Hankinnat

Kaveri juuri kehui että heillä on joku maxi cosin axisfix (??) istuin, ja ovat tykänneet siitä. En yhtään tiedä mimmonen tai edes miten nimi kirjoitetaan, mutta he olivat tyytyväisiä.

www.verkkokauppa.com/fi/product/54389/fvrqb/Maxi-Cosi-AxissFix-turvaistuin-0-18-kg-Black-Raven?gclid=CjwKCAiAnabTBRA6EiwAemvBd9AWoNuHvnWoaXwxD-p-4KyOPhCP910FjV7w9bjpH0UyN5SxNiJ3WxoC3IIQAvD_BwE

Se on tämmönen ja meillä ollu käytössä, muuten ihan hurjan hyvä mutta selkä menosuuntaan asennossa vaikka tuolin laittaa lepoasentoon niin lapsen pää retkottaa sivutörmäyssuojien ulkopuolella nukkuessa. Toinen ongelma on se että selkä menosuuntaan jää pieneksi jo alle 3v ja kasvot menosuuntaan 5-pistevyössä on kuin giljotiini.. joten meillä tuo on ollu käytössä kaukalon jälkeen mutta ei riittäny siihen ikään/kokoon kun voi siirtyä turvavyöistuimeen vaan piti sitte ostaa vielä toinen turvaistuin.

Aika hauskat :) kaatukohan nuilla helposti jos tökkäävät lattiaan? Tarkotuksena varmaan estää liukastumiset mutta pitääköhän liikaa. Söpöt on kyllä :)

Ollaan vähitellen alettu katselemaan syöttötuoleja ja on taas uusi ihmeellinen maailma edessä. :) Olisiko teillä jakaa kokemuksia tuoleista mitkä on hyväksi koettu tai minkälaisia ”ominaisuuksia” tuolilla olisi hyvä olla?

Kokemusta ei ole oikein ollenkaan muuten, mutta eilen kokeiltiin ensimmäistä kertaa laittaa poika syöttötuoliin. Ei siis osaa vielä istua täysin omatoimisesti, vaan topattiin poika sopivaan istuma-asentoon tyynyillä. Ostettiin jo viime kesäkuussa Stokken Tripp Trapp -tuoli kun saatiin todella halvalla miltei käyttämättömän näköinen tuoli. Ajatuksena oli, että tuolilla olis hiukan pidempi käyttöikä. Saa nähdä, miten pitkään tuoli on pojalla käytössä, kunhan nyt oppii istumaan kunnolla. Kiinteät ruoat olen antanut sitterissä, jonka saa säädettyä kolmeen eri asentoon (makuu, puoli-istuva ja istuva), joten syöttötuoli jäänee myöhempään käyttöön.

Juu, on kyllä tosiaan hyvän näköinen tuo Stokken Steps :) Jos olis varaa, niin tuollaisenkin voisi hankkia ilman muuta! Tuo Tripp Trapp vaan käveli facekirppiksellä vastaan, hintaa oli 30 euroa, joten ostettiin sitten se enempiä miettimättä.

Äsken tilasin Pikku Piiasta Britax Two way -turvaistuimen, en nyt sitten tiedä minkälainen se sitten mahtaa olla. Oli vaan niin hyvässä "halvennuksessa" (normaali hinta 249e, nyt tarjouksessa 149e), että väristä välittämättä ostin, on nyt sitten punainen... eikös se punainenkin sovi pojalle ihan hyvin :p Täytti myös sen kriteerin, että saa asennettua sekä selkä, että kasvot menosuuntaan. Ja kun tuota rahaa nyt ei ole niin kauheasti laittaa tuohonkaan, niin toivottavasti tuolla nyt pärjää ainakin alkuun :wideyed:

Meillä myös tuo tripp trappin vauvaistuin ja meillä tykkäs siinä olla esikoinen ja myös tämä.
Se on siitä hyvä nyt kun aloitettiin soseiden maistelu niin ei tarvitse selkä kyyryssä syöttää lattialla sitterissä olevaa, muutenkin selkä ja hartiat niin jumissa :happy:

Meillä myös tuo tripp trappin vauvaistuin ja meillä tykkäs siinä olla esikoinen ja myös tämä.
Se on siitä hyvä nyt kun aloitettiin soseiden maistelu niin ei tarvitse selkä kyyryssä syöttää lattialla sitterissä olevaa, muutenkin selkä ja hartiat niin jumissa :happy:

Niin no, meillä on sitteri keittiössä ruokapöydällä tällä hetkellä :bag: Mutta ei siinäkään saa omaa asentoa kovin hyväksi, aina on vinossa johonkin suuntaan, ja mulla on alaselkä semmoisessa kunnossa, ettei seisominen muutenkaan tunnu tekevän kovin hyvää, joku kohta menee selästä aina jumiin :(

Meillä esikoista Syötin sylissä kunnes sai syöttötuolissa istua. Oli jotenkin hirveesti kätevämpi kuin sitterissä minusta.

Syöttötuolina ikean antiloop kolmena kappaleena, kotona ja mummoloissa ja on tykätty. Ei keikkaa, helppo pitää puhtaana. Ja hintakaan ei päätä huimaa. Ei tosin saa taaperolle muutettua mutta meillä esikoinen istui siinä kunnes alkoi istua normituokilla.

Mä oon tota Stokken Stepsiä ihaillut, mutta tuntuu kohtuuttoman hintaselta ja mietin onko se sitten sen arvoinen. Stokkea oon muutenkin vähän boikotoinut kun mua ärsyttää että se on niin kallis ja tarvitsee aina vielä kaikenlaisia lisäosia erikseen jotka on vähintään 50€ kappale, oli kyseessä mikä tahansa. :/

Joo, on kyllä aivan törkyhintaisia nuo Stokken jutut, mutta ehkä laadusta pitää sitten maksaa? En millään viitsisi uutena ostaa mitään niiden tuotteita, ellei oikeasti olis ylimääräistä rahaa, jota siis ei ole koskaan... En tajunnut pyytää äidiltä syntymäpäivälahjaksi niitä 40 euroa maksavia Tripp Trappin istuinpehmusteita, niin se osti sitten munankeittimen :D Siitäkin olen jo vuosia puhunut, mutta nyt vasta löytyi sellainen, jossa on ajastin, eikä tarvitse vesimäärän kanssa pelata :)

Täältä myös ääni Ikean Antiloopille!
15e ja ei keikkaa. Helppo pitää puhtaana. Joskus vietiin poika että tuoli kylpyyn kun vasta opetteli syömään.
Ja kyllä pitkään mennyt ja ollut käytössä kun esikoinen vieläkin siinä istunut, eli menee myös taaperolle. Tai toi nyt on sellanen rimppakinttu.
Nyt saa siirtyä omaan juniorituoliin veikan "tieltä". :)

Kyllä meidänkin esikoinen 2 v 3 kk vielä mummolassa siinä tuolissaan istuu. Kotona vaan ei iso tyttö enää voinu vauvatuolissa istua :grin mutta ei todellakaan ole rimppakinttu ja hyvin mahtuu :happy:

se on kätevä myös suihkutuolina.. meil ollu semmonen kylppärissä ja kun saunotaan ni pienin voinu istua siinä (siis sit kun osaa istua..) sillä aikaa ku pesee itsensä ja isosisarukset. ja ihan hyvä ottaa matkalle. + sen voi pestä tiskikoneessa jos ei kiinnosta jynssääminen :D

Takaisin