Hankinnat

Rakenneultran jlk onkin nyt sitten alkanut shoppailuvietti viedä pikku hiljaa..! Vaatteita pikkumiehelle on tilailtu Ellokselta, henkkamaukalta ja Lindexiltä, Tori.fi:stä hankittu makuupussi yms. Ja mam:in tutitkin tuli hankittua...tästä se lähtee..! Isommat ostokset odottavat vielä. Ja tänään 154 pv täynnä eli voi laittaa äitiyspakkauksen tilaukseen, jee!:angel8
 
Äiti tilasi tänään mun pitkäaikaisn haaveen: Vaunut emmaljungalta :love017 esikoiselle ei ollut mahdollsita hankkia kun ei täällä puolen maailmaa myydä.. Nyt vaan jännityksellä odotetaan, että kerkiääkö kaikki osat tulla ennen kuin loma Suomessa päättyy! Haha eihän se ole edes vielä alkanut:p
 
Äiti tilasi tänään mun pitkäaikaisn haaveen: Vaunut emmaljungalta :love017 esikoiselle ei ollut mahdollsita hankkia kun ei täällä puolen maailmaa myydä.. Nyt vaan jännityksellä odotetaan, että kerkiääkö kaikki osat tulla ennen kuin loma Suomessa päättyy! Haha eihän se ole edes vielä alkanut:p

Ihanat äidit! :Heartred:Heartred:Heartred Mullekin äiti oli tänään postittanut joulupaketin missä mukana myös mun Suomeen tilaamia vauvajuttuja. Parasta saada postia kun asuu kaukana kotoa. Ihanaa tulevaa suomen lomaa teille! Onko pitkä reissu tiedossa?
 
Turvakaukalo, pinnsänky ja matkarattaat joihin kaukalonkin saa kiinnitettyä on hommattu.

Yhdistelmärattaat, itkuhälytin ja sängyn patja seuraavana ostoslistalla. ja rakenne ultran, eli ensi viikon jälkeen sitten näkee pääseekö vauvan vaatetta shoppailemaan, vai varastosta tyttöjen vanhoja pesemään ja vilkkaamaan kaappiin :)
 
Kertokaas nyt te kellä jo on lapsia tai muuten tietoa, tarviiko vauvalle kaukaloon lämpöpussin kevääksi? Meinaatteko hankkia, vai tuleeko jo liian kuuma beibille? Huhtikuun puolivälissä kun voi olla vielä kylmä tai sit jo tosi keväinen ilma...
 
Ihanat äidit! :Heartred:Heartred:Heartred Mullekin äiti oli tänään postittanut joulupaketin missä mukana myös mun Suomeen tilaamia vauvajuttuja. Parasta saada postia kun asuu kaukana kotoa. Ihanaa tulevaa suomen lomaa teille! Onko pitkä reissu tiedossa?
Kolmen viikon loma tiedossa kun vanhemmat ei tyydy kahden viikon pituiseen :joyful: Eli mennään juuri uudeksi vuodeksi ja esikoisen kanssa yksin lennän! Tämä on jo neidin neljäs reissu niin menee varmaan saman kaavan mukaan kuin aiemmillakin reissuilla.. Kerran vain ollut mies mukana koneessa meidän kanssa :grin Löysin myös helmikuun mammoista ihanan äidin joka myy äitiyspakkauksensa mulle niin pääsen sitäkin hypistelemään!:smiley-bounce013 Tuleeko sun vanhemmat vierailemaan kun vauva tulee?

LaFuturaMama: itse olin Suomessa maaliskuun kun esikoinen oli 6kk ja kyllä silloin piti vielä olla kevyt ulkopuku, hattu ja kunnon peitot ulkoilessa, mutta en tiedä sit noin kuukautta myöhemmin :) yleensä en pue kovin reilusti turvakukaloon jos pikaisesti vain menee autosta heti sisälle kauppaan tai muualle kun oon peittänyt kaukalon peitolla ettei tuuli pääse mistään ja aina toinen peitto vauvan päällä :)
 
Kolmen viikon loma tiedossa kun vanhemmat ei tyydy kahden viikon pituiseen :joyful: ...Löysin myös helmikuun mammoista ihanan äidin joka myy äitiyspakkauksensa mulle niin pääsen sitäkin hypistelemään!:smiley-bounce013 Tuleeko sun vanhemmat vierailemaan kun vauva tulee
Oi, kuulostaa ihanalta!:Heartred Meilläkin oli ensin aikomus nyt joulun aikaan lentää Suomeen mutta oon niin varman päälle peluri etten halua enää lentää näillä viikoilla, taustat pikkukeskosten hoitajana lienee tän hysterian taustalla.:wink

Hei, kiva juttu kun saat pakkauksen ja pääset hypistelemään vauvajuttuja siinäkin muodossa!

