Hankinnat

Vihdoinkin mä tiedän millaset vaunut haluan :D ainakin melkein.. Käytettynä emmaljungat tai muut yleiset, ja matkarattaat joihin saa turvakaukalon erikseen.. enää tarvitsee löytää ne :D

Muokattu viimeksi:
Ostin hienon lämpöpussin turvakaukaloon. Tunnin selannut nyt turvakaukalon ohjevideoita ja manuaaleja ja avannut kaikki mahdolliset vetoketjut ja taskut. Miten nuo turvavyöt saa auki/irti kaukalosta, että ne saa pujotettiin kaukalopussin rei'istä läpi? :D turvavyö on siis yksi ja sama remmi ylhäältä kaukalon sivulle asti, on siis u:n mallinen ja kiinni sekä ylhäältä että sivusta kaukalossa. Oliko tämä taas hutiostos, jota ei tullut ajatelleeksi, ettei kaikkiin kaukaloihin sovi kaukalopussi? O.o

Eiköhän kaikkiin kaukaloihin sovi kaukalopussi, mutta kaikki kaukalopussit ei sovi kaikkiin kaukaloihin.. Mulla on sellanen yleismallinen pussi niin siinä melkein koko selkäosa irtoaa niin että vyöt kuin vyöt saa sisään ja sit tarroilla kiinni se selusta takaisin.

Ei turvavöitä useinkaan saa irti kaukaloista. Siksi kaukaloon tarkoitetussa pussissa se takaosa on tarroilla, jotta pussi pujotetaan turvavöiden ympärille ja pistetään tarroilla kiinni :) Pelkät pussin reiät (ilman tarroja) soveltuu vaunuihin ratasosaan hyvin kun siinä ne valjaat voi pujotella pussin rei'istä :) Lukiko siinä pussin esittelytekstissä et olisi sopiva turvakaukalo käyttöön?
Me tilattiin tällainen: https://www.lastenturva.fi/tuote/odenwalder-babynest-untuvapussi-dauni/4005226062241/ tässä tosiaan tarrat takana ja esittelytekstissä mainitaankin, että sopii turvakaukaloon :)

Ai niin tuokin pitäisi testailla. Saatiin siskolta kaukalopussi vuodelta -04, mahtaakohan sopia meidän kaukaloon?! Hyvä kun tulee luettua tätä foorumia, muuten olisin vielä paljon ummikompi kuin nyt!!!

Meillä kans sellanen Reiman kaukalopussi, jossa selkäosa aukeaa neppareilla.

Tuleekohan tässä vielä kiire hankintojen kans, rn oo ostanu vieläkää ku vaippapaketin, liivinsuojat ja tutit:bored::hilarious: rattaat kun sais niin Oisin tyytyväinen, kaikki muu pikkusälä löytyy kyllä sit kaupasta ja mieskin tarvittaessa osaa ostaa. Tai sit tilaa netistä. Ehkä se paniikki iskee synnärille lähtiessä, ku oon sitä tyyppiä et varaudun kaikkeen ja hyvissä ajoin, ni ihmetyttää miten nyt ei oo muka ehtiny mitää. Oon varmaan stressannut huonejörjestystä ja nimivalintaa täs niin ettei muuhun riitä energia..

Meillä kans sellanen Reiman kaukalopussi, jossa selkäosa aukeaa neppareilla.

Tuleekohan tässä vielä kiire hankintojen kans, rn oo ostanu vieläkää ku vaippapaketin, liivinsuojat ja tutit:bored::hilarious: rattaat kun sais niin Oisin tyytyväinen, kaikki muu pikkusälä löytyy kyllä sit kaupasta ja mieskin tarvittaessa osaa ostaa. Tai sit tilaa netistä. Ehkä se paniikki iskee synnärille lähtiessä, ku oon sitä tyyppiä et varaudun kaikkeen ja hyvissä ajoin, ni ihmetyttää miten nyt ei oo muka ehtiny mitää. Oon varmaan stressannut huonejörjestystä ja nimivalintaa täs niin ettei muuhun riitä energia..

