Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minäkään en tykännyt kietaisubodyista yhtään ja syyt juurikin samat ku Anskurailla. Me ei olla hankittu juuri mitään vielä. Ehkäpä sitten ens vkon rakenneultran jälkeen :)

Mää en kans kauheesti diggaa niistä kietaisubodeista.. :)

Oon miettiny äippäx4 samaa, et en jotensaki henno laittaa tota esikoista vielä pois pinnasängystä, kun näillä ikäeroo tulee vaan 1v 3kk. Poika on kuitenki vielä niin pieni. Mut jos poika on vielä pinniksessä ni en tiiä mihin vauvan laitan, ku vieressä se ei mahu olemaan. :)

Meillä vauva nukkunut vaunukopassa meidän sängyn päädyssä (siis siellä pään yläpuolella seinän vieressä;) tai isännän ja mun välissä...

Juu tilattu on mut pitäis viel selviytyä hakemaan se:D aika mini lootahan se on mut ilmanen niin miks ei?

Äippä, ilmanen on :)

Mä kanss tilasin sen ja mennään ens viikolla käymään ultran jälkeen lastentarvikkeessa tutustumiskäynnillä, niin pitää muistaa pyytää se :)

Me haettiin babybox toissapäivänä :) sisälsi tutin, muutaman vaipan, puhistuspyyhkeitä, pesuainenäytteen ja kylpyöljynäytteen :)

Taitaa jäädä babybox taas hommaamatta, lähin noutopaikka on n. 70km päässä ja toi sisältö ei kata polttoainekuluja ni. :wacky: Jos tulee muuten asiaa sinne ni sit voi hoitaa kaks kärpästä yhdellä iskulla :p

Meillä oli noin 200km matkaa kai lähimpään.. Mut sukuloimassa käytiin ni samalla tuli haettua :) ja juu, eipä tuo sisältö kovin erikoinen ollu :D

Sama homma, setoinen. :) tilasin sen kyllä mut en oo koskaan hakenu, eikä varmaan lastentarvikkeeseen tuu ihan heti asiaa muuten ku kaikki on hommattu. :D

Tuliko teille muuten tekstiviesti, kun tilasitte babyboxin? Kun siellä luki että tulee tekstari millä vois hakea sen.
Mulle tuli vaan mailia niiltä ja kysyin asiasta, niin saan silläkin sen paketin haettua :)

Mulle ei mitään txt tullu mut spostiin tuli vahvistus viesti et voi noutaa myymälästä:)

Mäkin ihmettelin sitä tekstaria, kun ei stiä koskaan tullut. Kysyivät vaan sitten sitä koodia, joka näkyy sähköpostissa.

Tilasin just yhdistelmärattaat Brtiax Go Next 2016 :happy: Onkohan ne hyvät? Onko teillä muuten turvakaukalo sellainen, että saa rattaisiin kiinni? Onko siitä hyötyä?

Saatiin joululahjaksi äitiltä ja siskolta vauvalle jo vaatteita, ne on niiiin söpöjä! Huomenna pitäis sitten käydä kattoon kaverilta vauvalle leluja. Pinnasänky ajateltiin hommata käytettynä.

Meillä käytettiin alkuun myös vain kietaisubodeja. Tai no miestä ei pikkuitkut niin haitanneet, niin hän sitten koitti käytellä myös niitä tavallisia, mutta mä en tuota isopäistä vauvaa tunkenut varmaan ekaan kahteen kuukauteen normibodyyn kertaakaan...

Vaatteita ei sitten taas meillä kulunut alkuvaiheessa just yhtään. Vauva kun ei puklaillut ollenkaan ja maitoakin tuli aina hyvin hallitusti, niin ei ne likaantuneet yhtään. Niskakakatkin alkaa sitten vasta vähän myöhemmin :D

Meillä sama ku Nakeroisella, vauvat ei oo puklailleet alkuun juur yhtään. Maitoa multa kyllä tuli vaikka muille jakaa, mutta siinä kastui lähinnä mun omat eikä niinkään vauvan vaatteet :)

Kietaisubodyista tykkäsin ihan pienellä, mutta hyvin pian sit normibodyja siirryttiin käyttään kun pojat on olleet niin jämäköitä vauvoja, että semmonen tavallinenkin body on ollut ihan helppo pukea.

Nyt oon hommaillu jo jonkin verran vaatteita kun olis tulossa rinsessa ja kaapit täynnä rinssin vaatteita :grin Toivottavasti se sitten kanssa on tyttö :p

Minusta tuntuu että on ihan pulassa mitä pitää ostaa ja minkä verran. Tarkoitus on hankkia alkuun ihan välttämättömät ja katsoa sitten mitä tarvii. Netissä kaikki listat on täynnä ns hömppää kantoliinaa tai lastenmerkkien mainosta. Onko teillä kokemusta mitä oikeasti tarvii äippä pakkauksen lisäksi?

Mitähän sitä nyt oikiasti tarttis, noh, me hommattiin esikoiselle:
Vaatteita (Bodeja, housuja,sukkia,ulkovaatteita, kaikkea mahollista vaatetta. Meillä oli tosin talvivauva joka tartti hulluna vaatekerroksia)
Vaippoja
Harsoja
Sitteri (rockernapper joka toimi meillä ekat kuukaudet sänkynä vauvalla)
Turvakaukalo
Rintapumppu (mulla rupes maitoa tulemaan laitoksella jo reippaasti)
Tuttipulloja pari (koliikkipulloja)
Nännirasvaa
Imetysliivit

Nuo nyt muistin tähän hätään. :grin Hirveen vähällä sitä pääsee alkuun, kuhan on vauvalla vaatteita ja vaippoja niin melekeen kaiken muun voi ostaa sitte kotiin päästyään. Turvakaukalo tietenki on ehoton jos autolla tarvii kulkea.

Mie ostan valmiiks mahollisimman hyvin kaikkea ku meiltä on se tunti kaupoille ja varmuutta ei oo että sieltäkään löytää tarvitsemaansa ni ettei tuu sit hätä ku jotain ei ookaan. Sisko tuo nyt hirmu kasan kaikkea vauvatavaraa meille, niillä kun on lapsiluku jo täynnä ni pääsee eroon tavaroista :)

Takaisin