Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ostin ehkä kolme settiä kokoa 50 ja muuten kaikki kokoa 56. Meille syntyi melko pieni tyttö, joten koko 50 oli hyvä alkuun, mutta nopeasti jäi pieneksi :)

Kiitos vastauksesta! Esikoinen tulossa eikä kenelläkään lähipiirissä ole oikeastaan lasta.. Joten tässä mietiskelen kaikenlaista :D onneksi on tämä ryhmä niin saa tukea ja apua <3

Me kanssa hommattu vaan muutama 50cm setti, kun vauvat kasvaa ihan liian nopeasti niin ei kannata kamalasti ihan niitä pienen pieniä hommata;)

Meilläki käytettiin ehkä eka kuukausi (muistanko ihan väärin???) 50 senttisiä, mutta olipa onni että niitä oli reilusti. Ei tarvinu olla koko ajan pesemässä ku tyttö oli puklailevaa sorttia :P

Meillä oli muutama vaate kokoa 50, mutta eipä kerinnyt monesti olemaan päällä ja 56koko oli mun mielestä hyvä ihan alusta asti. Meidän poika oli 51cm ja 3967g syntyessään, ja joittenkin lapset on vielä isompia niin eipä varmaan tartte edes 50kokoa :rolleyes:
Ja mä oon aina tykännyt pitää pojalla mielumin reilun kokoisia vaatteita, niin on helppo pukea ja vaikuttaa muutenkin mukavemmalta päällä kun ei ole ihan nakutettu :p ja kerkeää käyttämään kauemmin, niin ettei ala harmittaa jos joku uus paita kerkeää vain kahdesti päälle :)

Meidän esikoinen oli alle 2,5kg ja sille meni 50cm aika pitkään. 56cm olis olleet alussa aivan liian isoja. Toinen oli puolestaan pikkusen yli 3kg ja sille meni 50cm hetken aikaa, 56cm piti ottaa käyttöön aika nopsaa. Meillä kans esikoinen puklaili siihen malliin, että onneks oli paljon vaatetta ja harsoja :)

Marsupilami mulla vähän sama et tykkään et on ennemmin vähän reiluja :) ajoissa siis yritän vaihtaa seuraavan vaatekoon laatikkoon :P

Voi että ku näitä keskusteluja seuratessa kihelmöis päästä shoppaileen. Alkuraskauden pahoinvoinnin aikana sitä ei paljon missään tullu muutenkaan käytyä mutta nyt kun parempi olo niin ois niin kuva ostella kaikki söpöjä pikkujuttuja. Monia sukupuolineutraaleja vauva juttuja voiskin tietty jo ostaa mutta jotenki tuntuu vieläkin niin aikaselta vaikka johan tässä on toinen kolmannes alkanutkin.

Mun sisko kävi jo lidlistä ostamassa vauvan vaatteita :D Itse ollaan vasta vaunut ja kaukalo ostettu. Ajattelin muut hankinnat ostaa rakenneultran jälkeen :) Ja joulu lahjaksi voidaan saada jotain.

Musta tuntuu että tulee vielä kiirus, ei täs ole enää kun puoli vuotta aikaa! :hilarious: onneks on esikoisen jäljiltä kaikkea, mutta silti on ostettavaa varsinkin jos on tyttö niin pitää vaatteita hommata, kun en ihan viitti tumman sinistä puuha pete paitaa käyttää tytöllä :p ajattelin kyllä jo hommata neutraaleja vaatteita jos tulee vastaan :)

Meillä nyt aikalailla kaikki tarvittava on, vaatteet tulee mun siskolta takas päin mut niillä vielä mikään kiirus oo;) mun ongelma on vaan se et mihin sitä 5 lapsen vaatteet laitaa, kaapit pursuaa jo ennestäänkin o.O

Mun kans tekis mieli lähteä jo shoppailee kaikkee tarviketta ja vaatetta, mutta varmaan rakenneultran jälkeen joulun alemyynneistä sitten vasta aletaan tsekkailee enemmän :) Puoli vuotta aikaa kuitenkin vielä. Toisaalta taas tuntuu hullulta, että JO puolen vuoden päästä meillä on vauva! :wideyed: Olis kiva myös ostaa kaikki uutena, mutta kun miettii kuinka paljon siihen saa menee rahaa, kun esikoinen kyseessä eikä mitään valmiina niin varmaan hankitaan kyllä osa käytettynä.

Me ollaan hiljalleen alettu katseleen tarvikkeita, ei niinkään vaatteita vielä mutta tiedetään jo millainen sänky ja "hoitopöytä" mikä lie tulee, ehkä käydään ostamassa vielä ennen joulua. Mies haluaa jaksottaa nuo isommat ostokset, juuri sen takia kun mitään ei ole ennestään eikä tunneta yhtään ketään jolla olisi pieni lapsi jolta voisi jotain saada, ainakaan täältä päin maailmaa, Suomessa niitä tuttuja olisi vaikka kuinka! :)

Hassusti kävi eilen, olin käynyt vaunukatalogin läpi ja tehnyt sinne muistiinpanoja miehelle (oli muka liikaa vaihtoehtoja eikä hän jaksanut/osannut/halunnut keskittyä) ja yksiin oikein vanhanaikaisiin malleihin olin laittanut vain että EI. koska ajattelin että ne ei hänelle varmasti kelpaa, no niitähän herra sitten tietysti ehdotteli mulle innokkaasti :grin

Vaatteita tekisi kovasti mieli käydä katselemassa, ehkä sitten seuraavan ultran jälkeen jos kaikki on taas varmasti hyvin..