Mä odottelen jo ensi kesää, tarkoitus olla silloin Suomessa pidemmän kaavan kautta, vauvan kanssa ollaan vähintään kaksi kuukautta!:Heartred Vähän jo etukäteen jännittää kuinka selviän lennoista yksin pikkuisen ja tavaroiden kanssa mutta eiköhän sekin järjesty. Äiti on luvannut tulla vaikka hakemaan meidät! Mies luultavasti kyllä lentää meidän kanssa yhtämatkaa Suomeen mutta kotiin palataan näillä näkymin babyn kanssa kahden. Oi, ihana SUOMI!:notworthy
 
Esikoisen kanssa lensin viikoilla 26-29 ja ei se kyllä mitään herkkua ollut!! Mutta pikkuvauvan kanssa lentäminen on erittäin helppoa ja tuskatonta! Mitä pienempi sen helpompi, kun nyt tää ei tahdo enää nukkua koko lentoja ja pitäis olla jotain mielenkiintoista koko ajan.. Onneksi henkilökunta on ollut aina tosi avuliaita ja kanssamatkustajat on aina viihdyttänyt neitiä! Ja imetyksenkään kanssa ei oo ikinä ollut ongelmaa.. Tää kuj ei tykkää olla peitettynä niin sitä on vaan pitänyt olla ajattelematta mitä muut ajattelee, positiivista palautetta tullut aina.. Nyt varmaan mennään niin ettei neiti edes syö lentojen aikana.. Sori karkaa ihan aiheesta keskustelu! Sun pitää vaan heti aloittaa kansalaisuuden hakeminen ja se voi kestää kun se pitää hoitaa kanadan kautta.. Itse opin pitkän kaavan mukaan :facepalm: meillä neidillä Kanadan passi joten hoitu alle kuukaudessa!
 
Mä en taida hankkia etukäteen mitään muuta kuin turvakaukalon. Meillä on niin pieni koti ettei esim. pinnasänkyä saa mihinkään odottelemaan. Se tarvitaan vasta noin puolen vuoden iässä eli ensi syksynä. Vauva nukkuu aluksi kehdossa joka on mun vanhempien luona varastossa.

Vaatteitakaan en uskalla hankkia etukäteen. Meillä on esikoisen käyttämät vaatteet tallessa. Kahden ekan viikon jälkeen hän oli jo kokoa 56 (oli 53cm syntyessään). Meidän kakkonen ei juuri ensivaatteita käyttänyt. Viikon ehti olla vaatteissa syntymän jälkeen ja sitten meni kuviot uusiksi kun hän sai lonkkalastan kuudeksi viikoksi. Siinä meni koko kesä sen kanssa. Paita koko 74 meni lastan päälle. Housuja ei käytetty lainkaan. Koppaan vaan vanupussin suojaan alasti. (Kesäkuu 2012 oli kylmä.) Loppukesästä kun lasta otettiin pois oli pikkuinen jo kokoa 62. Viiskymppiset jäi siis kokonaan väliin. Kyllä mä turhamaisuuksissani jopa itkin kun ei voinut käyttää isosiskolta perittyjä pikkuisia vaatteita jotka olin ottanut valmiiksi esille, mutta kiitollinen saa olla hoidosta jonka tuloksena meillä on täysin normaalit lonkat omaava tyttö. Tämä kokemus tekee sen etten kyllä laita mitään valmiiksi. Iloitaan sitten jos aihetta on. Lääkäri kertoi että löysät lonkat voi olla perinnöllistä, meillä ei kylläkään suvussa kummallakaan ole ollut.
 
