Hankinnat

Dory, mimmoset tuplat hankitte?

Meilläkin esikoinen vm. 2014. Yleensä jaksaa yllättävän pitkiäkin lenkkejä kävellä, mutta tietenkin niinä kävelyreissuina, kun rattaita ei olla otetukaan mukaan, ei halua/jaksa kävellä metriäkään. Minä kuljen lähinnä kävellen tai bussilla, joten mahdollinen vauvan vaunujen työntely ja samalla esikoisen kanniskelu ei oikein houkuttele, niin olen alkanut miettiä pitäisikö sittenkin hommata tuplat. Seisomalautaakin mietin, mutta onko se sitten vain minulle tiellä, kun esikoinen on erittäin vilkas tapaus niin mietin noinkohan seisoskelisi laudalla...
 
B612, me ostettiin Phil&Tedsit, joista myös saa sellaiset yhdelle käyvät. Istuimet ovat päällekäin, niin ovat myös aika kapeat.
 
Ostettiin Baby Jogger City Selectit. Vielä harkitsen seisomalautaa meidän normivaunuihin ja varmaan siihen kyllä sorrunkin.
 
Yllättävän paljon on hankintalistalla vaikka esikko vasta 2v ja rapiat. Luulis meiltä löytyvän ku tuntuu et kaapit täynnä tavaraa. Mut kaukalo, sit lämpöpussi ( x2 [emoji6]) hoitopöytä, tutit yms vauvahärpäkkeet pitää hommata. Ja kai tässä pitäis aktivoitua ettei pienokainen ihan pääse yllättämään.
Aika loppuu kesken [emoji3]
 
Mä tilailin kaukalopussin, itkuhälärit ja seisomalaudan meidän normivaunuihin. Nyt sitten en enää oo ihan kartalla, että vieläkö jotain puuttuu, siis tuttien ja muiden pikkukapistusten lisäksi siis.
 
Tulipa tuossa mieleen että saahan kaalia marraskuussa [emoji38] viimeks piti mies laittaa kauppaan ku yhtäkkiä rintoja alko kuumottaa ku maito nous niin yllättäen.
Eli hankintalistalle kaalia!
 
Mä kävin äsken kurkkimassa vaatekaappia missä on vauvan kaikki vaatteet ja pienet tavarat. On ne vaan niin suloisia. Pitäisi valita sitten mitä ottaa sairaalaan mukaan vaatteista. Pitäis myös käydä ostamassa kaikkea pientä tilpehööriä perus prismasta.

Mä en ole vielä varma tarvitaanko me itkuhälytintä. Toisaalta jos vauvaa nukuttaa tuossa parveke/terassilla talvella niin vois olla jees mutta ehkä aika näyttää tuleeko tarpeelliseksi. Muuten meillä on pieni asunto joten kuulen aika varmasti kun alkaa itkemään.
 
Mietin samaa, pitäisi päättää mitkä vaatteet ottaa vauvalle sairaalasta kotiutumista varten. Onkohan koon 56 vaatteet ihan liian isoja? :)

Ja mitä kaikkea kotiin pitäisi aluksi olla? Vaippoja ainakin pitää käydä ostamassa, mitä muuta? :confused004
 
Meillekin toinen ilmoitteli juuri tulostaa ja heti käy miettii mitä tarvi hommata vaik aikaa on viel vaikka kuinka :D esikoiselta on kyl jääny paljo tavaraa ja vaatetta jo pikku2 oottamaan :) Mammaksi17 meiä esikoine oli syntyessää reilu 4kg ja 53cm ja kyl 56 vaatteet oli iha liia isoja :D ens kerral otan myös 50 kokosia mukaa ku eri merkeillä voi olla ni suuria koko eroja :)
Ja äitiyspakkauksessaki tulee jo hyvi tavaraa ja vaatetta joilla pääsee alkuun kotona. toki pitää lisäks olla joku vaipanvaihto piste,amme,sänky/kehto vauvalle ellei nuku perhepedissä, pukluharsot oli meillä kovassa käytössä ja vaipparoskis on ollu iha MUST-hankinta ku ei joka päivä tuu roskia vietyy ni ei haise vaipat roskapöntössä. Tutin käyttö alotettii 1kk iässä, ois voinu toki aiemminki, sil rauhottu helpommi aina. Ja tuttipulloja hankittii parit+rintapumppu ni sai mummuki välil jäähä pientä hoitaa ja ite pääsi joskus miehen kaa vaik ulos syömää tai ostoksille :) kaikki ei tarvi kaikkee, sit näkee ku vauva syntyy et mille on oikeesti tarvetta.
 
Vaatteiden valinta on kyllä vaikee. Varsinkin kun veikkaan et mun äiti tossa kohta puoliin ojentaa jonkun setin ja puolihuolimattomasti ehdottaa et näissähän vauva voi kotiutua sairaalasta. Ja haluaisin ite ne vaatteet valita.
 
Voi kai käyttää vaippoja jotka on avattu jo aika kauan sitten Ei kai ne mikskään mene.
 
^ Joku mulle väitti, että niiden imuosa saattaa kovettua, siksi vaipoillakin on se paras ennen -päiväys. Meilläkin on jotain vanhoja paketinjämiä ja ajattelin kyllä ainakin kokeilla kuinka niiden on käynyt.
 
Hei kiitos tiedosta noista vaippajutuista. Huomasin että mulla on joku oikeesti ikivanha paketti tossa. Täytyy ottaa se erilleen ja katsoa pystyykö niitä käyttämään.
 
Kyllä ne vaipat joo vähän kovettuu jos ne kovin vanhoja on. Tutuilta viimeksi saatiin iso kasa vaippoja nimittäin. Mutta kyllä me ne kaikki kuitenkin käytettiin, eli mielestäni ihan käyttökelpoisia oli vielä.
 
Musta tuntuu et noi pampersit kovettuu heti jos ne on kerhorepussa päivän. Kyllä mä aion kokeilla ainakin niitä vanhoja sit vauvalle. Jos niille ei muuta käy ni tuo on pieni paha. Harmittais heittää roskiinkaan.
 
Takaisin
Top