Hankinnat

Mun vauvat on ollu liian isoja siihen tukeen :D Taitoin pikkupyyhkeen pyllyn alle, toimi hyvin.

Mulla Manducassa juuri ongelmat noiden säätöjen kanssa kun ne meinaa loppua pienellä ja hoikalla ihmisellä kesken. :sad001
Tula taas on tuntunut siinä mielessä paremmalta.

Mäkin muistan että tuo trikooliina kyllä hiosti yllättävän paljon!
Mutta se nyt kuulostaa näppärämmältä että saa beben kyytiin kun on jo liina sidottuna, vaikka kai kokenut ja harjoitellut konkari sitoisi vauvan liinaan kuin liinaan. :rolleyes:

Meillä mies kanto tänään Manducassa 11kk poikaa joka painaa ~13kg noin 20min ja sanoi sen kyllä tuntuvan :D Ei kuulemma viiti enää hirveesti kannella vaan mielummin rattailla :D

Ite ostin esikoisen aikaan kaks osaisen liinan; 2 trikoista tuubia, jotka puetaan ristiin. Oli niin helppo et sen jälkeen jäi muut liinat ja reput käyttämättä =D Kannoin siinä yli vuosikkaitakin vielä. Edelleen tuo liinahärpäke tallessa, joten sillä mennään ainakin alkuun =) Yllättävän paljon kaikkee muutakin vanhempien lapsien jäämistöö vielä jemmassa :eek::grin
Muistan kun ekan kerran kantoliinaa kokeilin ni ei tyttö rauhottunu millään! Kokeneempi kaveri ku kokeili ja sujautti tyttäreni liinaan ni rauhoittui samantien! =D Kokemus tuo varmuuttaa....;)

Joo ne ekat kerrat liinojen kans ollu kyllä sellasta tuskanhien ja kyynelten virtaa.. sit kun alkaa sujua niin yhtäkkiä yks maailman parhaista keksinnöistä :D

Meillä vajaa 3 v menee edelleen välillä kantorepussa metsäretkillä, lastentapahtumissa ym. Ostettiin sellanen taaperokoon "ring tai" joka on oikeastaan repun ja liinan sekoitus. Sellanen reppumainen paneeli, mutta olka- ja lantiohihnat kiinnitetään solmimalla eikä klipseillä. Ihan törkeen hyvä. Voi sitoa sillain kun hyvältä tuntuu ja menee sama väline mulle ja miehelle. Menee myös aika pieneen eli voi olla kassissa varalla jos ipana väsähtää kesken reissun. Halpa se ei kyllä ollut.

Mä ostin tommosen alibabasta 14 eurolla kun halusin kokeilla sijoittamatta omaisuutta :P En oo saanut sitä solmittua jotenki riittävän napakasti.

Briala, Tuota Hug-a-bubia oon miettinyt kun Tricotista luovuin.. Mitä mieltä oot? :)
Mä oon ainakin tykännyt tosi paljon, ei jousta yhtä paljon kuin tricot ja on ohkaisempi, ei mitään huonoa sanottavaa! :)

Mä tuun sitten rakenneultran jälkeen tänne kyselemään vinkkejä kaikesta, jos sinne asti päästään! :D

Kärkkäisen sikapäivillä oli tuttipullot tarjouksessa enkä voinut vastustaa kiusausta! :grin
Ehkä loput ostokset jätän vähän myöhemmälle suosista, sen verran kuumottavaa oli kun sai jännätä ettei tule tuttuja vastaan :hilarious:

Piirtelen vauvanvaatekaavoja ja ne tuntuu ihan uskomattoman minikokoisilta :hilarious: Alkaa epäilyttää että kannattaako kokoo 56 tehdä ollenkaan, kun ovat niin säälittävän pieniä. Koon 50 hylkäsin suosiolla, kun eihän kaikki vauvat ole koskaan niin pieniä. Mutta voiko vauva olla syntyessään mahtumatta kokoon 56? :grin

Meillä käytettii alusta asti esikolla 62cm kun oli syntyessään 56cm.. :D

Hui! :hilarious: Me ollaan molemmat tosi lyhyitä, ehkä meidän vauvasta ei tule noin pitkää :grin Kylläpä harmittais kun kovalla vaivalla väkertäis pienelle vaatetta ja ne ei missään vaiheessa mahtuiskaan.

Meillä esikoinen oli 3965g ja 49cm ja käytettiin kokoa 50 ensimmäinen kuukausi ja sitten mentiin 56 toinen :)

Meillä poika oli 2720g ja 47cm. Silti käytettiin 56 koon vaatteita kun ei meillä pienempiäkään ollut ja nehän oli aivan liian isoja raasulle. :p

Voi kuinka siro poika teillä ollut<3 Meillä tyttö painoi 3260g ja oli 49cm. Oli pakko hommata 50cm vaatteita, kun tuntui et hukkuu 56cm. Oli myös vaikeampi käsitellä, jos oli kamalan isot vaatteet :)

Meidän poju syntyi melkein nelikiloisena, mutta paino nousi aika hitaasti alussa ja tuntui et just ne 56:t oli tosi pitkään käytössä!

Takaisin