Nou hätä, tämä huonoäiti ei ole ostanut vielä mitään, ja äitiyspakkauksen vaatteetkin ovat pesemättä. :sorry:

Esikoiselta on sentään pinnasänky ja vaunut + turvakaukalo valmiina, joten eiköhän ne loput ehdi vielä ostaa...

No siis meilläkin esikoisen jäljiltä kaikki tallessa, mut en yhtää osaa aatella mitä nyt pitäs hommata, tarvitaanko jotain tuplana tai jotain sellasta mille viimeks ei ollu käyttöä mut nyt ois hyvä olla. Ja kun esikoisellakin on vielä pinnis käytössä..
Tuplarattaat ois aika oleelliset jos meinaan jonnekki päästä. Pakko varmaan ostaa uutena kun ei täällä päin oo käytettynä super vikingejä myynnissä, paitsi ehkä jollain ihan törkyhinnalla.

Lilja87, oon myös miettinyt tuplarattaita, mutta kun esikoinen pian 2v on varsin isokokoinen ja jo nyt yli 15kg, niin voipi olla että jäävät hankkimatta...Aika monessa taitaa painoraja yhdelle lapselle olla 15-18kg.
Onneksi on reipas kaveri, kävelee pitkiäkin matkoja ja osaa mennä potkupyörällä.
Ehkä mä hankin kolmipyörän johon vetonaru eteen ja talvella pulkan, johon ton esikon voi tuutata siksi aikaa, kun vauvaa nukuttaa.
Isompi osaa kuitenkin jo nukkua "isojen poikien" sängyssä, joten pinnis ja vaunut jäävät yksin vauvan käyttöön. Eikä toi isompi niihin enää pituuden puolesta mahdukaan, vaikka haluaisikin.

Nipper, mä oon kans huono äiti täällä, kun mäkään en oo viel hankkinut mitään enkä pessyt äitiysvaatteita. Mulle tulossa eka enkä osaa yhtään ajatella enkä ees ihan tiiä mitä noi kaikki kamat on mistä täälläkin puhutaan. :D

On mulla tosin joitain juttuja tiedossa että saadaan tutuilta. :) nyt saatas vaunut mun veljen puolison veljeltä, Teutonia Prestiget, onko kenellekään tutut? Vaikutti ihan hyviltä.

Pinnasänkyä on lupailtu kahdelta eri taholta, mutta mitä mieltä ootte pitäiskö yhden seinämistä saada alas, että voi laittaa sängyn viereen ja helposti ottaa vauvan esim. Imetykseen?

Meidän koti on 55m2 kaksio joten tilaa on vähän rajoitetusti. :) pitää vielä hankkia edestä taytettävä pesukone että saadaan hoitopöydälle paikka. Kaappeja pitää myös raivailla. :)

Nipper moni ratas kestää enemmän painoa kuin sen 15kg per lapsi, mutta jotta saa merkitä rattaiden tietoihin isomman painorajan, täytyy tehdä toinen uusi kallis testi. Tämä siis näitä EU säädöksiä. Siksi esim samassa rattaassa EUn sisäpuolella kaupoissa lukee painorajana max 15kg ja USAssa esim max 25kg.
Näin ainakin Emmaljungissa ja olisiko ollut Babyjoggereissakin jos en ihan väärin muista. Ja on siis osassa muitakin rattaita, merkkejä en vain saa päähän. Mutta tosiaan yleisesti ottaen siis jos rattaat ei ole ihan muovirimpulat paripyöräiset, vaan kunnon isot vaunut, niin kyllä ne kestää. Tavarakori(kankainen) on sitten taas sellainen missä kannattaa painorajassa suht pysyä, ettei kangas pääse virumaan ajan saatossa.

Nipper, mä oon kans huono äiti täällä, kun mäkään en oo viel hankkinut mitään enkä pessyt äitiysvaatteita. Mulle tulossa eka enkä osaa yhtään ajatella enkä ees ihan tiiä mitä noi kaikki kamat on mistä täälläkin puhutaan. :D

On mulla tosin joitain juttuja tiedossa että saadaan tutuilta. :) nyt saatas vaunut mun veljen puolison veljeltä, Teutonia Prestiget, onko kenellekään tutut? Vaikutti ihan hyviltä.