Meillä on edellisen talvivauvan jäljiltä fleecepussi kaukaloon, ja oletan, että sille tulee kyllä käyttöä. On kätevä, kun vauvan voi laittaa sinne ihan sisävaatteissa, hattu vaan lisäksi. Mut mitää untuvalämpöpussia en toki enää huhtikuun vauvalle hankkisi.
 
Heh poikahan sieltä tulossa :Heartblue Ennen kun sain tietää asiasta viime viikon perjantaina niin veronpalautukset pistin haisemaan. Uusi pesukone mikä toimii myös hoitopöytänä tulossa ensiviikolla. 3 kassillista vaatteita kirppis ja uusia ostettu, hoitoalusta,pinnasängyn reunapehmuste, 2 kylpypyyhettä, leluja, lelukaari, lelumatto, kynsisakset, viltti, ensitutit ja tuttipullo. Kaikkee tällästä pientä ja tuleva ukki on ostanut turvakaukalon,rattaat ja pinnasängyn et nekin on hommattuna en vaan tiiä ulkonäöstä mitään :D Kyl tää tästä vielä alle 20 viikkoa mutta nyt tää vimma vasta alkaakin kun tietää kumpi sieltä tulloo :)
 
Mä en taida hankkia etukäteen mitään muuta kuin turvakaukalon.

Sama homma. Meidän koti on myös pieni, et ostan mieluummin sitä mukaa kun huomaan tarvetta. Ostettiin me miehen kanssa vauvalle "joululahjaksi" sellainen pöllösoittorasia :) mutta muuten yritän kyllä pärjätä ilman mitään isompia osteluja.
 
Mun mielestä autokaukalon lämpöpussi on ollut yks meidän parhaita hankintoja. Vähentää pukemisen tarvetta ja helppo säädellä lämpöä esim. kauppareissuilla / pidemmilläkin automatkoilla.

Vaunuissa mulla ei ole mitään lämpöpussia koskaan ollu. Emmaljungat on ainakin ihan super lämpimät ja äp makuupussi on ollut ahkerassa käytössä.
 
Komppaan edellistä kommenttia. Samoilla välineillä pärjännyt oikein hyvin. Myös yksi marraskuunvauva jonka synnyttyä oli -20 pakkasta! Huhtivauvat pääsee helpommalla.
 
Kertokaas nyt te kellä jo on lapsia tai muuten tietoa, tarviiko vauvalle kaukaloon lämpöpussin kevääksi? Meinaatteko hankkia, vai tuleeko jo liian kuuma beibille? Huhtikuun puolivälissä kun voi olla vielä kylmä tai sit jo tosi keväinen ilma...

On olemassa myös jotain neljän vuodenajan pusseja, en iha paksua hommais mut kyllä joku ohkanen ois jees. Mulla on siskontekemiä nii ne on ohkasempia :)
 
Kävin tänään ostamassa välikausilämpöpussin ja vähän pieniä vaatteita, 50-56 kokoisia. Isäpakkausta olen myös tehnyt, siinä on hoitotuotteita, tutteja ym. Vielä olisi hankintoja tehtävänä, kuten hoitopöytä. :joyful:
 
Käyn välillä lukemassa täällä fiilistellen muiden hankintoja kun en itse raaski hankkia yhtään mitään. Me ei tosiaan tulla tarvitsemaan muuta kuin uusi turvakaukalo ja pinnasänky sitten myöhemmin kehdon käytyä pieneksi kun ne oli ehditty myydä/antaa pois. Tytöille olen aikanaan kaikki kutomuksetkin värkännyt unisexvärein, edes villavaatteita ei tarvita uusia. Kaukaloa aloin katsella nyt alesta.

Meillä ei koskaan ole edes ollut hoitopöytää, ei olisi mahtunutkaan. Hoidetaan lämmitetyllä kylppärin lattialla alustan päällä. Eikä babysitteriä. Lapset on viihtyneet lattialla. Yksi tuttipullo oli, mutta sillekään ei koskaan ollut käyttöä muuta kuin nukkeleikeissä. Sellainen kai kuitenkin hankitaan taas kaiken varalle :)
 
Me ollaan tilattu vaunut ja ostettu pinnasänky sekä sitteri. Uskon ja luotan siihen että tutuilta tulee lahjoja vielä, on tullu nyt jo...katotaan sitten lähempänä vielä mitä tarvii hankkia.. :)
 
Takaisin
Top