viimeksi tänään käytössä, kun juhlittiin tytön 2v5kk päivää risteilyllä. Tytöllä pituutta alkaa olla metrin luokkaa ja ihan hyvin mahtui nukkumaankin pikku torkut.
Lisänä meillä on matkarattaina pikkuiset yoyot.

Kardulla, onhan Stoket mittojen puolesta avonaisena ja kasassa useamman sentin pienemmät joka puolelta kun Smilet. Mä aluks ajattelin, et haluan ehottomasti smilet ku ne on kauniin näköset ja hyvä tavarakori, mut livenä ne oli mun mielestä tosi isot ja korkeet. Myyjäkin sano, että lyhyemmällä työntäjällä voi olla hankala nähdä sieltä takaa:grin
Istuinosa joidenkin mielestä nafti, mun naapuri sano et on pienehkö mut kai nääki on makukysymyksiä?
Plus meiän britaxin kaukalo olis käyny niihin!
Stokeissa joo sitä jalkatukee ei juurikaan ole. Se muakin mietityttää:sad001 toisaalta en tiedä tartteeko sitä pienellä ollakaan?

Toiset vaunut mitä mietittiin on Emmaljungan Viking. Neki olis pienet ja näppärät mut ne on sit tosi matalat? Haluisin kuitenki vähä korkeemmat:arghh:
Eikä niitä kuulemma saa kasaan kaikki osat paikallaan vaan aina pitäis irrottaa istuin/koppa rungosta. Onks oikeesti näin?

Luojan kiitos täs on aikaa viel miettiä ja katella vaihtoehtoja:grin
Cybex Priam näytti livenä aika kivalta!

Haha joo on tää vaikeeta! Voiku sais yhet kaikil ominaisuuksil mitä haluu :D

Okei, en mittaillu silmil vaa katoin :p mut stoket oli kyl muotolultaan kivemmat ja olisin halunu harmaat vaunut ja smilen harmaa ei oo kiva :( enkä kyl yhtää tajunu kattoo et olis korkeet! Enkä näkis yli! :o oon 159cm...

Noh esikoinen kyseessä ja jos tulee kauheet hudit ni voi sit seuraavalle hankkii kokemuksella erilaiset :D vaikka toivon et emmaljunga mondialit ja britaxin smilet menis sit jatkossakin :D

Meillä ei oo smilejä, mutta korkeat vaunut. Siis istuinosa on korkealla. Ja tämä siis tarkoituksella. Eli ideana on, että ne on sellaisella korkuudella, että ne voi työntää pöydän ääreen ja erillistä syöttötuolia ei tarvitse. Ja myös ergonomian takia. Helpompi nostella painavempaa taaperoa ja itse tykkäsin, että vauvan koppakin oli korkealla. Ei tarvinnut kumarrella. Mutta joo. Oon 170 pitkä...

Meillä ollut esikoisella nuo Smilet, Brion versiona, ja hirmu kätevät on meille olleet. Ainakin pituussuunnassa pienimpiä vaunuja, kun meillä minihissi ja piti ihan mittanauhan kanssa lähteä vaunukaupoille. Autoon mahtuu... En tiedä miten hyvin, kun valtaavat kuitenkin lähes koko takaluukun, mut niin kai kaikki muutkin. Renkaat (ilmakumi) on toimineet hyvin kaikissa Turun säätiloissa. Vaununkoppa meillä oli käytössä noin 7kk. Sitte alkoi istuminen kiinnostaa enemmän. Kaukalo oli käytössä noin 9kk, sitte tuli uusi talvi ja alkoi näyttämään ahtaalta talvivarusteiden kanssa. Rattaat oli viimeksi tänään käytössä, kun juhlittiin tytön 2v5kk päivää risteilyllä. Tytöllä pituutta alkaa olla metrin luokkaa ja ihan hyvin mahtui nukkumaankin pikku torkut.
Lisänä meillä on matkarattaina pikkuiset yoyot.

