Hankinnat

Sääli jos se jää käyttämättä, kun on niin nätti! Sain kaverilta toisen saman kokoisen toppahaalarin, ilmeisesti sillekään ei tule käyttöä. Ja hölmönä ostin kirppikseltä parit pikkuruiset t-paidat kun olivat niin söpöjä, vasta kotona älysin että ne ovat varmaan hiukan liian kesäisiä helmikuun pakkasilla! :shy:
 
Äsken kävi ilmi, että miehen vanhemmat on säästäny "lähes kaiken" omilta pojiltaan. Löytyy ammeet, pinnasänky, vaunut ym. Osa on varmaan ihan käyttökelpoisia. Vaunu- ja turvakaukalokaupoille aion kuitenkin mennä. 35 vuotta vanhoihin välineisiin kun ei ehkä enää saa varaosia tai turvallisuustakuuta...
 
Meillä myös anoppilassa tallessa 40 vuotta vanhat vaunut, ne on kyllä hienot :Heartred ei ehkä kovin käytännölliset isoine ja kapeine renkaineen mutta suunnittelin jo esim 1v-kuvausta niissä :D :D
 
Mulla on ollu mummularattaina mun vanhat Brion rattaat. Ovat siis 24 vuotta vanhat ja toimivat edelleen tosi hyvin. Ostettiin vaan silloin esikoista varten pehmeä vaunukoppa, jotta on pystynyt käyttään niitä ihan vauvasta asti. :)
 
Mukavasti on tullu hankittua jo vaatteita ja siskolta tullu jotain pientä tavaraa. Tänään ostin torista hoitopöydän. Makso 25e ovh. 200e. Kaukalon ja vaunut oon ostanu torista ja tutuntutulta jo aikasemmin.

Joko monet on saanu äitiyspakkauksen?

26+5
 
Mulle ainakin tuli se äitiyspakkaus viime viikolla. On kyllä kaikista ihanin pakkaus mitä meillä on. :love7
 
:shy:Nyt meidän vanhoista ja luotettavista vaunuista poksahti joku jousitus rikki. Mies on koko kesän kuljetellut niillä tuota 2vuotiasta ja painavia ruoka-ostoksia, mikä taisi olla vaunuraukoille vähän liikaa. Nyt sit mietin että jos korjaus tulee kalliiksi, voisi mielummin ostaa uudet käytetyt. Eli ihan vinkkinä: niillä painorajoilla ON joku merkitys :p
 
Kaukalopussi/lämpöpussi pitäisi hankkia ennen vauvan syntymää valmiiksi. Kokemuksia Emman pussista mutta haluaisin toisen joka olisi aina kaukalossa valmiina.
Baby's only palmikko miellyttäisi silmää eniten. Onkohan se tarpeeksi lämmin kun on kunnolla pakkasta?
Kaikki tieto tervetullutta! Kiitos
 
Kaukalopussi/lämpöpussi pitäisi hankkia ennen vauvan syntymää valmiiksi. Kokemuksia Emman pussista mutta haluaisin toisen joka olisi aina kaukalossa valmiina.
Baby's only palmikko miellyttäisi silmää eniten. Onkohan se tarpeeksi lämmin kun on kunnolla pakkasta?
Kaikki tieto tervetullutta! Kiitos


Meille tulissa Babys only kaukalopussi ja olen kuullut että tosi lämmin pitäis olla. Eli sisävaatteissa sinne ja tosi kovilla pakkasilla villaa tms. Tosin nääki riippuu niin lapsesta :)
 
Juu, riippuu tosiaankin lapsesta. Jännä nähdä onko tulokas esikoisen kaltainen kuumaverinen kaveri, jolle ohuttoppahaalari riitti lähes koko ensimmäisen talven. Aluksi puin "ohjeiden" mukaan ja lapsi huusi naama punaisena. Ensimmäisenä keväänä mietin usein pidetäänkö minua huonona äitinä, kun lapsella ei ollut kuin ohuet pitkähihaiset/-lahkeiset vaatteet ja myssy päässä, kun muilla oli välikausihaalaria jne. Noh, itse olen kuulemma ollut samalainen ja edelleen pidän mielummin viileästä kuin kuumasta. Saas nähdä saataisiinko lampaantaljalle ja lämpöpussille enemmän käyttöä tulokkaan kanssa :-)
 
Meillä ensimmäinen asia eli sitteri hommattuna \o/ Toki siis esikoisen jäljiltä vaatteita ja esim sänky olemassa jo valmiina.
 
Onko vinkkejä hyvistä ja kestävistä itkuhälyttimistä? Pitää olla sellainen, josta ei kuulu mitään ärsyttävää kohinaa jatkuvasti.

Meillä on ollut esikoisella joku perusyksilö (Philips Avent kai), mutta se vetelee viimeisiään, kun sammuu välillä itsekseen ym. Uusi pitäisi siis hommata, vaan minkälainen?
 
Me hankittiin radiopuhelimet itkuhälytintoiminnolla, kovasti osa porukasta vannoo niiden nimeen joten toivotaan että ovat hyvät :-)
 
miuk, tuo taisikin olla yksi malli, jota katselin sillä silmällä. Ja näytti löytyvän talk back -toiminto myös, mitä jäin kaipaamaan monessa muussa testivoittajassa ja ties missä. Tiedätkö tuon pakkasenkestävyydestä?

Zeni, radiopuhelimia oon myös kuullut paljon kehuttavan. En ole yhtään vaan ehtinyt/jaksanut perehtyä niiden ominaisuuksiin.
 
Dory, omakohtaista kokemusta ei ole, mutta ne meidän tuttavat kyllä käyttivät pakkasellakin eikä ollut siitäkään valittamista.
 
Joo mä päädyin noihin radiopuhelimiin monestakin syystä, mutta tuo säänkestävyys oli yksi suurimmista kun esim perus aventin laitteita ei suositella käytettäväksi alle +10 asteen lämpötiloissa ja täällä Suomessa ei hirveästi ole päiviä jolloin oltais tuon yli :-D
Ja sit ne merkit ja mallit jotka kestävät pakkasta on sit usein melko hintavia, nuo radiopuhelimet maksoi 79 euroa ja niitä voi sit jatkossa vaikka lapset käyttää leikeissään :-)
 
Ajattelin, ettei tarvita tuplarattaita, tai muutenkaan mitään, kun esikoinen on vasta kaksi. Nyt kuitenkin olen ostanut 3 erilaista kantoliina, tuplavaunut, uuden vaunukopan ja ihan hirveästi vaatteita :D
 
Meillä esikoinen on jo 3v, mutta laitoin silti tuplat tilaukseen. Toki nuo on muokattavat, jotka menee hyvin sit vaan yhdellä lapsella jatkossa. Mutta ei tuo meidän esikoinen jaksa kävellä lenkkejä ja reissuissa on oltava lepopaikka, joten oikeutan ostokseni näillä perusteilla :)
 
Takaisin
Top