Hankinnat

Mä en oo kauheesti hamstrannu 50cm (n. 6kpl kutakin vaatekappaletta), ku ajattelin et eihän se bebe välttis niihin edes mahdu jos on jo syntyessään 50cm tai yli ja kestovaippailessa voi olla pakko muutenkin laittaa yhtä isompi koko. 56cm bodeja mulla onkin sit jo 14kpl ja 62cm 17kpl [emoji28] ja erilaisia housujakin ihan reippaasti. En oo siis noista maksanu juuri mitään, minkä takia vaatteita on päässy vähän kertymään ("ku lähes ilmaseksi sain"...). 68cm mulla on kans jo jonkim verran, mut sitä isompia ei yhtään.
 
Meillä on reilusti vaatteita (esim. 50-56-kokoisia bodeja on varmaan jotain kolkyt :grin) ja harsoja (nää on ostettu esikoiselle uutena mutta samoilla mennään), kun en kehtaa joka päivä pyykätä. Meillä pidetään pyykkipäivä kerran viikossa pesutuvalla (isot koneet, niin ei kehtaa puolityhjänä pyöritellä niitäkään), ja tarvittaessa pestään sit lisäksi omalla koneella jotain. En tykkää siitä, että pyykinkuivausteline seisoo koko ajan jossain nurkassa!

Käytettynä jos ostaa mahdollisimman paljon, niin ei mene edes paljoa rahaa.
 
Meillä pestään pyykkiä sitä mukaan kun likaantuu, ja koneen saa suhteellisen täyteen. Esikoisen vaatteilla mennään ja mulla ei oo ku ehkä 8 50-56 koon bodyä, muutamat sukkahousut ja housut. Hyvin pärjättiin esikoisen ajankin, vaikka tiuhaan vaatetta vaihdettiin. :) meillä ei tosiaan olla pukluisissa vaatteissa, ne lähtee samantien pyykkiin. :D ja harson vaihdoin aina tosi tiuhaan, eikä meillä niitä silti oo ku jotain 15-20. Mää en tykkää että pyykki seisoo kauan likaisena, kun herkästi pinttyy puklut yms vaatteisiin. :)
 
Kokeneemmat mammat sanokaapa mielipiteenne turvakaukalo asiaan! :rolleyes:

Me ei olla hankittu kaukaloa vieläkään ja meillä on Emmaljungan yhdistelmävaunut odottamassa. Mietinkin, että ostaisiko sellasen kaukalon minkä saisi noihin rattaisiin kiinni, vai summassa vaan jonkun muun?
En ehkä aatellu erikseen matkarattaita ynm hankkia, niin oonkin pohtinut että olisiko tuo sitten helpompi systeemi, jos koppakin kävisi samaan runkoon.. hmm :wideyed:
 
Maxi-cosin kaukalot käy ainakin emmaljungien kanssa :)
 
Niinaki liikutteko te paljon? Mahtuuko yhdistelmät paksiin? Aika usein yhdistelmät saattaa olla sen verta massiiviset että ne ei paksiin mahdu, ainakaan jos on pienempi auto... jos siis ideana käyttää yhdistelmiä jokapaikan rattaina ja teillä liikutaan paljon niin sit hommaisin yhteen sopivan kaukalon mut jos teillä ei paljoa liikuta autolla niin sit varmaan mikä tahansa kaukalo käy... meillä oli esikon aikana pikkunen seat johon ei mitkään yhdistelmät ois mahtunut joten ostettiin sit britaxin pikkuset matkarattaat ja britaxin kaukalo:wink ei ois pärjätty ilman...
Meille tulee muuten tuplarattaat vaikka eka meinasin että niitä en hommaa mut kai se vaan pakko on... pitäis vaan päättää mitkä sitä hommaa:wink
 
Emmaljungiin saa aika useisiin kaukaloihin adaptereita. Meillä on Maxi-cosin Capriofix kaukalo ja siihen adapteri. Nyt kakkosen kohdalla ei varmaan tule juurikaan käyttöön ku yhdistelmät ei mahu enää autoon sit. Menee kantohommiksi :/ Meillä Britaxin matkarattaat ja niihin ei taas saa tuota Capriofixiä adapterilla kiinni.
 
Meillä ei esikon kohalla ollu muutaku perus yhdistelmävaunut ja kaukalo, jota ei saa kiinni niihin yhdistelmiin. :) meillä ei liikuta niin kauheesti ni hyvin pärjättiin. Ja tästä ei sit tuu ku ne tuplat vaan, ja yhdistelmät jää sitten pois käytöstä. Esikoinen on sen verran pieni että jos jonnekki lähtee niin ne tuplat on oltava mukana ku ei se jaksa vielä kävellä. :)
 
No niin top 2 on valkkaantanut tupla valikoimista ja ne ois mountain buggy duet ja britaxin be-agile double, onko kellään näistä kokemusta? Mountain buggy houkuttais muokattavuudellaan mut hinta on kyl aika kova o.O noi britaxit taas hintansa puolesta hyvät...
 
