Hankinnat

Mä haluaisin jo kovasti ostella niitä pikkuisia vaatteita.. mutta pelkään että sitten kun ostan jostain näin ajoissa niin sitten sattuu jotain :/ np ultran jälkeen voi sit ehkä jotai vähän ostaa.

Oon mä kyllä unipesän, unipussin ja sellaisen vaunuliinan (tms mikälie onkaan) jo äidiltäni tilannut :D hän siis ompelee ne itse, mutta ei vielä ole edes kankaita hankittu :)

Mitään turhaa en kans haluaisi hankkia mutta toisen tärkeä on toisen turhake.. Mies on sanonu alusta asti että hän haluaa sitte kantorepun (mistähän se on sen keksiny :D), mutta mistä esim siitäkään sit tietää et viihtyykö lapsi vai menikö turha satanen siihen..

Hei tuli mieleen, että Lidlissä on tulevana maanantaina niitä vartalotyynyjä myynnissä mitä moni on kehunut! Itse aion käydä hankkimassa. :)

Minä myös suuntaan Lidliin heti maanantaina! :) Pakko saada tuollainen. Menevätköhän oitis kaupaksi hehe.

Fifu, kannattaa tutustua löytyykö tein paikkakunnalta tai lähistöltä kantovälinevuokraamoa/vuokraajaa, sieltä saa lainattua testiin erilaisia liinoja tai reppuja.

Hyvän repun voi ostaa myös käytettynä 50-60 eurolla, ja myydä sitten edelleen samalla hinnalla, usein häviää vain esim postituskulut. Meidät kantoliina ja reppu on pelastaneet monesta pinteestä, joten kehotan kyllä kokeilemaan! Ja mieluiten tosiaan esim lainaamon opastuksella niin ei tarvitse itse pähkiä.

Meiltä löytyy manducan kantoreppu sekä kantoliina, tykkään kyllä molemmista. Vähänhän siinä liinassa oli opettelemista, mutta siinä jotenkin lapsi on lähempänä itseä ja kivempi varsinkin ihan pientä kantaa. Meillä lapsi tykännyt olla molemmissa.

Molemmat hankittiin käytettynä. Käytettynä löytää kyllä siistejä ja säilyttävät hyvin hintansa kun hyvin pitää.

Itse uutena meinaan nyt hankkia kaukalopussin mitä esikoisella ei ollut. Vaikuttaa kätevältä kun ei lasta tarvitse topata autolla mentäessä. Haalarit yms on tietysti sitten vaunuilua jne varten lisäksi.

Meillä kaikki esikoiselta melkeenpä jäänyt, eikä tee mieli vaatteita hirveesti ostella, kun oon sellanen vähemmän tavaraa, mutta kotimaista ja laatua, ihan vaatteita myöten jos vaan pystyy:) siis ei niinkään lastentarvikkeita löydä kotimaisia mutta niin pitkälle ku pystyy:) joten, metsästän kirppareilta ja alennuksista laatua, enkä edes mene hypistelemään nättejä hm vaatteita:)
Joten olen säästänyt parhaimmat esikoisen vaatteet , ja niillä mennään , ja äitiyspakkauksessa tulee lisää:) plus ne alennuskuteet mitä oon löytäny.... sen takia alennuksesta kun toi laatu ja hinta menee vähän käsi kädessä....

Meillä ei oo yhtään mitään. Ja niin ku monet muutkin on täällä sanoneet ei mekään meinata hankkia mitään ennen np-ultraa, sitte ehkä jotain pientä uskaltaa ostaa :) Suurin osa vasta puolen välin jälkeen. Ja ei oo mullakaan mitään käryä mitä kaikkea sitä edes tarvii... :)

Mä näin nyt aamusta unta, että hypistelin kaupassa sellasta ihanaa pientä mekkoa, olisin niin halunnut ostaa sen, ja purskahdin itkuun kun en sitten voinut ostaa sitä sen takia, kun ei ole vielä se nt-ultra takana päin :)

Joskus huvittaa kun unet välillä muistuttaa jostain asiasta. Monta asiaa oon muistanut tehdä kun unessa on käsitellyt niitä eka. Virtsanäytteenkin tällä viikolla sain vietyä kun muistin unessa. Ja samaan aikaan oli hirveä vessa hätä.

Unilla on ihmeellinen vaikutus. :wink Moneenkin asiaan!

