Joo telakka on ihan ehdoton. Ja lisää myös turvallisuutta. Mitä tulee noihin kirppiksiin, niin niitäkin on erilaisia, toiset on mun mielestä selvästi parempia kuin toiset. Esim pk-seudulla tykkään arabian vekara-kirppiksestä, malmin velmu-kirppiksestä ja tuusulan murulasta. Sitten oman alueen fb-kirppikset on kans hyviä. Nuo mainitsemani paikat on siis pelkästään lastenvaatteille ja tarvikkeille ja varsinkin velmu ja murula on aika pieniä, joten ne on nopeasti kierretty, lisäksi ainakin velmulla henkilökunta pitää pöydät siistinä, joten tarvarat on aina nätisti esillä. Kirppistellessä täytyy varautua siihen, että joka kerta ei löydy mitään ostettavaa, mutta välillä saattaa sattua kohdalle yksi pöytä, mistä löytyykin hurjan paljon itselle mieluista tavaraa. Mitä isommaksi lapsi kasvaa, sitä vaikeampi on löytää käytettynä enää vaatteita. Koossa 50-80 löytyy vielä aika hyvin ja hyväkuntoisia vaatteita, mutta siitä ylöspäin valikoima huononee selvästi. Varsinkin vk- ja toppahaalarit olen ostanut kaikki käytettynä, ihan uuden veroisessa kunnossa, ja murto-osalla uuden hinnasta. Rattaissa/vaunuissa olevalla lapsella vaatteet ei pahemmin kulu ja joskus ne on jääneet kokonaan käyttämättä, jos on ostettu liian aikaisin ja koko onkin mennyt pieleen. Itse tykkään ostaa eniten ihan livekirppikseltä siksi, että vaatetta pystyy vähän nuuhkaisemaan ja tarkastelemaan, että on oikeasti siistissä kunnossa, eikä haise kellarilta tai esim kauhean voimakkaalta hajusteelta.