Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullaki sen verran on raja että meidän kaukalo ja suurin osa vaatteista (käytetyistä) on tullu / ostettu tutuilta. Tuntemattomilta / kirppareilta en ihan pienen vauvan vaatteita halunnu ostaa ku en tiedä kenen päällä ne on ollu :D typerää ehkä joo.. mutta oon aina vihannu kirppareita just ton takia :grin nyt on tullu toki ostettua joitain vaatekappaleita kirppikseltä - jopa itelleni!:woot:
Harjoittelu tekee mestarin.. tai siedätys:angelic:

Me ostettiin eilen telakka kaukaloon, kun oli tarjouksessa :) kaukalo on siis valmiina esikoisen jäljiltä. Helpottaa varmasti autolla lähtemistä toi telakka, varsinkin kun on kaksi pientä saatava sinne autoon niin käy edes vähän nopeammin :rolleyes:
Vaikka ajattelinkin vaihtaa kaukaloa, kun mielestäni meidän omassa ei ole vauvalle hyvä asento, mutta hyvin esikoinenkin siinä viihtyi, että menkööt nyt :grin

Mää en oo koskaan osannu shoppailla kirppareilla ja se on mua harmittanut. Mää vaan jotenki en voi sietää sitä että aina ne myyntipöytien tavarat on hujan hajan niin en ossaa katella sieltä sitte mitään ostettavaa. :grin Vaikka kirppareilla on varmasti hyvääkin tavaraa myynnissä mutta multa ne jää aina sitte huomaamatta ja ostamatta tuon takia.

Niin ja marsupilami, se telakka on kyllä niin kätevä! Ei tartte ku napsauttaa kaukalo siihen kiinni ja menoksi. :)

Mää en oo koskaan osannu shoppailla kirppareilla ja se on mua harmittanut. Mää vaan jotenki en voi sietää sitä että aina ne myyntipöytien tavarat on hujan hajan niin en ossaa katella sieltä sitte mitään ostettavaa. :grin Vaikka kirppareilla on varmasti hyvääkin tavaraa myynnissä mutta multa ne jää aina sitte huomaamatta ja ostamatta tuon takia.

Sama täällä! Onneksi on nykyään nettikirppareita, niitä hyödynnän aina kun jotain tulee vastaan. Huono oon ettimään sieltäkin.

Tommonen telakka kyllä täytyy hankkia! Nekö/niitäkö myydään erikseen? Että ei vaan kaukalon kanssa yhdessä?

Juu kyllä nuita telakoita saa erikseenkin. Mää kyllä semmosta suosittelen kaikille ku on niin näppärä. :grin

Samoin voin suositella, se vöiden kanssa näprääminen on tosi hidasta ja kömpelöä verrattuna telakkaan :grin

Samoin voin suositella, se vöiden kanssa näprääminen on tosi hidasta ja kömpelöä verrattuna telakkaan :grin

Aivan superraivostuttavaa vääntää turvavöiden kans! Ja sitten kun sattuu (kuten meillä aikoinaan), että kaukalon pitää olla millilleen oikeassa asennossa, että turvavyö yltää, niin voihan *piip*! Eli telakallinen tällä kertaa siis hankintalistalle :)

Ah, meillä on jo vaunut ja pinnasänky :) Ensiviikolla käydään hakemassa hoitoalusta ja leikkimatto. Siskolta sain ison kasan pieniä vauvan vaatteita ! Vielä pitäisi hommata mummoloihin nuo tarvittavat. Ootteko te kustantanut mummolakalusteet vai ovatko teillä itse isovanhemmat hankkineet?

Meillä ainaki ollu niin innokas mummu että ite on kaikki hommannu. :) Käytettynä suurimman osan ostanut, torista/tutuilta ym.

RiiaBa meilläkin on mummola hommannut itse tarvittavat rekvisiitat(pinnasänky,kerrossänky,sitteri, syöttötuoli,astiat tms) jos ovat halunneet ja pääsääntöisesti käytettyä ovat ostaneet... Ostelivat siis ihan oma aloitteisesti tavarat, eikä meidän painostuksesta;) Itse hommattiin vaan matkasänky, että päästään reissuamaan vähän kattavammin kun vaan mun porukoille;)