Meiltä löytyy Manduca, mutta oon miettinyt sen päivittämistä Tulaan. Mulla on menny hermot noiden säätöjen kanssa. :shifty: Mies tosin tykkää Manducasta juuri siitä syystä.
Vastasyntyneelle luulen että liina olisi parempi, mutta mistä ihmeestä pääsen alkuun liinailun kanssa.. Tai tiedän kyllä, mutta osaisiko sieltä sitten joku asiantunteva neuvoa suht edullista liinaa. Esikoisen aikaan ostin liinan mutta meni hermot senkin kanssa kun ei vaan ottanut onnistuakseen. :hilarious:

Mä ostin oman trikooliinani käytettynä. Ovat aika kalliita muistaakseni uutena. Mun liina on jotain 5-6 m pitkä. Kantoliinayhdistyksen sivuilla on paljon tietoa asiasta ja sidontaohjeita. Myös sairaalassa osannevat neuvoa liinan sitomista, näin ainakin viimeksi, huonekaveri sai siellä opastusta ihan kädestä pitäen. Itse olen pääasiassa käyttänyt vain kietaisuristi 2 sidontaa. On kätevä, puetaan päälle ilman vauvaa ja sitten vauva sujautetaan valmiiseen pakettiin. Vauvan saa tarpeen mukaan pois ja takaisin, joillakin myös imetys onnistuu suoraan sidonnassa.

Perus trikooliinat on suht edullisia, kudotut tyyriimpiä. Nousee monesti moniin satoihin niiden hinnat. Trikooliinan käyttöikä rajoittuu kyllä just siihen alkuun, kun vauva ei vielä paina paljoa. Vauvan kasvaessa trikooliina antaa helposti liikaa periksi eikä oo tukeva.
Mulla on kirppikseltä löytynyt trikooliinaa, sopii alkuun hyvin kunhan oppii sen sitomisrutiinin. Manducakin löytyy ja toivottavasti tulee taas käyttöön. Esikko vihas vaunuja joten tuli ihan kiitettävästi kannettua O.o

Joo näin oonkin käsittänyt että trikooliina menisi aivan alkumetreillä. Esikoisesta käytin tuota kietaisuristi 2 ja liina taisi olla Tricot-Slen?
Jospa pääsisi kakkosen kanssa alkuun sitten vähän erilaisissa merkeissä. :rolleyes:

Mulla edelleen trikooliina käytössä, tyttö kohta vuoden ja painoa n. 9,5kg ja hyvin pelittää edelleen. Käytössä hug-a-bub ja tricot-slen ja ihan on edelleen tarpeeks tukevat ja tyttö tykkää. :) Oon käyttänyt myös vaan tuota kietaisuristi 2, vois ehkä opetella muitakin.

Voih, mulla olis kangaspuut mökillä, tosin kokoamattomina, kun vaan olis tilaa niille, voisin kutoa kantoliinakangasta. Puiden leveys on 120cm, sekin varmaan riittäisi kantoliinan leveydeksi?

Briala, Tuota Hug-a-bubia oon miettinyt kun Tricotista luovuin.. Mitä mieltä oot? :)

Trikooliinalla ei saa käyttää muita sidontoja kuin kietaisuristi2, muut sidonnat on tarkoitettu kudotuilla liinoille. Kudotuissa hintahaitari on valtava, monet maksaa liinoistaan jopa satoja euroja, mutta oikein käyvän liinan saa käytettynä jo muutamilla kympeillä. Jos nyt oikein ymmärsin säännöt, niin uskallan vinkata, että facebookista löytyy oikein hyvä kantoliinojen ja -välineiden kirppariryhmä, johon voi laittaa pyynnöksi vaikka "edullinen liina aloittelijalle", ja kokeneemmat osaavat tarjota juuri oikeanlaisia. Kudotuissa liinoissa on sama kuin laadukkaissa repuissa, että säilyttävät hyvin arvonsa ja voi myydä eteenpäin samalla hinnalla, jos ei tunnukaan omalta jutulta. Kudotuissa kannattaa muuten nimenomaan ostaa käytetty mieluummin kuin uusi ekaksi liinaksi, koska käytetyt on helpompia käyttää!

Siinä pitää olla joku semmonen vinojousto. En ymmärrä kutomisesta mitään mut luulen ettei mee aivan perustekniikalla :D Toki ehkä liinankudontaohjeitakin löytyisi.

Niis liinoissa on aika paljon eroja ja musta tuntuu että jos on hyvä ja itselle sopiva liina niin sitä tulee myös käytettyä.

Esikoiselle mulla oli trikooliina mut toiselle ostin sellasen ihan ohkasen kudotun liinan. Se on tavallaan hankalampi kun pitää pukea vauva kyydissä, mut asettuu mukavammin eikä ole niin kuuma. Eikä se musta niin vaikeakaan ole. Oon kans käyttänyt trikooliinalla vain kietaisuristi2sta ja kudotulla kietaisuristiä, sit rengasliinaa lonkalla ja selässä vähän isomman kanssa kun ovat yleensä kyydissä vain hetken kerrallaan, niin on nopeempi.
Ja kaikkein eniten oon käyttänyt Tulaa, se on kyllä tosi hyvä ja helppo.

Meillä oli esikoisella vuokralla Tula ja tykkäsin kyllä. Siihen vaan tarvitsee vauvalle erillisen vauvatuen jota taas Manducassa ei tarvita. Ja Manducan saa varmasti säädettyä itselle sopivaksi, kun säätöjä on niin paljon. Todennäköisesti tulen hankkimaan Tulan tai Manducan :happy:

Takaisin