Hankinnat

Meillä oli (silloin 7v sitten :'D) eisbärchenin lämpöpussi ja oli ihan älyttömän kätevä kun siinä on reiät niin että saa kaukaloon kiinni ilman että tarvii vauvaa ottaa pois pussista. Todella lämmin, vastaa talvihaalarin paksuutta (jos ei paksumpikin). Ehdottomasti hankitaan myös nyt sellainen.
 
Mä oon nyt alkanut vasta pikku hiljaa miettiä, mitä kaikkea tarvitaan. Meillä on kylppärissä tosi pitkä työtaso, johon mahtuu kyllä hoitoalusta eli ei tarvii hoitopöytää. Haluisin ostaa melkein kaiken käytettynä, koska hankintoja tulee paljon. Vaunut ja turvakaukalo on ehkä sellaset, että saatan haluta uusina. Hyvistä merkeistä tai ominaisuuksista ei oo mitään hajua! Tänään aloin miettiä, että tarviiko vauva ihan välttämättä juuri pinnasänkyä. Näin nimittäin tosi siistejä matkasänkyjä ja mietin, että kävisiköhän sellainen vahvistettuna ja kunnon patjalla vakikäyttöön. Joudutaan joka tapauksessa ostaan varmaan myös matkasänky mökkeilyä ja isovanhempien luona kyläilyjä varten.
 
Eikai juuri pinnasänky mikään pakollinen ole ja moni ei nuku tyyliin ennen 3kk ikää (tai jotkut pidempäänkään) muutenkaan pinnasängyssä eli sen hankintaa voi hyvin lykätä.
 
Mä en oo tehnyt vielä mitään hankintoja. Esikoinen tulossa, niin kaikki hankinnat vielä edessä. En edes tiedä mistä aloittaisi. Varmaan vaunut ja turvakaukalo ekat, jotka tulee mieleen.

Varmaan tyhmä kysymys, mutta kuinka pitkään yhdistelmävaunuja voi käyttää? Onko jotain suosituksia vaunuista? Täytyisi löytää tukevat (koiran kanssa lenkkeilyä), mutta kuitenkin myös kaupunkiolosuhteisiin sopivat.

Pää ihan pyörällä:)
 
Mä oon nyt alkanut vasta pikku hiljaa miettiä, mitä kaikkea tarvitaan. Meillä on kylppärissä tosi pitkä työtaso, johon mahtuu kyllä hoitoalusta eli ei tarvii hoitopöytää. Haluisin ostaa melkein kaiken käytettynä, koska hankintoja tulee paljon. Vaunut ja turvakaukalo on ehkä sellaset, että saatan haluta uusina. Hyvistä merkeistä tai ominaisuuksista ei oo mitään hajua! Tänään aloin miettiä, että tarviiko vauva ihan välttämättä juuri pinnasänkyä. Näin nimittäin tosi siistejä matkasänkyjä ja mietin, että kävisiköhän sellainen vahvistettuna ja kunnon patjalla vakikäyttöön. Joudutaan joka tapauksessa ostaan varmaan myös matkasänky mökkeilyä ja isovanhempien luona kyläilyjä varten.

Ei missään sellaista lakia oo, josa sanottais että pinnasänky pitää olla, kyllähän matkasängyllä pärjää. Niistä suurimmasta osasta vaan ei saa pohjaa nostettua ja sinne pohjalle kurottelu ihan vastasyntyneen kanssa ja itse kipeänä synnytyksestä ei kyllä houkuttelisi. Ulkomailla oon kyllä nähnyt sellaisiakin matkasänkyjä, joissa pohjan saa ylemmäs, mutta en tiedä onko suomalaisissa kaupoissa. Toki tilaamalla jostakin saa varmasti mitä vaan.
 
Varmaan tyhmä kysymys, mutta kuinka pitkään yhdistelmävaunuja voi käyttää? Onko jotain suosituksia vaunuista? Täytyisi löytää tukevat (koiran kanssa lenkkeilyä), mutta kuitenkin myös kaupunkiolosuhteisiin sopivat.

Kyllähän sitä ratasosaa voi käyttää just niin pitkään kuin lapsi siihen mahtuu. Meillä esikoinen on kohta 3,5 v ja nukkuu edelleen päikkärinsä pihalla vaunuissa (silloin kun suostuu nukkumaan siis). Koiran lenkityksessä ym pidemmillä reissuilla käytetään myös.
 
Löysin muuten sellaisenkin matkasängyn, josta saa pohjan nostettua korkeemmalle... Pitää harkita. Nyt kun oon lomalla, guuglettelen kaiken maailman tarvikkeita. Jos sovittais, että mies hoitaa hankinnat, niin oliskohan meillä vielä joulukuussakaan muuta kuin äititspakkauksen pahvilaatikko...
 