Joo telakka on ihan ehdoton. Ja lisää myös turvallisuutta. Mitä tulee noihin kirppiksiin, niin niitäkin on erilaisia, toiset on mun mielestä selvästi parempia kuin toiset. Esim pk-seudulla tykkään arabian vekara-kirppiksestä, malmin velmu-kirppiksestä ja tuusulan murulasta. Sitten oman alueen fb-kirppikset on kans hyviä. Nuo mainitsemani paikat on siis pelkästään lastenvaatteille ja tarvikkeille ja varsinkin velmu ja murula on aika pieniä, joten ne on nopeasti kierretty, lisäksi ainakin velmulla henkilökunta pitää pöydät siistinä, joten tarvarat on aina nätisti esillä. Kirppistellessä täytyy varautua siihen, että joka kerta ei löydy mitään ostettavaa, mutta välillä saattaa sattua kohdalle yksi pöytä, mistä löytyykin hurjan paljon itselle mieluista tavaraa. Mitä isommaksi lapsi kasvaa, sitä vaikeampi on löytää käytettynä enää vaatteita. Koossa 50-80 löytyy vielä aika hyvin ja hyväkuntoisia vaatteita, mutta siitä ylöspäin valikoima huononee selvästi. Varsinkin vk- ja toppahaalarit olen ostanut kaikki käytettynä, ihan uuden veroisessa kunnossa, ja murto-osalla uuden hinnasta. Rattaissa/vaunuissa olevalla lapsella vaatteet ei pahemmin kulu ja joskus ne on jääneet kokonaan käyttämättä, jos on ostettu liian aikaisin ja koko onkin mennyt pieleen. Itse tykkään ostaa eniten ihan livekirppikseltä siksi, että vaatetta pystyy vähän nuuhkaisemaan ja tarkastelemaan, että on oikeasti siistissä kunnossa, eikä haise kellarilta tai esim kauhean voimakkaalta hajusteelta.

Täältä myös ääni telakalle! Ihan ehdottomasti todella kätevä. Ja nyt sen merkitys vielä korostuu tämän lapsen kohdalla kun hän tulee olemaan kaukaloineen todennäköisesti auton takapenkillä siinä keskipenkillä. Koitapa sinne nyt vääntäytyä jotain vöitä kiinnittelemään! Helppoa vain asettaa kaukalo siihen :)

Toikin on muuten semmonen asia, josta oon saanu itselleni huonon omatunnon aikaiseksi kun mietin, että kuka mun rakkaista pienistä menee siihen "turvattomalle" keskipenkille :( En siihen ketään olisi halunnut, mutta ei ole vaihtoehtoja kun uutta autoa ei vain nyt ole mahdollista ostaa. Sitten ollaan järkeilty, että se kaukalo siihen on turvallisinta laittaa kun se tulee kuitenkin selkä menosuuntaan niin tuskin se siitä penkkien välistä mahtuu sinkoutumaan mihinkään, jos tulee joku törmäys. Aaargh, miksi äitien pitää olla kaikesta huolissaan :D

Heinukka, minusta olen kuullut, että keskipenkki olisi lapselle se turvallisin paikka matksutaa, koska jos mahdollinen törmäys tulee jompaan kumpaan kylkeen on tällöin matka keskelle kaikista pisin. Vaatii kuitenkin oikean vyön keskelle, pelkkä lannevyö ei riitä. En kyllä ole varma tiedosta, mutta tämmöinen jostain muistin syövereistä pulpahti esiin. :)

BaaBaa, totta muuten! Sivutörmäyksessä saattaa hyvinkin olla noin kun järjellä ajattelee! Ah, ihanaa helpotusta omantunnon tuskaan :) Eli sinne olisi sit järkevintä sijoittaa tuo esikoinen korokkeineen kun vauva siirtyy pois turvakaukalosta

Meillä aivan sama tilanne edessä ja siksi myös joutunut miettimään lasten sijoitusta autossa. :) Mä olen kans samanlainen muumimamma huolehtimaan, ku kyse lapsista. :p

Mitä kaikkea ootte jo ostelleet tulevalle lapselle ? Mietin että onko liian aikaista alkaa jo ostelemaan esim. Pinnasänkyä,sitteriä yms..[emoji3]

Kyffiii en oo ostanut mitään enkä osta:p noh jossain kohtaa ostan paapu helistimen mut se on siinä;)
Auto asiaa, me saatiin viimekuussa vihdoinkin ostettua kunnollinen auto mihin koko pesue mahtuu! Vw transporter paku 7 paikkainen ja nyt on tilaa! Eikä maksanu "kun" 3000€, ainut miinus siinä on et isien pitää keskipenkkeihin vaihtaa normi vyöt kun nyt siinä on vaan lannevyöt, mut se pitää tehä vasta ens vuonna kun tulee ne paikat tarpeeseen, lapsien kannalta siis...

Kyffi, mäkään en ole vielä ostanut yhtäkään vaatetta tai mitään! Rakenneultran jälkeen jäädään kaupungille ja sitten vois ekoja vaatteita ostaa. :) ja käydä vaikka rattaisiinkin tutustumassa liikkeessä, kun niistä ei ole mitään kokemusta :joyful:

Okei! Kun mietin että onkohan liian aikaista vielä ostella mitään.. Paljon oon saanut vaatteita ja ostanut itse. Mutta vielä mitään muuta ei olla hankittu. Mies siis lähdössä armeijaan tammikuussa niin aattelin että nyt olisi hyvä aika ostaa kaikkea kun mies täällä vielä on :)

Takaisin