Hankinnat

Aika vähälle taitaa ihan pienempien vaatteiden käyttö jäädä, kun pienet kasvaa alkuun niin nopeasti.
Riippuen Tiiu millaisia vaatteita oot ompelemassa, mut pidemmillä resoreilla esim saa aika paljon pelivaraa. Pienempänä käyttää resorit käännettynä ja kasvettua resorit auki. Ois kiva nähdä aikanaan kuvia valmiist aompeluksista! :)
Itellä jotain jäljellä vanhempien lasten jäljiltä ja paljon meinaan suosia kirppareita vaateostoksissa...
Neuloin heti yllätysraskauden selvittyä pienet villasukat, tumput ja hatun! Oli terapeuttista ja teki raskauden todellisemmaksi :grin

Joo mä mietinkin, että varmaan väkerrän noita ihan pikkuisia bodeja vaan muutaman siitä ilosta, että ne on niin ihanan pikkuisia ja ostan sit loput. Pikkuvauvat tarvii niin kamalasti vaatetta, että olis ehkä turhan iso hommakin yrittää tehdä kaikki itse. Ostovaatteet ei vaan puhuttele mua millään tavalla, pitää varmaan tonkia kirppareita, jos löytäis halvalla.

Pakko myöntää et mä oon kirppareilla sortunu jo vauvanvaateostoksiin =D
Jos oisin tiiu sä niin varmaan tekisin lähinnä niitä pikkusen isompia joiden käyttöikä on vähän pidempi, ehkä jonkun "sairaalasta kotiutumisvaatteen" pienempänä... Jos podytkin itse teet niin niihin saa lisää käyttöikää laittamalla kahdet nepparit alas eli sisämpään osaan neparin normaalisti ja lisäksi muutaman sentin ylemmäs toiset nepparit, joita voi käyttää pienemmällä vauvalla. Tai tehdä erikseen bodyn jatkokappaleita (muutaman sentin kangassoiro, jonka molemmissa päissä nepparit)

Vauva ei välttämättä tarvitse mitenkään valtavaa vaatevarastoa. Yleensä esim pulautellessa vauva onnistuu sotkemaan samalla myös vanhempien vaatteita, joten pyykkiä tulee koko perheeseen sen verran paljon, että pesusyklit pysyy lyhyinä. Ja aina voi pitää sit isompaa kokoa, jos hetkellisesti kaikki onkin pesussa tai kuivumassa. Muutamilla bodyilla ja housuilla per koko pärjää todennäköisesti, yleensä ainakin pieniä vaatteita on aina liikaa :D

Meillä kyl nuo niskakakkakuningattaret ja superpulauttajat on aika isonkin vaatevaraston onnistunut käymään päivässä läpi niin että on tarvinut isompaa kokoa kaivaa esiin siksi aikaa kun kaikki vaatteet koneessa :P Ja pesen omat 40 asteessa, lasten 60 asteessa niin siinäkin mielessä kätevää että tulee koneellinen. 4680g ja 51,5cm pienokainen aloitteli 56cm vaatteilla ja mahtui niihin noin kuukauden :)

Aaria; sama! Toinen pulautteli jatkuvalla syötöllä niin vaatteita sai vaihtaa usein!
Mimmus; varo vaan! Voi jäädä koukkuun ja huomata haluavansa kiertää kaikki lähiseutujen kirppikset! =D =D

Joo, aiemmissa raskauksissa pimahinkin ja ostelin vähän liikaa kun halvalla sain. :D Nyt onneksi asutaan kauempana kaupungin houkutuksista ja oman kylän kirpparin tarjonta on ollu aika huonoa.

Mä käyn ahkerasti kirpparilla ja kyllä sieltä aina tarttuu vauvanvaatetta sekä esikoiselle vaatetusta. Vaikkei ehkä tarviis. Vaarallisia paikkoja! :)

Me ostettiin vauvalle eka body ja sukat reissusta, kun sattui löytymään juuri sillä eläinkuosilla joka vauvan sukunimesskin on ja vielä aika unisex värinenkin oli <3 Nyt jänskätään maanantain ultraan, mutta ehkä sen jälkeen voi pikku hiljaa alkaa kirppareita kiertämää, sieltä varmaa suurin osa kuitenkin tulee hankittua. Mutta huomasin kyllä että tosi vähän on mitään kivoja unisex vaatteita vauvoille ainakaan uutena kaupoissa!

Mun ei tarvi käydä kirppareilla kun mun äiti on niin innokas. Se kantaa sieltä säkkikaupalla tavaraa, samoin aleista. Itse en ihan hirveästi ole lapselle vaatteita joutunut ostamaan :)

Jos itse tekee vauvanvaatteita, niin suosittelisin tekemään etenkin ihan pienelle kietaisubodeja. Ne on paljon kivempi pukea sellaiselle veltolle pötkölle kuin pään yli vedettävät. Niitä varmaan hankin itse lisää mikäli jotain hankin.

Mitään ei kyllä tarttis kun esikoisesta oon huolella kaiken säästänyt ja vaatteet pitkälle unisex. Niin paljon on kamaa et ostan kyllä vaan jos nään jotain super ihanaa. Kirppiksiä meilläkin on paljon koluttu. Itse en oikein osaa ommella mutta fb:n ommeltujen vaatteiden kirppis on sellanen, mitä käyn kuolaamassa :P

Ens tiistain jälkeen vois ehkä jotain jo varovasti hankkia, jos kaikki on edes jotenkin hyvin :) Tosin perjantaina oli taas "tili tuli, tili meni, ehtikö kukaan nähdä kumpaakaan tilannetta" :/ Ens kuussa sitten isompi tili :)

Muistan kun esikoiselle olin ostamassa vaunuja viikkoa ennen laskettua aikaa niin mun äiti sano et joko sä nyt ostat ne, mitä vaan voi vielä sattua :D

Itse ostin jo viikolla 13, rattaat ja niihin sopivan turvakaukalon. Muita ei vielä näillä näkymin ole tulossa..

Mulla oli edellisellä kerralla turvakaukalo, vaunut, sitteri ja vaatteita ainakin tyyliin vk 12 tienoilta kun kaverin piti päästä kerrostalossa niistä eroon :D vähänhän se kauhistutti.

Jos tiistain ultrassa kaikki ok, ehkä alan etsiä tuplarattaita. Esikoinen on 1v10kk kun uusi vauva syntyisi, niin en kyllä jaksa uskoa että talvea vasten etenkään liikkuminen onnistuisi mitenkään muuten..

Meillä oli esikoisesta jo kaikki hankittuna melko ajoissa, kuitenkin vasta nt-ultran jälkeen.
En halunnut stressata niitä hankintoja loppuraskaudessa ja se oli ihan fiksu teko kun loppuraskaus meni miten meni..

Nyt ainoana hankintana olisi ne tuplikset.
Eikä mulla oo hajuakaan! A-P-U-A. Onneksi on aikaa. Mitenhän noita liikkuu käytettynä?

Takaisin