Ainiin, unohdinkin tän keskustelun kokonaan!
Hmm, no kyllä me jonkun verran liikutaan. Mietinkin just, että oisko se helpompi olla vaunuihin sopiva kaukalo, niin pikkunen sais nukkua siinä rauhassa, kun esim kaupungilla kävisi.. pitää miettiä vielä! :p
Ja mun farmari autoon nuo meidän yhdistelmävaunut kyllä ainkin mahtuu kyytiin
 
Mä huutelen joulukuisista -16, Niinaki jos vähänkin enemmän kuljette autolla, käytte ruokaostoksilla, kaupungilla ym niin suosittelen hommaamaan kaukalon mikä menee vaunuihin kiinni! Meilläkin emmaljungan yhdistelmät ja britaxin kaukalo, ja ne adapterit on suuri pelastus! Ei tarvitse ottaa kuin runko mukaan kauppareissulle, kaukalon saa niin kätevästi niihin kiinni herättämättä vauvaa. Välillä olen ottanut kopankin mukaan jos ollaan menty vaikka vaunukävelylle keskustaan, ja se on melko hankalaa repiä lasta pois kaukalosta ja nukuttaa taas koppaan ja sitten takas kaukaloon.. varsinkin nyt talvisaikaan kun pitää lapsellekkin pukea enemmän kerroksia päälle. ennen pojan syntymää mietin että tuleekohan edes käyttöä koko adaptereille mutta nyt en voisi elää ilman.. :D
 
Ehkä me nyt sunnuntaina päästäisiin miehen kanssa käymään lastentarvikkeessa viimein!
Sitten voisi paremmin tutustua adaptereihin sun muihin, mutta kyllä alan olemaan sen kannalla jo :happy:
 
Mie taas oon ajatellu et kaukalonhan voi laittaa suoraan ostoskärryyn, ei tarvii jokapaikkaan vaununrunkoja raijata? Jotenki aattelen et vaunut ja pitkät kävelylenkit/päiväretket menee käsikädessä. Kaupassa käynti sit taas nopee pyrähdys.. Noh, voihan se olla et mieli muuttuu kun pääsee käytännössä toimimaan.. nyt ainaki sillä mielellä et kantoliina rules :)
 
Mie taas oon ajatellu et kaukalonhan voi laittaa suoraan ostoskärryyn, ei tarvii jokapaikkaan vaununrunkoja raijata? Jotenki aattelen et vaunut ja pitkät kävelylenkit/päiväretket menee käsikädessä. Kaupassa käynti sit taas nopee pyrähdys.. Noh, voihan se olla et mieli muuttuu kun pääsee käytännössä toimimaan.. nyt ainaki sillä mielellä et kantoliina rules :)

Me laitettiin kantokoppa aina kärryyn. Ja jos yksin meet kauppaan ni kuka työntää vaunuja jos ite työntää kärryjä? :D lisäksi ottaisin huomioon sen kokonaisajan mitä vauva viettää turvakaukalossa, ei suositella hirmu pitkiä aikoja olemaan :) toki kaupassa mutta esim kaupungille en lähtis käppäileen vauva turvakaukalossa..
 
Hankitteko lääkkeitä valmiiksi jemmaan ennen vauvan tuloa?
Vaatteet ja muut alkaa olemaan ja noita oon nyt miettiny. Tai niistäjä juttua ynm tollasia pieniä juttuja, mitä tarvisi ottaa huomioon? :shy:
 
Niinaki Suolatippoja oon ostanut etukäteen, sit vanulappuja poimujen pesuun, itselle siteitä, niin ja korviketta ja pulloja oon ostanut varuks... Mitäs muuta?
 
Aika kivasti jo babyboxissa ja mikähä oli toinen paketti joka oli sekä äitiyspakkaus, nii niissä alkuu jo kosteusliinoja ja talkkia ja nännirasvaa..itekki mietin juat että mitä kaikkee pikku härpäkettä tartteis hankkia..sinkkivoiteita tai vastaavia? Niistäjä vois olla kätsy kyl kaiken varuilta...
 
Ihan pikkuvauvalle ei niistäjää kannata vielä käyttää, ihan vaan niitä suolatippoja ni niillä pärjää. :) meillä oli sellanen pikkuniistäjä esikoisella mut se on ihan susi... nyt haen apteekista sen nenäfriidan jos tarvetta ilmenee sitte ku vauva on vähä isompi. :)
 
En mitään hanki ylimääräistä. Nännivoidetta ja kosteuspyyhkeitä on vielä esikoisen jäljiltä. Niitä varmasti tulee käytettyä! Ja luulen, että jotain baby öljyä on jossain kaapin perällä, vähän kylpyveteen lisättäväksi. Meillä ei esikoisen kanssa mennyt mitään extraa, ei talkkia, sinkkivoidetta, muita voiteita, ei nenänniistäjää tai mitään tippoja, ei edes tutteja. Joitain juttuja olin saanut eri boxeista ja kavereilta, eikä niitä tullut käytettyä. Jotain kipulääkettä ostin rokotusten aikoihin varoiksi, mutta nekin käytettiin vasta paljon myöhemmin. Ostin korviketta pari purkkia ennen esikoisen syntymää valmiiksi ja roskiin nekin sitten menivät.
Vaippoja ajattelin ostaa valmiiksi. Sen jälkeen menen tarpeen mukaan. Kaupoista saa aina!
 
Takaisin
Top