Hankinnat

Meillä on Teutonia Prestiget, jotka mäkin hankin torin kautta esikoiselle. Ovat kyllä toimineet hyvin vähän extememmissäkin olosuhteissa. Vaatekauppaan otan suosiolla matkarattaat, kun noi ilmakumirenkaat vaatii vähän enemmän kääntymistilaa. Heittoaisa on kiva ominaisuus!


Minä otin ja hankin käytetyt Teutonia Prestiget tori.fistä. Ovat erittäin hyvässä kunnossa ja niissä on kaikki ominaisuudet, mitä meille tulee tarpeeseen, mm. irrotettava kantokoppa, tukevat renkaat, heittoaisa...Kaikki muut isommat ja pienemmätkin tarvikkeet saadaan ystäviltä. Kohta on tupa täynnä tavaraa, vain vauva vielä puuttuu! :wink
 
Täälläkin ollaan keritty jo jonkin verran tekemään kaikenlaisia hankintoja, ainakin ollaan ajoissa! :D
Ihastuttiin lastentarvikeliikkeiden kierroksella niin kovin Britaxin smile 2 yhdistelmävaunuihin, että laitettiin ne tilaukseen maanantaina, kun löytyi hyvä tarjous vauvatalo johannasta. Nyt ne kököttävätkin jo tossa olkkarin lattialla ja on ne vaan hienot, vieläpä violetin väriset! Noiden valintaan vaikutti myös se, että sen runkoon saa kiinnitettyä Britaxin turvakaukalon ilman mitään erillistä adapteria. Uskon, että siitä on paljon hyötyä esimerkiksi kauppareissuilla. Turvakaukalokin ollaan jo hankittu, tosin sen satuimme löytämään käytettynä torista :)
 
Haluan ostaa vaunut käytettyinä mutta välillä tuntuu että mun vaatimustaso on vähän liikaa kun mitkään käytetyt ei oo täydellisiä ja just sellaset kun haluaisin :sad001 ehkä jostain ominaisuuksista on vaan pakko luopua :?
 
Haluan ostaa vaunut käytettyinä mutta välillä tuntuu että mun vaatimustaso on vähän liikaa kun mitkään käytetyt ei oo täydellisiä ja just sellaset kun haluaisin :sad001 ehkä jostain ominaisuuksista on vaan pakko luopua :?

Mulla on sama ajatus ja sama ongelma. Oon seuraillu vaunumaailmaa nyt kesän ajan, mutta hankinnan ajattelin tehdä vasta myöhemmin, kun viimeinen kolmannes alkaa. Mulle alkaa myös hahmottua vähän liiankin hyvin, mitä haluan. Aluks ajattelin, että kunhan on jotkut, ja nyt ei kelpaa enää mikään. [emoji23]
 
Mulla on yllättäen jo melkein kaikki tarvittava, kun kaverit on vähän kyläilleet ja tuoneet samalla valtavat kantamukset tavaraa. :smiley-ashamed004 Enää puuttuu oikeastaan amme, harsoliinoja ja jokin hoitoalusta. Niin, ja hirmuiset määrät kestovaippoja. Itse haluan ostaa myös asun, jolla vauva kotiutuu sairaalasta ja säästää sen sitten.
 
Mulla on toistaiseksi ollut käänteinen suunta hankintojen suhteen. Meille odotetaan nyt tyttöä esikoispojan jälkeen, joten juuri pistin poikamaisimmat vaatteet eteenpäin kummipojalle. Meidän tyttö-rukka saa kyllä silti pukeutua vähän sini-vihreävoittoisesti kun eihän noista pojan vanhoista ihanuuksista malta luopua!
 
Mulla oli viime keskiviikkona rakenne ultra ja sen jälkeen oon tuhlannut jo yli 100€ tytön vaatteisiin :hilarious: on niin ihanaa ostaa tyttöjen vaatteita pojan jälkeen :shy:

Hi hih! Meillä rakenneultra vasta ylihuomenna ja päätin, etten osta mitään ennen sitä. Kuitenkin oon saanut kavereilta jo joitain vaatteita ja varmaan tulee myöhemmin lisää. Oon laittanut pikkupikkuvaatteet yhdelle hyllylle ja siellä on jo 7 asukokonaisuutta valmiina kokoa 56 ja 62. Hassua!
 
Kuinka kauan sulla kesti minimanaatti pakkauksen hakemisesta siihen, että tuli? :)
 
Taisi olla aika tarkkaan se 2 viikkoa, kelan päätöksessä sanottiinkin että 2 viikon kuluessa tulee.
 
Mulle tuli Kelalta postissa päätös tänään, vielä ei oo tullut saapumisilmoitusta mut eiköhän ne pian tule :Heartred
 
Mä en oo nyt vahtimassa posteja kotona, mutta jospa se sieltä tulee. Toivoisin vaan että ehtis tulla ennen meidän reissua, mutta katsotaan miten käy :)
 
Mä vaan toivon, et siinä pakkauksen tulossa menis kauan. Mä en tiedä mihin ihmeeseen mä tungen sen määrän tavaraa nyt tähän hätään, eikä se laatikokaan mahdu oikein mihinkään. :grin Tai sit täytyy vaan heti pestä ne ja ruveta järkkään hoitopöytää pientä varten jo nyt. :wideyed:
 
Tänään tuli meille äitiyspakkaus, sain juosta maha pystyssä sen kanssa bussiin, että ehdin. Olisi mieskin sen voinut hakea, mutten malttanut odottaa. :smiley-ashamed004 Suloinen jo tuo itse laatikko. Toppahaalari näyttää sen verran isolta, että mahtaa olla liian suuri marrasvauvalle. Menisiköhän se sitten ensi talvena? Mulla ei ole hajuakaan, minkä kokoisia lapset ovat minkäkin ikäisinä. :confused004
 
Veikkaisin että meidän vauvoille se haalari vois olla joskus keväällä sopiva eli todennäköisesti turha :D
 
Meiän esikoinen on syntynyt tammikuussa, ja seuraavana talvena sitä käytettiin. Luulis että ainakin sit ens vuoden alkutalvesta/syksystä vähän aikaa menis, pienikokoisimmilla ainakin.
 
Meidän helmikuisella esikoisella haalari meni koko seuraavan talven, mutta lapsi on kyllä pienikokoinen. Luulen siis, että tälläkin kertaa sitten seuraavana talvena ainakin vähän aikaa haalari menis päälle. En tosin oo vielä nähnyt sitä livenä, niin en osaa arvioida kokoa suhteessa tuohon aiempaan haalariin.
 
Toi haalarin koko on kyllä tylsä meidän vauvoja ajatellen... Toisaalta kun sen saa pussiksi, niin ei haittaa niin paljoa vaikka olisikin iso joten esim vaunuissa nukuttaessa vois hyvin käyttää :-)
 
Takaisin
Top