Farmariin mahtuu hyvin smilet ja koiran häkki(iso) poikittain takaluukkuun. (Mondeo ja volvo..aiemmin c-max grand. Scootereiden kanssa esim tämä yhdistelmä ei toimi

Kiitos vastauksista! Taidetaan kallistua niihin britax smileihin. Meillä ois sama järjestys autossa: koiranhäkki takana ja jos siihen viereen sais sovitettua ratasosan. Täytyy vielä mittailla. :) Tosi ketteriltä vaikuttivat kun kaupassa työntelin ja mun mielestä sopivan kokoiset olivat, ainakin omalle silmälle. Emmaljungiakin työntelin, mutta ne vasta isoja ja raskaita tuntuivat olevan! Toki siellä oli jokin vastaavanlainen malli kuin tuo britaxin, siis sellainen missä kääntyy etupyörät mm. Mutta hinta oli ihan järkyttävä. :grin

Mut kiva ois tosiaan kuulla myös vaihtoehdoista noille britax smileille. Tuntuu olevan niin paljon vaihtoehtoja, että menee pää aivan pyörälle! Ja hyvä on katsoo tietty aina ne testitulokset yms valintaa tehdessä, kuten joku sanoikin. :)

Me haluttais semmoset aika pienet yhdistelmät, jotka olis kauniin näköisetkin.
Me asutaan kaupungin keskustassa eikå kyllä olla metsiin tai pururadoille menossa, kun ei koiraakaan enää ole. Asunnossa ei ole hissiä ja vaunuvarasto tosi pieni!
Eli näiden seikkojen vuoksi hakusessa olis tosi ketterät, nätit ja pienet cityvaunut.
Sen takia ne Stokke Scoot harmaana miellytti!
Meillä on myös 2 aika uutta ja hyvää autoa meidän tarpeisiin, mutta molemmat sen verran pieniä ettei takakonttiin mahdu rattaiden lisäksi juuri mitään:sad001

Eli jos jollain on/on kokemusta pienistä yhdistelmistä ni antakaa vinkkejä tännepäin :)
Tulis halvemmaks ku vaihtaa asunto ja toinen auto:p

Hei, minkälainen vartalo/imetystyyny olis paras nukkumiseen? Onko suosituksii, pitäs alkaa sellast hommaa ennenku tulee unettomat yöt :)

Hei, minkälainen vartalo/imetystyyny olis paras nukkumiseen? Onko suosituksii, pitäs alkaa sellast hommaa ennenku tulee unettomat yöt :)

Viime raskaudessa mulla oli Motherhood C-lepotyyny. Se oli ihana! Ja iso, mulle ainakin asettui tosi hyvin.

Nyt kun tota samaa tyynyä ei saanu mistään kaupasta läheltä enkä jaksanu odottaa tilailemalla netistä, niin ostin
Doomoo Buddy imetys/lepotyynyn.
Tää on lyhyempi ja paksumpi, niin en oikeen vielä tiedä tykkäänkö vai en. Tuntuu ehkä liian paksulta enkä saa hyvää asentoa, ainakaan vielä.
Tää on täytettävä eli kun alkaa menettää muotoaan, voi ostaa lisää täytettä. Imetykseen varmasti hyvä apu myös :)

Meillä on esikoulu edelleen käytössä Emmaljungan rattaat (1v10kk). Kopasta siirryttiin pois noin vuosi sitten.

Turvakaukaloa käytettiin kans melkein vuoden ikään, kun kesällä vaatteiden ohentuessa tila näytti riittävän. Sitten syksyllä vaihdettiin istuimeen.

Kauppareissulla mulla oli usein vaan runko mukana rattaista ja adabterilla kaukalo siinä. Säästi tilaa autossa ja ei tarvinnu herättää autoon nukahtamaan lasta.

Matkarattaat hommattiin vasta noin 1,5v ikäiselle, kun kaukalo ei ollut enää käytössä ja muu tarve oli selvillä.