Me pidettiin miehen kanssa eilen kirppispäivä.. Muutamat bodyt taas tuli mukaan ja niiiiiiiiiin söpö 50cm pieni harmaa neulepaita,mustilla isoilla napeilla. :) Oma äiti vähän vihjaili, et he ostais joululahjaks pinnasängyn.. Ihanaa, jos ei tarvi itse ruveta sitä ressaamaan... Muita isoja hankintoja ei olla vielä ees mietitty... Vaunuja nyt jonkun verran kateltu, mut ei päätetty mitään..

Rakenneultran jälkeen (joulun jälkeen) sitä sit varmaan uskaltaa rueta vielä enemmän ostelemaan.. :):Heartred

Äh, mies meni ostamaan gracon logico s turvakaukalon ja telakan kysymättä miulta mitään. Vissiin vähän turhan kiivaasti ilmaisin mielipiteeni, veti ryynit kunnolla nokkaan :meh:

Mutta siis, tietäiskö kukaan/onko omaa kokemusta saako tota kaukaloa adapterilla kiinni mihin kaikkiin yhdistelmiin? Mitä nyt nopsaan googlasin niin vaihtoehdot on aika mitättömät..

Zeero ainaki gracon (matka?)rattaisiin ilman adaptereita. Meillä sama kaukalo ja kaks kertaa oon saanu testata niitä rattaita ni ne oli ihan kivat työntää ja näppärät kulkemaan :) on muuten ukkos valinnu erinomaisen kaukalon, on todella tykätty! :)

SeToinen, kiva kuulla että kaukalo on hyvä! :)Käytettynä osti työkaveriltaan, yhtään en tiiä kuinka vanha tms on, ehkä mies suostuu joskus kertomaan.
Ehkä myö selvitää ilmanki sitä adapteria, kovasti vaan kuvittelin et se ois kätevä :grin

Turvakaukaloiden pohjasta löytyy ikämerkintä (yleensä kk/vv). Yli viisi vuotta vanhoja turvaistuimia ei suositella käyttöön, koska muovi haurastuu ajan kuluessa ja turvakaukalon/istuimen kestävyys kolarissa ei enää ole samanlainen kuin alle viisi vuotta vanhana.

Me ei olla tehty vielä yhtäköän hankintaa. Rakenneultran jälkeen jäädään kaupungille ja sit vois jo jotain katella ja ostaa, jos kaikki on hyvin :)
Alennusmyynneistä vois katella sit kaikkea ihanaa :) mutta onhan sitä kyllä paljon ostettavaakin! Ja muutto omakotitaloon ens vuoden puolella, niin sinnekkin pitäs ostaa sohvaa, valaisimia ynm :shy:
Huh! :hilarious:

Heh, mua ei meinattu yhtään ymmärtää ku kieltäydyin ukon veljenpojan 14 (!!!!!!) vuotta vanhasta istuimesta (oli kaukalon vaihto turvaistuimeen). "Sehän on aina sisällä säilytetty ja hyvässä kunnossa!" .. ukko yritti vielä puhua ympäri, sanoin että ostan sen vaikka omalla rahalla (lapsitarvikkeet maksetaan aina 50/50) mutta meille ei niin vanhaa istuinta tule:finger:

Kaukaloissa joo 5v ja isommissa istuimissa muistaakseni 10v suositus käyttöikä, muistaisin näin :)

Minä oon ollu tuon meijän esikoisen kanssa semmonen että nuita turvallisuuteen liittyviä istuimia/kaukaloita en oo käytettynä mistään ees kattellu. En vaan uskalla enkä kyllä halunnukkaan. Sillonko siirryttiin kaukalosta istuimeen niin mun oma isä sano etteihän niitä nyt kannata kalliilla uutena ostaa ku halvallaki saa hyviä, vähä käytettyjä yms ja minä vaan mielessäni ajattelin etten ikinä tuu istuinta ostaan käytettynä. :grin Ja ku on nuita sukulaisia jokka on omia istuimiaan ja sun muita säästäny ja nyt haluavat päästä niistä eroon niin meillehän niitä yritetään tuputtaa aina.. Se on rasittavaa. Samaten ku kaikki vanhat rievut/ vaatteet yms jokka on jossain varastossa ollu vuosia ja haiseeki ihan varastolle, kiva! :grin Elkääkä nyt ymmärtäkl väärin, on meilläki käytettynä vaatteita ja muita juttuja mutta hyväkuntosiahan niittenki pitää olla että niitä voi ees käyttää. :happy:

Takaisin