Onko täällä kenelläkään kokemuksia Tutek Turran -vaunuista? Meillä harkinnassa kyseiset, ne on niiin mun silmää miellyttävät! Ja muutenkin ominaisuuksiltaan juuri sitä mitä haen, tosin ainut juttu mikä mietityttää on niiden massiivisuus. Asutaan kaupungissa ja tulen todennäköisesti käyttämään julkisia kulkuvälineitä aika paljon. Lisäksi meidän talon hissi on kamalan pieni, mutta kaverin emmaljungat saatiin kyllä tuotua eikä nekään mitkään sirot ole. Alla kuva näistä, olis niin upeat! Oletteko tehnyt jo vaunuvalintoja? :)

64d6c1d37b08a0b0a7e732477bdd9e43
 
Ei oo kokemusta mutta näyttävät kivoilta. Saako noista ton kopan irti kätevästi kantokopaksi? Se oli meillä ainakin tärkeää.
 
On kyllä näppärän näköiset

Meillä kaikki tarvittavat on jo kahden ensimmäisen kohdalla hankittu. Ainoa mikä pitää ostaa on sitteri.. nuorempi muksu kulutti edellisen puhki

Ja tietenkin, jos tyttö on tulossa niin pitää vähän vaatevarastoa poikien jäljiltä päivittää. En viitsi siniseen pukea, jos on mahdollisuus kaikkiin kivoihin tyttöjen juttuihin.

Ainiin ja nuoremmalle oma sänky niin vauva saa pinnasängyn käyttöön. Mutta kaikki on vielä niin kaukaisia juttuja, etten ole jaksanut vaivata päätäni..
 
Meillä vaunut jo katsottuna, tahdotaan travel system vaunut + asutaan maalla niin pitää olla kunnon renkaat ja lisäksi pitää mennä pieneen tilaan, kun kontissa matkustaa lisäksi 2 koiraa. Onneksi tällaisetkin löytyy ihan budjettihintaan ulkomailta verkkokaupasta. :) Vaunut ja turvakaukalo hankitaan uutena, muut haluaisin ostaa käytettynä. Mummon minulle ostama jalallinen ja pyörällinen kehto verhoilla 30- vuoden takaa toimii pienen ensisänkynä. Esikoista kun odotellaan, niin hankittavaa riittää.
 
Onko täällä kenelläkään kokemuksia Tutek Turran -vaunuista? Meillä harkinnassa kyseiset, ne on niiin mun silmää miellyttävät! Ja muutenkin ominaisuuksiltaan juuri sitä mitä haen, tosin ainut juttu mikä mietityttää on niiden massiivisuus. Asutaan kaupungissa ja tulen todennäköisesti käyttämään julkisia kulkuvälineitä aika paljon. Lisäksi meidän talon hissi on kamalan pieni, mutta kaverin emmaljungat saatiin kyllä tuotua eikä nekään mitkään sirot ole. Alla kuva näistä, olis niin upeat! Oletteko tehnyt jo vaunuvalintoja? :)

64d6c1d37b08a0b0a7e732477bdd9e43

Meillä on ollu esikoisella nuo ja on älyttömän hyvät vaunut. En muita enää huolisikaan [emoji4]

Ainut mikä minun mielestä niistä tekee massiiviset, on ne renkaat (jotka on ihan äärettömän hyvät mm. lumihangessa). Ne on kuitenkin yllättävän ketterät liikutella, verrattuna esim Emmaljungiin, joita kokeilin kaverilta.

Vastauksena Twistin kysymykseen, että onko koppa kätevä saada pois, niin on. En kokeillut kuitenkaan koskaan niin, että lapsi olisi kopassa. Kopan sivuissa on vetoketjulliset taskut, joista saa kantokahvat esiin.
 
Minä otin ja hankin käytetyt Teutonia Prestiget tori.fistä. Ovat erittäin hyvässä kunnossa ja niissä on kaikki ominaisuudet, mitä meille tulee tarpeeseen, mm. irrotettava kantokoppa, tukevat renkaat, heittoaisa...Kaikki muut isommat ja pienemmätkin tarvikkeet saadaan ystäviltä. Kohta on tupa täynnä tavaraa, vain vauva vielä puuttuu! :wink
 
010774e279c4b4e2365ad89478ce3469


Mä päädyin ostamaan tollasen seisoma istuma laudan enkä tuplia. Lapsille tulee ikäeroa aika lailla tasan 2v. Toivottavasti pärjätään [emoji28]

Sairaan kätevän näkönen! En oo tienny että tollasia on. Mikä vaunumerkki sulla on? Väritys viittaa hieman Emmaljungaan, onko se?
 
Meillä on Emmaljungan duo edge classic yhdistelmät. Noi mitkä on kuvassa, mutta hieman eri värisenä. On tullut meille yhden lapsen jäljiltä ja menee meillä nyt 2v. pojalla ja sitten siirtyy vauvan käyttöön kovalla vaunukopalla. On erittäin tilavat ja kulkee talvella tosi hyvin hangessa, kun maalla asutaan. Saa helposti kasaan, jos täytyy paljon kulkea autolla. En kyllä myy pois ennen, kun oon varma ettei meille enempää lapsia tule. Meillä on toiset samanlaiset vähän vanhemmat ja ne on ollut käytössä esikoisella ratasosan kanssa sillon, kun keskimmäinen syntyi. On toki kalliit, mutta mun mielestä sitten myös oikeesti laadukkaat ja kestävät! :)
EmmaljungaDuoEdge.jpg
 
Takaisin
Top