Viime raskaudessa mulla oli Motherhood C-lepotyyny. Se oli ihana! Ja iso, mulle ainakin asettui tosi hyvin.

Nyt kun tota samaa tyynyä ei saanu mistään kaupasta läheltä enkä jaksanu odottaa tilailemalla netistä, niin ostin
Doomoo Buddy imetys/lepotyynyn.
Tää on lyhyempi ja paksumpi, niin en oikeen vielä tiedä tykkäänkö vai en. Tuntuu ehkä liian paksulta enkä saa hyvää asentoa, ainakaan vielä.
Tää on täytettävä eli kun alkaa menettää muotoaan, voi ostaa lisää täytettä. Imetykseen varmasti hyvä apu myös :)

Mietityttää just et onks liia paksu... ja aika hintavii jos ei sit sovikkaa :/ mut toi c-tyyny näyttäs kivalta :) nyt oo nukkunu niin et käärin omaa peittoo toiselpuolel mahan tueks ja toisel puolel tyyny joka on vähä liia paksu. Mietin jos viel koittais toisel peitolla tehä rullaa ja et auttaaks miten :D

Meillä on esikoulu edelleen käytössä Emmaljungan rattaat (1v10kk). Kopasta siirryttiin pois noin vuosi sitten.

Turvakaukaloa käytettiin kans melkein vuoden ikään, kun kesällä vaatteiden ohentuessa tila näytti riittävän. Sitten syksyllä vaihdettiin istuimeen.

Kauppareissulla mulla oli usein vaan runko mukana rattaista ja adabterilla kaukalo siinä. Säästi tilaa autossa ja ei tarvinnu herättää autoon nukahtamaan lasta.

Matkarattaat hommattiin vasta noin 1,5v ikäiselle, kun kaukalo ei ollut enää käytössä ja muu tarve oli selvillä.

Meinasitteko te hommata tuplat?

Me ainakin hommataan sisaristuin nykyisiin tupliin. Esikoinen tulee olemaan vajaa 2v kun tää syntyis. Meillä ei oo nyt autoa ja vaikka olisikin niin silti. Kävelemme pitkiä matkoja ja tykätään käydä muutenkin rattailla julkisilla pitkin kyliä. Eli vaikka nytkin on ollut auto jo pidempään lainassa niin emme käytä sitä läheskään aina. Meillä menee niin hyvät julkiset ja rattailla pääsee vielä ilmaiseksi. Just tänään mietin, että eipä näitä kesäreissuja pitkin ja poikin mentäisi mitenkään ilman rattaita. Esikoinen kävelisi mielellään, mutta täällä on niin vilkas liikenne ja muu, että en ala vauvan ja taaperon kanssa tuolla pitkin ratikkapysäkkejä seilaamaan toisen juostessa toiseen suuntaan :D.

Ja mitä tyynyihin tulee niin ei ole kokemusta noista c-tyynyistä, mutta imettämistä ajatellen tykkään, että tyyny on tosi jämäkkä ja tukeva. Sellaisella veltolla on hankala saada pieni vauva hyvään asentoon. Noh, esikoinen tosin ei koliikkinsa kanssa suostunut alkuun ees siihen vaan häntä piti imettää kävellessä!! Musta tulikin aika hyvä siinä touhussa :D

Rusina mäki jouduin pitkään imettämään poikaa kävellen :D Muuten tylsistyi ja ei keskittyny syömiseen, toi alko silloin ekan rintaraivarikauden aikana ja sitä kävellen imettämistä piti jatkaa muutama kuukaus. Hyvin kehitty käsivarsien lihakset samalla :)

Mulla on ollu ihan Lidlistä ostettu kokovartalotyyny, hintaa tais olla hurjat 10-15 euroo, ja on ollu mulla jo neljä vuotta enemmän ja vähemmän käytössä. Niitä tulee aina silloin tällöin myyntiin, ja on aikas haluttuja eli kannattaa olla tarkkana koska tulee.

Takaisin