Pinnasänkyä on lupailtu kahdelta eri taholta, mutta mitä mieltä ootte pitäiskö yhden seinämistä saada alas, että voi laittaa sängyn viereen ja helposti ottaa vauvan esim. Imetykseen?

Meidän koti on 55m2 kaksio joten tilaa on vähän rajoitetusti. :) pitää vielä hankkia edestä taytettävä pesukone että saadaan hoitopöydälle paikka. Kaappeja pitää myös raivailla. :)

Meillä esikoisella on ollut ihan tavallinen pinnasänky, Ikeasta, sellainen josta toisen laidan saa poistettua kun oppii itse kiipeämään (taaperona sänkyyn). No, voin kertoa, että ei nukkunut pikkuvauvana sängyssä kertaakaan, ei edes päiväunia, ja sitten kun oli taaperovaiheessa, niin meno oli sellaista, ettei voinut ajatellakaan poistavansa toista laitaa (ja laittaa turvalaitaa tilalle).
Nyt on pari kuukautta nukkunut ihan lastensängyssä, turvalaidalla, joten meiltä siirryttiin aika nopeasti pinnasängystä suoraan lastensänkyyn.
Jotenkin ajattelin, että tämä tulokas nukkuisi omassa sängyssä, eikä meidän välissä, mutta jääpi nähtäväksi. En varmaan kuitenkaan raaski pientä laittaa omaan sänkyyn, vaikka sitä nyt suunnittelisinkin...Eiköhän se siellä meidän kainalossa tuhise kuten esikoinenkin...o_O

En mäkään rattaiden painorajoja oo kattonu, mut pakko hommata tuplat ku esikoinen ei osaa kävellä nätisti vaan pinkaisee juoksuun. Mietin kans jos ois talven pärjänny niin et tyttö on pulkassa, mut kyllä se nyt on nähty että turha toivo yrittää ton kans liikkua ihmisten ilmoilla ellei saa köytettyä rattaisiin tai valjaisiin.

Meilläkin pinnis ollu käytössä oikeastaan vasta jostain 6-9kk lähtien, ei tuo vieläkää siellä öitä kokonaan nuku, mut tässä on nyt paljon syitä miks en kokeile vielä siirtää juniorisänkyyn:confused:

Me mietitään sellasta vaihtoehtoa että hankkis pinniksen josta saa reunan irti ja laittaisi sen meidän sänkyyn kiinni. Meillä on liian pehmeät patjat että uskaltais vauvaa siihen ottaa...

Mä hankin käytettynä brion pinniksen laskettavalla laidalla mutta siinä laita jää niin ylös että ei oikein aja asiaansa sivuvaununa. Mietin jätänkö sen yhden laidan kokonaan pois vai käytänkö ihan vaan normipinnistyylillä.. aika näyttää..

meillä esikoinen on aina nukkunut omassa sängyssä, mitä nyt välillä jäänyt viereen tissille kun olen nukahtanut tai muuten rauhattomampina öinä. Saa nähdä miten tällä kerralla, voi olla että sieltä mennään missä aita on matalin :D

Meillä Ikean gulliver pinnis ja siitä saisi laidan veks tarvittaessa jotta vois sivuvaununa pitää.
Toistaiseksi esikoinen nukkuu siinä mutta täytyy varmaan juniorisänky hankkia jossain kohdin hänelle.
Alkuun vauva varmasti nukkuu äitiyspakkauksen laatikossa tai meidän kanssa perhepedissä kuten esikoinenkin. :)

Meil ei ole pinnistä vielä tai On mutta se on kummitytöllä vielä käytössä ni saa nähä hommaanko pienemmän tilalle. Äidin kanssa eilen puhuttiin ni se aiko kokeilla jos kerkiää niin virkkaa meille sen roikkuvan korisängyn <3 niin ei tarvis heti olla pinnistä.

Takaisin